Έλλειψη ικανού
αριθμού πλοηγών στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις ναυτιλιακές
εταιρείες και λειτουργικά αλλά κυρίως οικονομικά. Σε μία εποχή κατά την οποία η ιδιωτικοποίηση του Μεγάλου Λιμανιού θα οδηγήσει σε ανάπτυξη και περαιτέρω προσέλκυση
πλοίων παντός τύπου δεν επαρκούν οι υπηρεσίες
για να τα εξυπηρετήσουν. Τα πλοηγούμενα σε
24ωρη βάση πλοία ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 1.400 τον μήνα, με πρόσφατη αύξηση
κατά 15% - 20% σε όλους τους τύπους των
πλοίων.
Την κατάσταση
περιγράφει και καταγγέλλει με επιστολή της προς τον στον αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής
Μεταρρύθμισης, Χριστ.Βερναδάκη με
κοινοποίηση στο Υπουργείο Ναυτιλίας, τον ΟΛΠ και την Cosco η Διεθνής Ναυτική Ένωση, ζητά την πρόσληψη πλοηγών ενώ υπογραμμίζει ότι
«οι
δαπάνες της Πλοηγικής Υπηρεσίας, βαρύνουν το κεφάλαιο της Πλοηγικής Υπηρεσίας
το οποίο δεν χρηματοδοτείται ούτε
επιδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό».
«Οι δυσλειτουργίες της Πλοηγικής Υπηρεσίας
εστιάζονται βασικά στην έλλειψη του απαιτουμένου αριθμού πλοηγών, σε σχέση με
τον αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων εμπορικών πλοίων ως και κρουαζιεροπλοίων. Αποτέλεσμα
είναι οι πολύωρες καθυστερήσεις στην πλοήγηση των πλοίων αυτών, με συνέπεια να
ανατρέπονται οι χρονικοί προγραμματισμοί των
Ναυτιλιακών Εταιρειών, αναγκαζόμενες σε τροποποιήσεις των προσεγγίσεων των
πλοίων τους σε άλλα λιμάνια, δημιουργώντας ως εκ τούτου επιβαρύνσεις τόσο
για τις Εταιρείες - Μέλη μας, όσο και για ένα μεγάλο μέρος παράπλευρων Ναυτιλιακών
επιχειρήσεων.
Οι προαναφερόμενες καθυστερήσεις πλοήγησης πλοίων
και οι παρεπόμενες δυσμενείς επιπτώσεις, έχουν λάβει σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα
καθ’ όσον οι οργανικές θέσεις πλοηγών του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιώς μειώθηκαν
σε 24 πλοηγούς και έναν Αρχιπλοηγό» επισημαίνει η διοίκηση της Δ.Ν.Ε.:
«Λαμβανομένου
υπόψη ότι οι προσεγγίσεις των πλοίων, όπως είναι εύλογο, δεν κατανέμονται
ισόχρονα κατά την διάρκεια του 24ώρου, αλλά κατά κανόνα συμπίπτουν ιδιαίτερα τις
πρωϊνές ώρες (π.χ. κρουαζιερόπλοια), αντιλαμβάνεσθε κ. Υπουργέ τις επικρατούσες
δυσμενείς συνθήκες, με ότι αυτό συνεπάγεται για την γενικότερη εικόνα της αναξιοπιστίας που εκπέμπεται από τα εμπορικά και τουριστικά λιμάνια της Χώρας μας
στο εξωτερικό».και προσθέτει:
«Κατόπιν των ανωτέρω εκτεθέντων, αβίαστα προκύπτει
ότι καθίσταται αναγκαία η επείγουσα προώθηση της διαδικασίας πρόσληψης του πράγματι
αναγκαιούντος αριθμού μονίμων πλοηγών, με βάση τα προβλεπόμενα αξιολογικά
κριτήρια, ούτως ώστε να παρέχονται ασφαλείς υπηρεσίες πλοήγησης στα λιμάνια και
να προστατεύεται η ανθρώπινη ζωή στην θάλασσα, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και
τους κανόνες ασφαλείας.
Σημειώνουμε τέλος ότι όλες οι δαπάνες της Πλοηγικής
Υπηρεσίας, βαρύνουν το κεφάλαιο της Πλοηγικής Υπηρεσίας το οποίο δεν χρηματοδοτείται ούτε επιδοτείται από τον
Κρατικό Προϋπολογισμό».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.