Μάχη για την κατάκτηση της κορυφής στην Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει το
ελληνικό νηολόγιο. Η Μάλτα βρίσκεται στην πρώτη θέση, ελέγχοντας 49,2
εκατομμύρια τόνους, ποσοστό 24,7% της χωρητικότητας των πλοίων που
βρίσκονται υπό ευρωπαϊκή σημαία.
Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 41,8 εκατομμύρια τόνους και
ποσοστό 21,04%. Την πρώτη 5άδα συμπληρώνουν η Κύπρος με 20,2
εκατομμύρια τόνους και ποσοστό 10,17%, η Ιταλία με 17,6 εκατομμύρια τα
όνους και ποσοστό 8,86% και η Μεγάλη Βρετανία με 17,2 εκατομμύρια τόνους
και ποσοστό 8,66%.
Όμως και τα άμεσα ανταγωνιστικά προς το ελληνικό νηολόγια τα στηρίζουν
Έλληνες πλοιοκτήτες που τα επιλέγουν γιατί είναι πιο φθηνά. Σύμφωνα με
τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο ελληνόκτητος στόλος υπό
σημαίες κρατών μελών της Ε.Ε. αντιπροσωπεύει το 46,72% της κοινοτικής
χωρητικότητας σε dwt. Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το
18 ,51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 23,32%
του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα
dwt και το 13 ,81 % του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών /
παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt, εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση
πλοίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.