18 Ιουν 2014

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές θα κάνουν μεγάλες business εφόσον προχωρήσει ο ΤΑΡ

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχοντας μία ανεπτυγμένη διαίσθηση αντιλαμβάνονται τις ευκαιρίες πριν εκείνες γίνουν ακόμη σκέψη για τους άλλους. Η περίπτωση με τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι το πιο πρόσφατο και πιο…κτυπητό παράδειγμα.

Με το βλέμμα στις πιθανές προοπτικές για άνοιγμα νέων επιχειρηματικών πεδίων και συμφωνιών πολλών εκατομμυρίων από τη μεταφορά LNG με πλοία, βρέθηκαν στο ξενοδοχείο  Μεγάλη Βρετανία 27 Έλληνες επιχειρηματίες και μάνατζερ, παρουσία του Αντώνη Σαμαρά, προκειμένου να συναντήσουν τον Αζέρο πρόεδρο, Ιρχάν Αλίγιεφ. Μεταξύ αυτών και τρεις εφοπλιστές από το χώρο της ναυτιλίας, οι Θανάσης Λασκαρίδης (Laskaridis Shipping), Γιάννος Λιβέρης (Ocean Rig) και Γιώργος Προκοπίου (Dynacom). Ο τελευταίος μάλιστα περιέγραψε και τις δυνατότητες που διανοίγονται στον συγκεκριμένο τομέα:
"Τα ελληνικά πλοία μπορούν εύκολα να μεταφέρουν σε χώρες της Ασίας το αζέρικο αέριο που θα φτάσει στην Ελλάδα μέσω του TAP. Αρκεί μόνο δημιουργηθεί επί ελληνικού εδάφους μια εγκατάσταση για τη μετατροπή του σε υγροποιημένο", φέρεται να είπε στην τοποθέτησή του ο κ. Προκοπίου.
Ωστόσο, η χθεσινή συνάντηση ήταν μάλλον... αναγνωστική, αφού επί της ουσίας δεν συζητήθηκε κάτι.
Γεγονός παραμένει πάντως ότι τώρα που ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο και στο πλαίσιο αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης για LNG, η οποία αναμένεται τα επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί, όπως εκτιμούν οι οικονομικές αναλυτές, ο ελληνικός εφοπλισμός όχι μόνο έχει δημιουργήσει στόλους με πλοία μεταφοράς LNG αλλά συνεχίζει να τους ενισχύει.
Το 50% των υπό παραγγελία πλοίων αυτού του τύπου είναι ελληνικών συμφερόντων. Οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις αγγίζουν τα 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια  έναντι μόλις τεσσάρων δισεκατομμυρίων την περίοδο 2008-2011.
Ο Γιάννης Αγγγελικούσης  έχει τον ισχυρότερο στόλο.  Έχει συνολικά εννέα υπό παραγγελία πλοία στα ναυπηγεία της DSME και  άλλα οκτώ υπό κατασκευή στα ναυπηγεία της Ηyundai Samho, τα οποία πρόκειται να παραλάβει μέχρι το 2015.
Η GasLog του κ. Πήτερ Λιβανού η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική  χρηματαγορά έχει 12 πλοία και ναυπηγεί άλλα οκτώ. Επίσης διαχειρίζεται για λογαριασμό τρίτων άλλα 12 LNG Carriers.
- Η  Dynagas του Ομίλου Γιώργου Προκοπίου, έχει στόλο που αποτελείται  από τρία  LNG carriers  και άλλα επτά υπό ναυπήγηση. Μάλιστα τα ο πλοίο «Ob River», ναυπήγησης 2007, της Dynagas έγινε το πρώτο LNG Carrier παγκοσμίως που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα (North Sea Route).
Ειδικότερα πραγματοποίησε δύο ταξίδια. Το πρώτο από τη Νότια Κορέα προς την Ευρώπη χωρίς φορτίο, προκειμένου   να δοκιμαστεί ο  εξοπλισμός και πλήρωμα στις συνθήκες που επικρατούσαν και το δεύτερο  με  φορτίο, από τον τερματικό σταθμό LNG του Hammerfest στη Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία.
Η Cardif Μarine, η ιδιωτική εταιρεία  του κ. Γιώργου Οικονόμου έχει  τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία LNG Carriers.
Η Thenamaris του κ. Ντίνου Μαρτίνου έχει υπό παραγγελία τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου.
Η Alpha tankers του Χρήστου Κανελλάκη  έχει υπό ναυπήγηση δύο πλοίου αυτού του τύπου.
Ο όμιλος Τσάκου με την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία ΤΕΝ έχει ένα LNG, ενώ ναυπηγεί ένα ακόμη. Στόχο έχει να δημιουργήσει σε βάθος χρόνου στόλο ο οποίος θα αποτελείται από 10 LNG.
Ενδιαφέρον  να επεκταθεί στον τομέα των LNG  έχει εκφράσει και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης της Stealthgas Χάρης Βαφειάς, η οποία έως τώρα κυριαρχεί στα LPG όπου διαθέτει στόλο με 37 αυτού του τύπου πλοία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.