Ο συνδυασμός των Ποσειδωνίων με τις αργίες της Κίνας για τον εορτασμό του Dragon Boat έβαλε
ένα φρένο στον τομέα των διαλύσεων, τόσο σε αριθμό πλοίων που κλείστηκαν όσο και στις
προσφερόμενες τιμές οι οποίες οφείλουμε να επισημάνουμε ότι συνεχίζουν να βρίσκονται σε αρκετά
υψηλά επίπεδα και ιδιαίτερα της Ινδίας.
Απέχοντας μόνο ένα βήμα από την περίοδο των μουσώνων,
όπου η δραστηριότητα όπως πάντα θα παρουσιάσει σημαντικότατη μείωση, πολλοί εικάζουν ότι οι
τρέχουσες τιμές να είναι και υψηλότερες τιμές του έτους καθώς μετά θα υπάρξουν πτωτικές τάσεις,
γεγονός όμως που θα εξαρτηθεί και από την πορεία των ναύλων.
Στην Ινδία, η ευφορία από την εκλογή του νέου Πρωθυπουργού, Narenda Modi, αρχίζει και περνάει
σιγά –σιγά και η ρουπία επανήλθε στα επίπεδα των 60 ρουπίων προς το δολάριο ενώ οι τιμές του
σιδήρου παρουσίασαν πτώση μέχρι και $ 20 τον τόνο αναγκάζοντας έτσι τους End Buyers να
κρατήσουν μία στάση αναμονής. Ο κίνδυνος των επαναδιαπραγματεύσεων για τους πλοιοκτήτες
είναι πάλι ορατός καθώς οι Cash Buyers δυσκολεύονται να πουλήσουν τις ‘As Is” αγορές τους,
αγορές που είχαν πραγματοποιήσει πριν την πτώση των τιμών του σιδήρου.
Στο Μπαγκλαντές, ο νέος προϋπολογισμός τελικά επέβαλε δασμούς στα εισαγόμενα πλοία και στις
τιμές του σιδήρου από διαλύσεις κατά $ 5 τον τόνο όπως και στα Bunkers κατά $ 30 τον τόνο. Οι
επιβαρύνσεις αυτές όμως εξισορροπήθηκαν από την μείωση του VAT (ΦΠΑ) στα διαλυτήρια, με το
τελικό αποτέλεσμα να είναι ουσιαστικά ουδέτερο και να μην επηρεάζει την αγοραστική διάθεση
των End Buyers.
Στο Πακιστάν, οι προσφερόμενες τιμές διόρθωσαν κατά $ 15 - $20 τον τόνο για να αντισταθμίσουν
τις νέες επιβαρύνσεις από τον προϋπολογισμό και οι End Buyers έχουν αρχίσει και επιδεικνύουν
κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά όπως όλα προμηνύουν οι καλοκαιρινοί μήνες θα κινηθούν σε
χαμηλότερα επίπεδα.
Στη Κίνα, το κίνητρο (Subsidy) που έχει δοθεί από την κυβέρνηση στις κρατικές εταιρείες, τόσο στα
πλοία προς διάλυση και στις παραγγελίες νεότευκτων, έχει κρατήσει απασχολημένα τα διαλυτήρια
χωρίς να υπάρχει η ανάγκη να ανταγωνιστούν στην διεθνή αγορά. Το μέτρο αυτό θα ισχύσει μέχρι το
2015 και εικάζεται ότι δεν θα υπάρξει παράταση, ιδιαίτερα μετά την μεγάλη αύξηση των
παραγγελιών από την COSCO, China Shipping και AMCL, που το εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων των τελευταίων 2 εβομάδων ήτανε 1,585,384 DWT, εκ των
οποίων περίπου το 22% (354,182 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 60% (954,108 DWT)
δεξαμενόπλοια, και το 18% (277,094 DWT) Containers.Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 475 - $ 500 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 445 - $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 - $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: G.Mounfreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.