Ανάλυση
G.Moundreas SA
Η ιστορία πίσω από την πτώση του δείκτη είναι η διόρθωση όλων των επιμέρους δεικτών και ενώ
την μεγαλύτερη επήρεια στην διόρθωση την έχουν τα Capes λόγω της μεγάλης μεταβλητότητας που
διατρέχει τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων, αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι η αρνητική πορεία
των Panamax η οποία έχει ουσιαστικά ξεκινήσει από την πρώτη εβδομάδα του Δ εκεμβρίου, καθώς
εκείνη την περίοδο ήταν η τελευταία φορά που ο BPI ήτανε πάνω από τις 2,000 μονάδες και έκτοτε
έχει μία συνεχόμενη πτωτική πορεία με αποτέλεσμα τα έσοδα τους να είναι σε OPEX Break Even
Point.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα Capes έχουν την δυναμική ανόδου καθώς η πτωτική πορεία της τιμής
του Iron Ore, λόγω αύξησης της παραγωγής, θα συνεχίσει να οδηγεί σε αύξηση τις εισαγωγές της
Κίνας η οποία αρχίζει και εφαρμόζει μέτρα κατά της ρύπανσης, ευνοώντας έτσι τις εισαγωγές Iron
Ore από το εγχώρια παραγόμενο το οποίο εκτός του υψηλότερου κόστους είναι και πιο ρυπογόνο
καθώς είναι χαμηλότερης ποιότητας. Αντίθετα, εκτιμάται ότι τα Panamax θα συνεχίσουν να
αντιμετωπίζουν προβλήματα, καθώς έχει μειωθεί η ζήτηση της Κίνας για Grains από την Νότιο
Αμερική λόγω της υψηλής τιμής και της όχι τόσο καλής ποιότητας, ενώ τα αποθέματα της Κίνας και
ιδιαίτερα σε Soybeans είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα ενώ παράλληλα η κυβέρνηση έχει αρχίσει και
περιορίζει το budget των κρατικών εταιρειών για εισαγωγές μειώνοντας έτσι περαιτέρω την ζήτηση.
Παρά το γεγονός ότι η διορθωτική πορεία του δείκτη συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, η
τελευταία τριμηνιαία έκθεση “Shipping Confidence Survey” της Moore Stephens, μέχρι και τον
Φεβρουάριο του 2014 επιβεβαιώνει το θετικό κλίμα που υπάρχει και την γενικότερη πεποίθηση για
βελτίωση της αγοράς. Συγκεκριμένα ο μέσος όρος του συνολικού είκτης Εμπιστοσύνης τον
Φεβρουάριο έκλεισε στο 6,5 (η κλίμακα είναι από το 1 έως το 10) συγκριτικά με το 6,1 τον Νοέμβριο
του 2013. Να σημειώσουμε πως η μέτρηση αυτή είναι η μεγαλύτερη μετά από το 6,8 τον Μάιο του
2008. Άξιο αναφοράς είναι πως όλες οι κατηγορίες, βάσει αντικειμένου, που ερωτήθηκαν εξέφρασαν
θετικές απόψεις για βελτίωση της αγοράς. Ο δείκτης Εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών τον
Φεβρουάριο συγκριτικά με τον Νοέμβριο βελτιώθ
ηκε από το 6,2 στο 6,6 των ναυλωτών από το 5,7 στο
6,5 το οποίο είναι και το υψηλότερο ρεκόρ, των Managers από 6,1 στο 6,4 και των μεσιτών από το 5,6
στο 6,4.
Σχετικά με τον κλάδο μεταφοράς πλοίων ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα με την αύξηση των
εσόδων (ναύλοι), το 58% όλων των ερωτηθέντων, που αποτελεί και ρεκόρ, θεωρεί ότι τα έσοδα θα
παρουσιάσουν αύξηση. Το πλέον θετικό στοιχείο είναι πως το 76% των ναυλωτών και το 59% των
πλοιοκτητών ασπάζεται την άποψη αυτή για βελτίωση των εσόδων.
Σύμφωνα με τον Richard Greiner, Shipping Partner της Moore Stephens, τα τελευταία περίπου 6
χρόνια πτωτικής πορείας και σύμφωνα με εμπειρικά στοιχεία, στοιχειοθετούν ένα «κύκλο» ιδιαίτερα
στη ναυτιλία που χαρακτηρίζεται από κυκλικότητα και όπως όλα δείχνουν τα χειρότερα έχουν
ξεπεραστεί. Η τελευταία έρευνα αποκαλύπτει πως τα επίπεδα εμπιστοσύνης είναι τα υψηλότερα από
το 2008 αυξάνοντας έτσι την πεποίθηση για βελτίωση του κλάδου τους επόμενους 12 με 18 μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.