Αν προσέξουμε και βελτιώσουμε την ανταγωνικότητά μας, θα είμαστε εσαεί κερδοφόροι, δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ
Έχουμε ένα πολυσήμαντο και πολλών δραστηριοτήτων λιμάνι και αν προσέξουμε και βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, θα είμαστε εσαεί κερδοφόροι, αυτόνομα ή μέσω παρεμβάσεων παραχώρησης, δήλωσε στην ομιλία κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης.Για την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών της χρήσης 2013, είπε ότι τα συνολικά έσοδα παρουσίασαν αύξηση 1,9% και ανήλθαν σε 108,6 εκατ.ευρώ, έναντι 106,6 εκατ.ευρώ το 2012, ενώ για τα έξοδα δήλωσε ότι παρουσίασαν μείωση το 2013 κατά 6,0% και διαμορφώθηκαν σε 56,4 εκατ ευρώ., έναντι 60,0 εκατ. ευρώ το 2012. Όπως ανέφερε, η μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην εφαρμογή του Ν.4024/2011 για αποχώρηση προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης.
Ο κ. Ανωμερίτης έκανε ακόμη γνωστό ότι συνολικές απαιτήσεις του ΟΛΠ κατά την 31/12/2013 διαμορφώνεται σε 386,5 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 5,9% ( 388,8 εκατ.ευρώ την 31/12/2012), ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις κατά την 31.12.2013 σε 220,5 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 3,7% ( 229,0 εκατ.ευρώ την 31/12/2012).
Αναφερόμενος στην εξέλιξη των δραστηριοτήτων του ΟΛΠ και συγκεκριμένα στη διακίνηση μεταφόρτωση οχημάτων (car terminal), τόνισε ότι η οικονομική ύφεση και οι πολιτικές αναταραχές σε μη ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου επέδρασαν αρνητικά στις πωλήσεις και στη διακίνηση οχημάτων, παρουσιάζοντας στοιχεία.
Η μεταφόρτωση οχημάτων στον ΟΛΠ κατέγραψε μικρή μείωση το 2013, 4,23% έναντι του 2012 (386.865 έναντι 403.970), ενώ το συνολικό φορτίο στη Μεσόγειο κατέγραψε μείωση 2,2% σε σχέση με το 2012 (448.682 έναντι 458.755).
Επίσης τα οχήματα εισαγωγής το 2013 για πρώτη φορά απο το 2010 κατέγραψαν αύξηση κατά 12,84% έναντι του 2012 και ανήλθαν σε 61.817.
Για την κρουαζιέρα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ τόνισε ότι ο τομέας αυτός σε παγκόσμιο επίπεδο και το 2013 αντιμετώπισε μια δύσκολη από πλευρά διαχείρισης χρονιά και επικαλούμενος στοιχεία της GP Wilde, είπε ότι το 2013, σε σύγκριση με το 2012, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που δρομολογήθηκε στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο μειώθηκε από 207 σε 198 πλοία, αλλά η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε έστω και οριακά κατά περίπου 800 κλίνες, μια αύξηση κατά 0,3%, έτσι ώστε η μέση ανά πλοίο χωρητικότητα να ανέλθει σε 1.259 επιβάτες, σε σύγκριση με 1.200 το 2012 και 1.217 το 2011.
Για τον τομέα της κρουαζιέρας στον Πειραιά, σημείωσε ότι το 2013 ήταν μια καλή χρονιά και καταγράφηκαν 2.296.457 διελεύσεις, που αντιστοιχεί σε 11,1% αύξηση σε σχέση με το 2012.
Πρόσθεσε επίσης ότι ο αριθμός των επιβατών που ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά (home porting) διαμορφώθηκε σε 308.705, μειωμένος σε απόλυτους αριθμούς σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, γεγονός που, σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη, οφείλεται στην μείωση ανταγωνιστικότητας εταιρειών που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port, αλλά και στη γενική οικονομική συγκυρία.
Για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων πρόσθεσε ότι η ναυτιλιακή αγορά, κατέγραψε το 2013 ακόμη ένα έτος χαμηλών ναύλων, λόγω της συνεχιζόμενης υπερπροσφοράς πλοίων κυρίως στις μεγάλες κατηγορίες μεγεθών.
Αναφερόμενος στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, είπε ότι το 2013 κατέγραψε διακίνηση 644.055 TEU, καταγράφοντας αύξηση διακίνησης 2,9% σε συνέχεια της αύξησης κατά 28% το 2012 και υπογράμμισε ότι με βάση τα συνολικά ετήσια στοιχεία, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθε σε 3.163.755 TEU.
Για τον τομέα της ακτοπλοΐας, ανέφερε ότι η διακίνηση - από τον Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά - διαμορφώθηκε το 2013 σε 7.642.762 επιβάτες, καταγράφοντας οριακή μείωση 1,13%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η μείωση αυτή τόνισε, συνεχίζεται για τέταρτη συνεχή χρονιά αλλά καταγράφει πλέον σημαντικά μικρότερα ποσοστά αφού το 2012 η μείωση είχε διαμορφωθεί σε 17,34%. Για το πορθμείο Περάματος, ανέφερε ότι η διακίνηση διαμορφώθηκε σε 7.730.555 επιβάτες, μειωμένη κατά 5,57%.
Οι μειώσεις που καταγράφονται στη διακίνηση επιβατών εσωτερικού, είπε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, αντικατοπτρίζουν το γενικότερο οικονομικό κλίμα στη χώρα, που μεταξύ άλλων, έχει αρνητική επίπτωση στην επιβατική κίνηση προς και από τα νησιά καθώς και στις μετακινήσεις στο Πορθμείο για εργασιακή μετακίνηση.
Στην Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., που ενέκρινε όλα τα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης αλλά και την ανανέωση της θητείας των μελών του υφιστάμενου Συμβουλίου, παρέστη το 85% των μετόχων και εκπροσώπων μετόχων (25.000.000 κοινές μετοχές).
Το υφιστάμενο συμβούλιο του ΟΛΠ βάσει του άρθρου 7 παρ. 3 του Καταστατικού του Οργανισμού που συγκροτείται σε σώμα είναι ακολούθως:
1. Ανωμερίτης Γεώργιος Εκπρ/πος Μετόχων, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, εκτελεστικό μέλος.
2. Πετρουλής Παναγιώτης Εκπρ/πος Μετόχων, Αναπληρωτής Διευθύνοντος Συμβούλου, εκτελεστικό μέλος.
3. Παπαδόπουλος Γεώργιος Εκπρ/πος Μετόχων, ανεξάρτητο μέλος.
4. Νάκης Νικόλαος Εκπρ/πος Μετόχων, ανεξάρτητο μέλος.
5. Παπαηλίας Νικόλαος Εκπρ/πος Μετόχων, μη εκτελεστικό μέλος.
6. Ζησιμόπουλος 'Αγγελος Εκπρ/πος Μετόχων, μη εκτελεστικό μέλος.
7. Τσιρίδης Γεώργιος Εκπρ/πος Μετόχων, μη εκτελεστικό μέλος.
8. Γεωργίου Βασίλειος Εκπρ/πος Μετόχων, μη εκτελεστικό μέλος.
9. Αργυροπούλου Ελισσάβετ Εκπρ/πος Μετόχων, μη εκτελεστικό μέλος.
10. Μουστάκη Ειρήνη Εκπρ/πος Μετόχων, μη εκτελεστικό μέλος.
11. Γεωργακόπουλος Γεώργιος Εκπρ/πος Υπαλλήλων, μη εκτελεστικό μέλος.
12. Γεωργίου Νικόλαος Εκπρ/πος Λιμενεργατών, μη εκτελεστικό μέλος.
13. Μιχαλολιάκος Βασίλειος Εκπρ/πος Δήμου, Δήμαρχος Πειραιά, μη εκτελεστικό μέλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.