Ανάλυση
G.Moundreas SA
Απέχοντας ουσιαστικά 2 εβδομάδες πριν από τις εορτές των Χριστουγέννων όπου η αγορά συνήθως
είναι σε πτωτική πορεία το επόμενο ψυχολογικό όριο του BDI δεν είναι οι 900 μονάδες αλλά οι 850
μονάδες, όριο το οποίο δεν αποκλείεται να το δούμε πριν τις γιορτές αν η αγορά και ιδιαίτερα αυτή
των Capes, δεν αποκτήσει momentum στο ενδιάμεσο διάστημα.
Δ υστυχώς όμως τα νέα από τις εισαγωγές Iron Ore της Κίνας το τελευταίο διάστημα δεν αφήνουν
και πολλά περιθώρια για τα Capes να αποκτήσουν momentum ώστε η αγορά να μην διορθώσει
περαιτέρω. Τα τελευταία στοιχεία από τις εισαγωγές Iron Ore της Κίνας υποδηλώνουν ότι το
Νοέμβριο οι εισαγωγές έφτασαν στους 67,4 εκ. τόνους, παρουσιάζοντας μείωση -15,1% από τον
Οκτώβριο και -13,4% από τον Οκτώβριο του 2013. Στον αντίποδα, οι συνολικές εισαγωγές Iron
Ore για τους 11 μήνες του 2014 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 είναι αυξημένες κατά 13,4% στους 846 εκ. τόνους. Τα ανωτέρω επίσημα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι εισαγωγές της Κίνας που στο σύνολο του έτους είναι αυξημένες συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο, τον Νοέμβριο και όπως δείχνει και τον εκέμβριο έχουν πτωτική τάση μην αφήνοντας έτσι περιθώρια για βελτίωση των Capes και άρα της αγοράς.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αιτιολογία του Khalid Hashim, ιευθύνοντος Συμβούλου της
Precious Shipping, ο οποίος χαρακτηριστικά αναφέρει ότι η μη καλή επίδοση της αγοράς το 3ο
τρίμηνο δεν αποδίδεται στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην μείωση των εισαγωγών σε Coal αλλά
στην Βραζιλία η οποία δεν εξάγει αρκετά. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως η Κίνα τους πρώτους 9
μήνες του έτους εισήγαγε 100 εκ. τόνους περισσότερο Iron Ore συγκριτικά με το 2013 αλλά το
σύνολο των 100 εκ. τόνων της αύξησης προήλθε από την Αυστραλία. Παράλληλα επισήμανε πως έως
τώρα η αύξηση των εισαγωγών της Κίνας μοιράζονταν ισόποσα μεταξύ Αυστραλίας και Βραζιλίας,
κάτι που δεν συνέβη αυτή τη φορά και επισημαίνοντας ότι αν η ισόποση κατανομή είχε λάβει χώρα,
τότε η αγορά θα κινείτο σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.
Κλείνοντας, να αναφερθούμε στις προβλέψεις της Drewry, η οποία εκτιμά πως οι Κινεζικές
εισαγωγές Iron Ore για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσουν να είναι σε αρκετά υγιή επίπεδα ενώ στα
Grains, τα animal feeds και τα oilseeds είναι αυτά που θα πρωταγωνιστήσουν. Σχετικά με την
αύξηση του τονάζ, για μία ακόμη φορά επισημαίνει ότι θα αυξηθεί κατά 5% ετησίως για φέτος και
για το 2015 και στα τέλη του 2015 το συνολικό τονάζ των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα
φτάσει τους 790 εκ. τόνους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.