Σε συνεχή πτώση από τις 4 Ιανουαρίου βρίσκεται ο δείκτης
ναυλαγοράς ξηρού φορτίου και η
ναυτιλιακή αγορά έχει προεξοφλήσει την
αρνητική του πορεία. Και αυτό γιατί
αρχίζουν οι αργίες στην Κίνα
« Κάποιος θα µπορούσε να περιγράψει την κατάσταση την οποία βιώνουµε
σαν την «Τέλεια Καταιγίδα», (Perfect Storm), καθώς η ναυλαγορά είναι αντιµέτωπη
και µε τις 2 θεµελιώδεις µεταβλητές που καθορίζουν την πορεία της. Την αυξηµένη
προσφορά τονάζ – σωρευτικά από προηγούµενα χρόνια και την επιβράδυνση της παγκόσµιας ανάπτυξης
και Εµπορίου»
επισημαίνεται σε ανάλυση του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA και προσθέτει:
«Η αρνητική εικόνα της ναυλαγοράς το 2015 είχε ως αποτέλεσµα
ο ρυθµός ολίσθησης, “Slippage Rate” των παραδόσεων να φτάσει σε επίπεδα του 40%
όταν τα προηγούµενα χρόνια κυµάνθηκε στα επίπεδα του 30%. Πιο συγκεκριµένα, για
το 2015, βάσει του βιβλίου παραγγελιών στις αρχές του έτους, οι παραδόσεις σε
πλοία µεταφοράς ξηρού φορτίου υπολογίζονταν
στα 1.104 πλοία, αλλά τελικά παραδόθηκαν 650 περίπου, καταλήγοντας στο
40% Slippage που προαναφέραµε».
Ειδικότερα: Στα Capes και τα Panamax, το Slippage
κινήθηκε σε επίπεδα άνω του 40%.
Στα Capes οι προγραµµατισµένες παραδόσεις το 2015 ήταν 161
και τελικά παραδόθηκαν 88, ποσοστό Slippage 45% και
στα Panamax οι αναµενόµενες παραδόσεις ήταν 237 και
παραδόθηκαν 126, δηλαδή ποσοστό Slippage περίπου 47%.
«Το 2015, είδαµε τ
µερικούς πλοιοκτήτες να αλλάζουν την παραγγελία τους από πλοία µεταφοράς ξηρού
φορτίου σε δεξαµενόπλοια, δεδοµένων των αρνητικών εξελίξεων στο ξηρό φορτίο και
της βελτιωµένης αγοράς των Tankers. Για το 2016 οι παραδόσεις σε Capes
εκτιµώνται στα 185 πλοία. Κατά την διάρκεια του Ιανουαρίου παραδόθηκαν ήδη 8
Capes ενώ 10 οδηγήθηκαν προς διάλυση. Αντίστοιχα για τα Panamax, αναµένεται να
παραδοθούν συνολικά 244 πλοία, ενώ τον Ιανουάριο παραδόθηκαν 9 και 11
οδηγήθηκαν προς διάλυση» επισημαίνει ο G.Moundreas SA:
« Αναφορικά µε τα Panamax, εκτιµάται ότι ο ανταγωνισµός θα
είναι ιδιαίτερα έντονος από τα Ultramax, όπου συνολικά το 2015 παραδόθηκαν 196 πλοία
και για το 2016 είναι προγραµµατισµένα προς παράδοση 331 πλοία. Το µόνο
στοιχείο που λειτούργησε θετικά το 2015, ήταν η πορεία των διαλύσεων όπου
σηµατοδοτήθηκε σαν η χρονιά µε το 2ο υψηλότερο ρεκόρ µετά το 2012. Συγκεκριµένα
στο σύνολο του 2015, 427 πλοία ή 30,42 εκ. DWT οδηγήθηκαν προς διάλυση εκ των
οποίων οι 15,44 εκ. DWT, δηλαδή περίπου το 50% ήταν άνω των 100,000 DWT ενώ και
στα Panamax υπήρξε αύξηση των διαλύσεων, καθώς συνολικά διαλύθηκαν 94 Panamax ή
6,7 εκ. DWT.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.