18 Ιουν 2014

Καθολική επικράτηση των Ελλήνων έναντι των Κινέζων στις αγορές πλοίων

Αλλάζει η εικόνα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία όσο αφορά τον τομέα των αγοραπωλησιών. Μέχρι πέρσι υπήρχε μεγάλη κόντρα μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών και των Κινέζων, σε μία ναυμαχία «πλώρη με πλώρη» για το ποιος αγοράζει τα περισσότερα πλοία.
Το 2014  όμως τα στοιχεία δείχνουν ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι Έλληνες, παραδοσιακοί παίκτες  στα second hand πλοία, συνεχίζουν απτόητοι να αγοράζουν αφήνοντας πολύ πίσω του Κινέζους.

Πιο συγκεκριμένα, εταιρείες ελληνικών συμφερόντων είχαν αγοράσει μέχρι και τα μέσα Ιουνίου συνολικά 165 πλοία αξίας 4,081 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκο Allied Shipbroking.
Οι Κινέζοι είναι πολύ πίσω στην 4η θέση με 39 πλοία συνολικής αξίας 566,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα τη Σιγκαπούρη έχουν αγοράσει 51 πλοία αξίας 714,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Όμως ακόμη και αν ενωθούν οι δύο κινεζικών συμφερόντων αγορές πλοίων πάλι δεν καταφέρνουν να πλησιάσουν τους Έλληνες.

Την έκπληξη κάνουν οι ΗΠΑ που φιγουράρουν πίσω από την Ελλάδα έχοντας αγοράσει 57 πλοία συνολικής αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων Ακολουθεί η Νότιος Κορέα με 24 πλοία συνολικής αξίας 287,7 εκατομμυρίων δολαρίων, η Νορβηγία πολύ πίσω βάση αριθμού πλοίων, 21 στο σύνολο, τα οποία όμως βάση αξίας τη φέρνουν στην τρίτη θέση, ήτοι 860,2 εκατομμύρια δολάρια.

Όσο αφορά τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αγοράσει 102 φορτηγά αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολ.,  52 δεξαμενόπλοια έναντι 2,09 δισ. και 11 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 63,6  εκατομμυρίων δολαρίων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.