30 Ιουν 2014

Οι Έλληνες εφοπλιστές έβαλαν ρότα για Ντουμπάι

Επί ποδός βρίσκεται ο ελληνικός εφοπλισμός τον τελευταίο χρόνο και ο λόγος είναι το ασταθές πλαίσιο που έχει διαμορφώσει η κυβέρνηση και το οποίο κάποιοι παρομοιάζουν με κινούμενη άμμο. Ο έντονος προβληματισμός που επικρατεί στα επιτελεία των εταιρειών έχει οδηγήσει στην εκπόνηση πλάνων για μεταφορά δραστηριοτήτων εκτός Ελλάδας.
Η νέα κίνηση που έχουν κάνει μεγάλοι ελληνικοί εφοπλιστικοί οίκοι είναι να ανοίξουν γραφεία στο Ντουμπάι. Ο ένας μετά τον άλλο οι Ελληνες πλοιοκτήτες στήνουν επιτελείο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
«Το Ντουμπάι είναι σημαντικός κόμβος ναυτιλίας και εμπορίου, που συνδέει τις αγορές της Ασίας με την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε κορυφαίο περιφερειακό και διεθνή λιμένα, υποστηριζόμενο από υψηλού επιπέδου τεχνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες logistics, καθώς και προηγμένες υποδομές», επισημαίνουν στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας.
Μήνυμα από το Λονδίνο
Πριν από λίγες ημέρες ο επανεκλεγείς στη θέση του προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee) κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός έκανε λόγο για ασταθή στάση της ελληνικής κυβέρνησης προς την εγχώρια ναυτιλία, η οποία δύναται να καταστεί πολύ επιζήμια για τη χώρα και τον κλάδο.
«Η ναυτιλία παραμένει ένας από τους δύο κύριους μοχλούς της ελληνικής οικονομίας και η κυβέρνηση δεν πρέπει να υποτιμά ούτε να υπονομεύει τη σημασία του ρόλου για τη μελλοντική ευημερία της Ελλάδας», επεσήμανε ο κ. Φαφαλιός και προσέθεσε αναφερόμενος στην αλλαγή στάσης της κυβέρνησης, τον περασμένο Δεκέμβριο, στη φορολογική πολιτική της απέναντι στον ελληνικό εφοπλισμό: «Με αυτό κατά νου, θεωρούμε αντιπαραγωγικό για την κυβέρνηση να υιοθετεί μια ασταθή συμπεριφορά για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αντιθέτως, θα πρέπει η κυβέρνηση να τηρεί τον λόγο της ούτως ώστε να μη δημιουργείται αβεβαιότητα η οποία ενέχει τον κίνδυνο υποβάθμισης της ελληνικής σημαίας και των ευκαιριών για απασχόληση. Ο ναυτιλιακός κλάδος είναι ύψιστης σημασίας για την Ελλάδα και κάθε αποσταθεροποίηση του πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργεί θα είναι πολύ επιζήμια για τη χώρα και τον κλάδο». Το μήνυμα ήταν σαφές.
Στο μεταξύ, μπορεί το ενδιαφέρον σε θέματα ναυτιλίας να έχει επικεντρωθεί, το τελευταίο διάστημα, στις συμφωνίες και στην υπογραφή μνημονίων μεταξύ της Ελλάδας, της Κίνας και της Νότιας Κορέας, όμως οι Αραβες δραστηριοποιούνται πολύ έντονα εντός της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Μάλιστα, την ανάδειξη του εμιράτου σε ναυτιλιακό κόμβο διεθνούς εμβέλειας επιδιώκει το Dubai Maritime City Authority (DMCA) , η ρυθμιστική αρχή της ναυτιλίας του Ντουμπάι, η οποία έδωσε το «παρών» στην έκθεση Ποσειδώνια 2014. Το περίπτερο του DMCA στη διεθνή έκθεση Ποσειδώνια 2014 επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, όπου ενημερώθηκε για τις δράσεις της αρχής και έλαβε αναμνηστικό από τον διευθυντή και εκπρόσωπο Ναβάλ Αλ Ζουρανί.
«Το DMCA ιδρύθηκε το 2007 και έκτοτε έχει αλλάξει ριζικά το ναυτιλιακό τοπίο της χώρας, εφαρμόζοντας πρωτοβουλίες και ρυθμιστικές παρεμβάσεις με απώτερο στόχο την υλοποίηση του οράματός του, τη δημιουργία ενός ασφαλούς επενδυτικού περιβάλλοντος για κορυφαίες επιχειρήσεις του κλάδου από όλο τον κόσμο, υπογραμμίζοντας παράλληλα τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στον διεθνή ναυτιλιακό χάρτη», επισημαίνουν κύκλοι των Αράβων και συνεχίζουν: «Στόχος της αρχής είναι να οικοδομήσει αποτελεσματικές και στρατηγικές σχέσεις συνεργασίας με σχετικούς κρατικούς οργανισμούς, ιδιωτικές επιχειρήσεις και άλλους φορείς, προκειμένου να δημιουργήσει ένα ασφαλές ναυτιλιακό περιβάλλον και να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα οικονομικής βιωσιμότητας και ανάπτυξης στο εμιράτο».
Σχέδιο στρατηγικής σημασίας με ορίζοντα το 2030
Τ ο DMCA ανακοίνωσε στις αρχές του μήνα τη δέσμευσή του στη στήριξη του Dubai Maritime Vision 2030, ενός δυναμικού πλάνου για τη δημιουργία ασφαλούς ναυτιλιακού τομέα που θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης και θα αναδείξει το Ντουμπάι σε ναυτιλιακό κόμβο παγκόσμιας εμβέλειας.
«Το Dubai Maritime Vision 2030 αποτελεί σχέδιο στρατηγικής σημασίας, καθώς υποστηρίζει τις προσπάθειες βελτίωσης του εγχώριου ναυτιλιακού τομέα. Επιπρόσθετα, δίνει έμφαση στις αναπτυξιακές δυνατότητες του Ντουμπάι, οι οποίες το τοποθετούν ανάμεσα στα κυριότερα κέντρα διαχείρισης υλικού και ναυτιλίας στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο», ανέφερε  ο σουλτάνος Αχμέντ μπιν
Σουλαγιέμ, πρόεδρος της Dubai Ports, Customs and Free Zones Corporation και της DMCA.
Το Dubai Maritime Vision 2030 έχει τους ακόλουθους στόχους-κλειδιά:

■ Να καταστεί το Ντουμπάι συνώνυμο της παγκόσμιας ισλαμικής ναυτιλιακής οικονομίας, μέσω ενθάρρυνσης, μεταξύ άλλων, της ισλαμικής χρηματοδότησης και του ισλαμικού ναυτιλιακού τουρισμού, σύμφωνα με την πρωτοβουλία Dubai - Capital of Islamic Economy, την οποία εγκαινίασε η αυτού υψηλότης σεΐχης Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ Αλ Μακτούμ, αντιπρόεδρος και πρωθυπουργός των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και κυβερνήτης του Ντουμπάι.
■ Να καταστεί το Ντουμπάι το σημαντικότερο διεθνές κέντρο ναυτιλίας, αξιοποιώντας τις σύγχρονες υποδομές του, τη στρατηγική γεωγραφική του θέση, τις τελωνειακές εγκαταστάσεις και τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
■ Να καταστεί το Ντουμπάι πύλη διαχείρισης διεθνούς εμπορίου αλλά και διαμετακομιστικός κόμβος, επωφελούμενος από τη ραγδαία αύξηση του όγκου των επιβατών και των εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που θα τον αναδείξει σε πολυεπίπεδο εμπορικό δίαυλο.
■ Να δημιουργήσει έναν δυναμικό ναυτιλιακό τομέα με ενιαίες και ολοκληρωμένες υπηρεσίες, σε συνάρτηση με την ταχεία καθιέρωση του Ντουμπάι σε «έξυπνη» πόλη. Αυτή η «έξυπνη» ναυτιλιακή βιομηχανία θα επικεντρωθεί σε ολοκληρωμένες πελατοκεντρικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες και σε προηγμένα ναυτιλιακά συστήματα ασφαλείας, προκειμένου να εξυπηρετήσει με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο εγχώριους, περιφερειακούς και διεθνείς πελάτες και συνεργάτες.
■ Να αναδείξει το Ντουμπάι σε κοιτίδα ναυτιλιακής κατάρτισης και εκπαίδευσης, με στόχο να εκπαιδευτούν τα διοικητικά στελέχη, αλλά και οι τεχνοκράτες ώστε να αναγάγουν τον εγχώριο ναυτιλιακό τομέα σε ένα νέο επίπεδο υπεροχής, σε μια νέα οικονομία βασισμένη στη γνώση.
■ Να καθιερώσει το Ντουμπάι, σε παγκόσμιο επίπεδο, στον απόλυτο περιβαλλοντικά υπεύθυνο ναυτιλιακό οργανισμό, με κύρια προτεραιότητά του τον σεβασμό προς το περιβάλλον και τη διατήρηση των προτύπων βιωσιμότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.