Όπως δήλωσε σε συνέντευξή του ο επικεφαλής της ολλανδικής κρατικής τράπεζας,στο πλαίσιο του ναυτιλιακού συνεδρίου της Capital Link στα Ποσειδώνια, οι πλοιοκτήτες προχώρησαν σε παραγγελίες μεγάλου αριθμού πλοίων μεταξύ 2007 και 2009, όταν η παγκόσμια οικονομία βυθιζόταν σε κρίση.
Πάντως, οι προοπτικές έχουν βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο ανακάμπτει και το πλεόνασμα στη χωρητικότητα των πλοίων απορροφάται.
Η ABN AMRO, η οποία χρειάστηκε να διασωθεί το 2008 λόγω της κρίσης, έχει τριπλασιάσει το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο της σε περίπου 7 - 8 δισ. δολάρια από 2,5 δισ. κατά την περίοδο 2009-2010, δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής της τράπεζας Gust Biesbroeck.
Ενεργητικό
Η χρηματοδότηση για τη ναυτιλία στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική έφτασε τα 2,08 δισ. δολάρια κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, μειωμένα από τα 4,59 δισ. που δόθηκαν στο πρώτο τρίμηνο.Πολλές ευρωπαϊκές τράπεζες - συμπεριλαμβανομένων της Royal Bank of Scotland και Lloyds Banking Group - αναγκάστηκαν να πουλήσουν ναυτιλιακά δάνεια ή να αποχωρήσουν από τον τομέα σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τα κεφάλαιά τους για να συμμορφωθούν με τη νέα, αυστηρότερη νομοθεσία. Οι τράπεζες έχουν υποστεί μαζί με τις ναυτιλιακές εταιρείες τη χειρότερη ύφεση των τελευταίων δεκαετιών.
Πρόσβαση σε κεφάλαια
Σύμφωνα με τον Biesbroeck «η ρευστότητα είναι διαθέσιμη μόνο για περιορισμένο αριθμό δανειοληπτών. "Τα κεφάλαια, είτε προέρχονται από τις χρηματιστηριακές αγορές ή από ιδιωτικά κεφάλαια είναι διαθέσιμα μόνο για τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες".
"Από τις 45 τράπεζες που χρηματοδοτούσαν παραδοσιακά τη ναυτιλία, τώρα παραμένουν πέντε ή εξι," τόνισε ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου στο συνέδριο της Capital Link που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα. «Είναι αναπόφευκτο (για τις εταιρείες) να στραφούν στις κεφαλαιαγορές ως εναλλακτική λύση. "
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.