25 Ιουν 2014

Για ασύμμετρες αντιδράσεις από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα λόγω του Πειραιά προειδοποιεί ο Γ. Γράτσος

Την πεποίθηση ότι η Ελλάδα και ειδικότερα ο Πειραιάς μπορεί να εξελιχθεί  όχι μόνο ως ναυτιλιακό  αλλά και ως επιχειρηματικό και οικονομικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου προσελκύοντας κατάλληλες εταιρείες και επενδύσεις με σταθερό, φιλικό και ανταγωνιστικό λειτουργικό και φορολογικό σύστημα που θα αποφέρει πολλά και ποικίλα οφέλη εξέφρασε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος.
 
«Η Ελλάδα ευρίσκεται στο νοτιοανατολικό μέρος της ΕΕ αλλά και στο κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου. Η Αθήνα είναι μιάμιση ώρα μακριά από τις πρωτεύουσες των χωρών της Εγγύς και Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής που σήμερα αντιμετωπίζουν υπαρξιακά προβλήματα. Στην σημερινή συγκυρία, αλλά και ανέκαθεν, μπορέσαμε και μπορούμε να αναπτυχθούμε όχι μόνον ως ναυτιλιακό, αλλά και ως επιχειρηματικό και οικονομικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου προσελκύοντας κατάλληλες εταιρείες και επενδύσεις με σταθερό, φιλικό και ανταγωνιστικό λειτουργικό και φορολογικό σύστημα που θα αποφέρει πολλά και ποικίλα οφέλη» επεσήμανε σε τοποθέτησή του ο Γ.Γράτσος ο οποίος στη συνέχεια εξέφρασε την άποψη ότι ενδέχεται υπάρξουν πολύπλευρες και ασύμμετρες αντιδράσεις από την  λειτουργία του πρώτου συρμού εμπορευματοκιβωτίων, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επειδή θίγονται μεγάλα οικονομικά συμφέροντα:
 
«Σήμερα, με τον πρώτο συρμό εμπορευματοκιβωτίων, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένα  όραμα τουλάχιστον 15ετίας του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΝΕΕ), το λιμάνι του Πειραιά κατέστη σημαντικό διευρωπαϊκό διαμετακομιστικό κέντρο. Ενδεχομένως να υπάρξουν πολύπλευρες και ασύμμετρες αντιδράσεις. Διακυβεύονται μεγάλα συμφέροντα. Ας ληφθεί ιδιαίτερα υπόψη» και προσέθεσε:
 
«Επιπλέον το ΝΕΕ έχει επιμόνως αναφερθεί και εναργώς περιγράψει τα οφέλη  της χώρας μας από την ανάπτυξη και ενίσχυση της Εθνικής Οικονομίας και στα θέματα της Κρουαζιέρας, του Θαλασσίου Τουρισμού και της αναδιοργάνωσης της Ναυπηγοεπισκευής, όπου με ικανοποίηση βλέπουμε να γίνονται αντιληπτά από τους ιθύνοντες και με κατάλληλες πολιτικές πρωτοβουλίες να πραγματοποιούνται.
 
Το 2010, με τις συντονισμένες προσπάθειες του ΝΕΕ και άλλων φορέων έγινε η πρώτη αναμόρφωση του νόμου περί κρουαζιέρας που πήρε την τελική του μορφή το 2012. Προ δύο μηνών αναμορφώθηκε και με την συνδρομή μας ο νόμος για τον Θαλάσσιο Τουρισμό.
 
Η προτεινό
μενη ναυτιλιακή στρατηγική ενισχύει την στρατηγική θέση της Ελλάδος και συμβάλλει πολύ στην ανάπτυξη και την δημιουργία θέσεων εργασίας, υπό την προϋπόθεση ότι και τα λοιπά συνιστώντα θεσμικά πλαίσια θα έχουν αναλόγως προσαρμοσθεί».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.