25 Ιουν 2014

Στο στόχαστρο των Γερμανών παραμένει ο ελληνικός εφοπλισμός






Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να βρίσκονται στο στόχαστρο  των Γερμανών όσο αφορά τον τρόπο που φορολογούνται. Το γερμανικό περιοδικό Spiegel επανήλθες το θέμα με αφορμή  τις πολλές παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων που δίνουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Μάλιστα υπάρχουν και δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρου Βενιάμη ο οποίος υπογραμμίζει ότι  “τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες.”

Όμως σύμφωνα με το περιοδικό οι Έλληνες  πλοιοκτήτες επενδύουν σε νεότευκτα πλοία γιατί «πληρώνουν ελάχιστους, σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, φόρους». Επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις το Spiegel υποστηρίζει ότι από το 2002 ως σήμερα Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δις ευρώ. Στο κατηγορώ αυτό ο Θ.Βενιάμης απαντάει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους “ως ιδιώτες όπως και άλλοι”.
Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το SPIEGEL αναφέρει  ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκ. ευρώ την ώρα που οι έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκ. ευρώ.
Μεταξύ κυβέρνησης και ΕΕΕ υπάρχει η κόντρα για τη μετατροπή της εθελοντικής εισφοράς προς το δημόσιο που είχαν αποφασίσει οι εφοπλιστές  σε υποχρεωτική από τον περασμένο Δεκέμβριο. Ένας νόμος όμως που δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη γιατί αντιβαίνει στο Σύνταγμα. Η ΕΕΕ σύμφωνα με πληροφορίες θεωρούσε υπεύθυνο τον Γιάννη Στουρνάρα  ο οποίος απομακρύνθηκε από το υπουργείο Οικονομικών.
« Δυστυχώς, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2013, το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης αιφνιδιαστικά και παρασυρόμενο, όπως θέλω να πιστεύω, από τις πιεστικές συνθήκες των διαπραγματεύσεων με την Τρόικα, προέβη σε κατάφορη συνταγματική εκτροπή, ακυρώνοντας στην πράξη όλη την προαναφερόμενη διαδικασία του συνυποσχετικού, το οποίο φέρει την υπογραφή του Πρωθυπουργού μας. Αναφέρομαι στην υιοθέτηση του άρθρου 14 που περιελήφθη στο  Νόμο για τη Φορολογία των Ακινήτων, το οποίο, παραβιάζοντας την συνταγματική κατοχύρωση διατάξεων του Νόμου 27/75, καθώς και την ευρύτερη ιστορική και νομική σημασία του αναπτυξιακού του χαρακτήρα, επιβάλλει για την τρέχουσα τριετία τριπλασιασμό της φορολογικής υποχρέωσης όλων των πλοίων, υπό ελληνική αλλά και υπό ξένη σημαία, των διαχειριζόμενων από εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα» είχε επισημάνει ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ.Βενιάμης ο οποίος είχε κάνει λόγο για νομικούς αστεϊσμούς: :
«Δεν θα ήθελα να επαναλάβω  τη σωρεία των νομικών επιχειρημάτων που αποδεικνύουν τα προβλήματα αντισυνταγματικότητας που παρουσιάζει η εν λόγω ρύθμιση, κάτι το οποίο εξάλλου διαπίστωσε και η ίδια η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής σε γνωμοδότησή της πριν την υιοθέτηση της διάταξης, και η οποία αγνοήθηκε πλήρως. Ούτε θα επικρίνω τους νομικούς αστεϊσμούς ότι δεν αποτελεί φόρο αλλά έκτακτη εισφορά, αφού και αυτό έχει ήδη επιλυθεί από σχετική απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που χαρακτηρίζει κάθε ειδική εισφορά ως φόρο εισοδήματος.»



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.