Σε έναν από τους κορυφαίους πλοιοκτήτες παγκοσμίως εξελίσσεται ο
Πέτρος Παππάς, ο οποίος κινείται αθόρυβα και μακριά από τα φώτα της
δημοσιότητας.
Η τελευταία τριετία αποδείχθηκε χρυσή για εκείνον, με αποτέλεσμα να
βρίσκεται πλέον στη λίστα με τις 100 σημαντικότερες προσωπικότητες της
παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, την οποία συντάσσει κάθε χρόνο η
Lloyd’s List και πιο συγκεκριμένα στην 80η θέση.
Ο εκ Κωνσταντινουπόλεως έλκων την καταγωγή καραβοκύρης, γεννημένος
στις ΗΠΑ, ετοιμάζεται μέσα στο 2014 να εισάγει και δεύτερη εταιρεία στο
αμερικανικό χρηματιστήριο της Wall Street, μετά την Starbulk.
Πρόκειται για την Oceanbulk Capital Management η οποία δημιουργήθηκε το
2013 και είναι κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικών συμφερόντων
επενδυτικής εταιρείας ιδιωτικών κεφαλαίων Oaktree και της Oceanbulk
Maritime S.A που είναι «private arm» του Π. Παππά και την ίδρυσε το 1989
με μετόχους τον πατέρα του και την αδελφή του Σοφία Γεράρδη.
Έκτοτε ο Όμιλος Oceanbulk έχει δημιουργήσει θυγατρικές που καλύπτουν όλο τα φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
Θα πρόκειται για την πρώτη εταιρεία ξηρού φορτίου που θα εισαχθεί στο
χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2010. Επίσημες ανακοινώσεις δεν
έχουν γίνει ακόμη αλλά σύμφωνα με πληροφορίες ο Έλληνας πλοιοκτήτης θα
κάνει την κίνηση του σύντομα.
Η ελληνο-αμερικανική κοινοπραξία δημιουργήθηκε με στόχο την
παραγγελία 21 φορτηγών πλοίων συνολικής αξίας 800 εκατ. δολαρίων, ενώ
αγόρασε έξι μεταχειρισμένα πλοία έναντι 160 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι παραγγελίες έχουν δοθεί στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipyard
(SWS), Jiangsu New Yiangzijiang Shipbuilding και Nantong Cosco KHI
Engineering (Nacks) στην Κίνα, καθώς και στα Japan Marine United (JMU)
στην Ιαπωνία.
Τα δύο μέρη έχουν ταυτόχρονα επενδύσει και στα μεγάλα πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων αφού έχουν βάλει παραγγελίες για έξι πλοία
χωρητικότητας 9.000 teu το καθένα στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy
Industries της Ν. Κορέας, με συνολικό κόστος τα 500 εκατ. δολάρια.
Επιπλέον, η Oceanbulk Shipping έχει αγοράσει το τελευταίο διάστημα
και δύο φορτηγά πλοία το χωρητικότητας 181.400 τόνων «Obelix», πρώην
Οrient Vega, ναυπήγησης 2011 και το «Maiden Voyage» ναυπήγησης 2012 και
χωρητικότητας 58.000 τόνων, έναντι 64 εκατ. δολαρίων συνολικά. Ο
επενδυτικός σχεδιασμός έχει ολοκληρωθεί κατά 80% για το κοινοπρακτικό
σχήμα, το οποίο εξετάζει επιπλέον επενδύσεις στο χύδην ξηρό φορτίο.
Η εταιρεία σήμερα έχει συνολικά 11 φορτηγά πλοία στο νερό αξίας 368
εκατ. δολαρίων και συνολικά 23 υπό ναυπήγηση με το ναυπηγικό πρόγραμμα
να ανέρχεται στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Στο μεταξύ το joint venture Oaktree/Oceanbulk ετοιμάζεται να αγοράσει
το στόλο της Deiulemar Shipping που αποτελείται από 12 φορτηγά πλοία
έναντι 11 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το αμερικανικό fund Oaktree Capital έχει υπό διαχείριση κεφάλαια
ύψους 77 δισεκατομμυρίων δολαρίων και έχει τοποθετηθεί και σε άλλες
ναυτιλιακές μεταξύ των οποίων και η General Maritime του Πήτερ
Γεωργιόπουλου.
Η Oceanbulk αν και παραδοσιακά δραστηριοποιείται στην αγορά των
φορτηγών πλοίων, εισήλθε και στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων δίνοντας
πρόσφατα 60 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση του Northen Light,
χωρητικότητας 50.300 τόνων, ναυπηγήσεως 2004 και του Northen Ocean,
50.300 τόνων , ναυπηγήσεως 2005. Σήμερα διαχειρίζεται στόλο που
αποτελείται από έξι δεξαμενόπλοια.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα του Πέτρου Παππά κυρίως με την
Oceanbulk είχε ως αποτέλεσμα να βραβευτεί με το Lloyd’s Award το 2013.
Το Βραβείο αυτό αποφασίζεται από τους συντάκτες της Lloyd’s List.
Στο αιτιολογικό της επιλογής διαβάζουμε: «Το βραβείο της Lloyd’s
List Ελληνικός Ναυτιλιακός Newsmaker της Χρονιάς πήγε στον Πέτρο Παππά,
για μια χρονιά η οποία περιέλαβε μεγάλες παραγγελίες και εξαγορές σε
τρείς διαφορετικούς τομείς της αγοράς, κυρίως σε συνεργασία με την
Oaktree Capital Management».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.