8 Δεκ 2014

Σύγχυση στην αγορά scrap

Η μόνη λέξη που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την αγορά αυτή την περίοδο είναι η «σύγχυση»,
καθώς οι τιμές έχουν διορθώσει από $ 70 έως $ 100 τον τόνο LDT συγκριτικά με προηγούμενους
μήνες με τους End Buyers να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις τιμές που προσφέρουν καθώς λόγω των φθηνών Κινεζικών εισαγωγών σιδήρου που έχουν δημιουργήσει «στρεβλώσεις» στην αγορά,
δεν μπορούν να συγκεκριμενοποιήσουν το ποια θα πρέπει να είναι τα πραγματικά επίπεδα των τιμών
του σιδήρου από διαλύσεις.

Παράλληλα και οι Cash Buyers αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με τις
τιμές αλλά μερικοί δεν διστάζουν να σπεκουλάρουν ιδιαίτερα για πλοία που θα παραδοθούν στις
αρχές του χρόνου, ελπίζοντας ότι οι τιμές θα είναι βελτιωμένες.
Η Ινδία, ενδεχομένως να είναι η μόνη αγορά που τραβάει την προσοχή των πλοιοκτητών λόγω των
καλύτερων τιμών που προσφέρει συγκριτικά με τις υπόλοιπες αγορές. Οι τιμές του σιδήρου παρά το
γεγονός ότι συνεχίζουν και μεταβάλλονται ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας, παρουσίασαν
άνοδο συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ η ρουπία έχει σταθεροποιηθεί στις 61 προς το
δολάριο, δίνοντας έτσι μία εικόνα σταθερότητας και έχοντας σαν αποτέλεσμα την ολοκλήρωση
κάποιων αγορών και σε κάποιες περιπτώσεις για πλοία παραδοτέα τον Ιανουάριο σε τιμές
υψηλότερες από τα σημερινά επίπεδα.
Στο Μπαγκλαντές, οι End Buyers δεδομένης της πιεσμένης αγοράς και την απελπισία των Cash
Buyers προσφέρουν τιμές οι οποίες θεωρούνται «σκοτωμένες» εκμεταλλευόμενοι έτσι την κατάσταση
και καταφέρνοντας να αγοράσουν κάποια πλοία από Cash Buyers με υψηλά αποθέματα. Εκτιμάται
ότι με τη πρώτη παλίρροια του εκεμβρίου όπου θα παραδοθούν πλοία από αγορές προηγούμενων
εβδομάδων σε υψηλά επίπεδα, θα φανεί και η ποιότητα των End Buyers δηλαδή κατά πόσο θα
τηρήσουν την συμφωνία η θα αρχίσουν τις επαναδιαπραγματεύσεις.
Στο Πακιστάν, ενώ η ρουπία και οι τιμές του σιδήρου σε γενικές γραμμές είναι σε σταθερά επίπεδα
οι τιμές δεν είναι καθόλου ελκυστικές καθώς οι End Buyers πιστεύοντας ότι αρκετά πλοία
μεγαλύτερου τονάζ θα κατευθυνθούν προς την περιοχή έχουν «συνεννοηθεί» και κρατούν τις τιμές
χαμηλά αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει το μεγάλο τονάζ να κατευθύνεται προς το Gadani όπως οι
End Buyers ήλπιζαν.
Για την Κίνα, δεν έχει αλλάξει τίποτα, καθώς συνεχίζει να απασχολείται με το επιδοτούμενο
κρατικό τονάζ και την λογική των εξαγωγών σιδήρου που πλήττει τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 435,763 DWT, εκ των οποίων το
79,5% (346,459 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 7,5% (31,434 DWT) δεξαμενόπλοια, και το
13% (57,870 DWT) Containers.


ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.