Οι
πολύωρες καθημερινές καθυστερήσεις στις πλευρίσεις των εμπορικών πλοίων
στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, λόγω της ελλιπούς στελέχωσης της Πλοηγικής
Υπηρεσίας (σ.σ: δημόσια υπηρεσία, που υπάγεται στη Γενική Γραμματεία
Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου)
και οι συνακόλουθες οικονομικές επιβαρύνσεις και απώλειες για τα φορτία
και τα πλοία (πρόσθετο κόστος τόσο στη ρυμούλκηση, όσο και από τα
ναυλοσύμφωνα), αλλά και για τον ΟΛΘ, από τις παραμονές των ομοχειριών
που τελικά επιβαρύνουν τα φορτία, και την τοπική και εθνική οικονομία
ήταν το θέμα της συνέντευξης τύπου, που παρέθεσε σήμερα, Τρίτη 2
Δεκεμβρίου 2014, η διοίκηση του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης
(ΣΝΠΘ).
Από τις έξι οργανικές θέσεις, που προβλέπονται από την Πλοηγική Υπηρεσία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε σχετικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλης Καμπάκης, είναι στελεχωμένες μόνο οι τέσσερις και στην πράξη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λειτουργεί πολύ συχνά με μόλις τρεις πλοηγούς σε τρεις βάρδιες, δηλαδή με μόλις έναν πλοηγό σε κάθε βάρδια, με αποτέλεσμα τις πολύωρες καθυστερήσεις στις πλευρίσεις των εμπορικών πλοίων, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ίδιων των πλοηγών και την καλή συνεργασία των ναυτικών πρακτόρων με τον Λιμενάρχη.
Οι εν λόγω πολύωρες καθυστερήσεις, όπως πρόσθεσε ο κ. Καμπάκης, αποτελούν εδώ και έναν τουλάχιστον χρόνο όχι την εξαίρεση, αλλά τον κανόνα, και παρά τις επανειλημμένες επιστολές τόσο της προηγούμενης, όσο και της παρούσης διοίκησης του Συλλόγου προς τη διοίκηση της Πλοηγικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, όχι μόνο δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα με κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων και αύξησή τους σε επτά, όπως έχει ζητήσει ο ΣΝΠΘ, αλλά αντιθέτως με προ ολίγων ημερών απόφαση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας μειώνονται από έξι σε πέντε οι προβλεπόμενες οργανικές θέσεις πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Πρόβλημα, όπως σημείωσε επίσης ο κ. Καμπάκης, δημιουργείται επίσης και στην εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων, την ίδια ώρα μάλιστα που η διοίκηση του ΟΛΘ καταβάλλει αξιέπαινες προσπάθειες να αυξήσει το κομμάτι της κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο το κράτος υφίσταται πρόσθετο κόστος από τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των δεξαμενόπλοιων καυσίμων και με την επίλυση του προβλήματος, ο ΟΛΘ θα μπορούσε να
αυξήσει περαιτέρω τις εργασίες του και να μη δημιουργείται δυσάρεστη εικόνα για τον ΟΛΘ σε διεθνές επίπεδο.
Αίτημα του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ανάκληση της απόφασης μείωσης των οργανικών θέσεων πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο η κάλυψη αυτών (με διαγωνισμούς για πρόσληψη πλοηγών για μερικούς μόνο μήνες, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν), αλλά η αύξησή τους σε αριθμό ικανό να ανταπεξέλθει στην αυξανόμενη εμπορική κίνηση στον ΟΛΘ. Ο Σύλλογος και η Ομοσπονδία καλούν το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να μεριμνήσει άμεσα για την επίλυση του προβλήματος, εάν και εφόσον όντως βλέπει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια ως ένα σημαντικό λιμάνι- πύλη εισόδου στη Βαλκανική και τη ΝΑ Ευρώπη.
Θέματα Ο.Ν.Π.Ε.
Περαιτέρω, ο κ. Καμπάκης υπό την ιδιότητά του ως Προέδρου της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδας (ΟΝΠΕ) επεσήμανε δύο αιτήματα της Ομοσπονδίας:
- Να ισχύσουν για τους Ναυτικούς Πράκτορες οι ίδιες διατάξεις με τους υπόλοιπους κλάδους όσον αφορά τις εργοδοτικές εισφορές, δηλαδή να υποχρεούνται σε καταβολή εισφορών για 12 μισθούς και όχι για 14, όπως ισχύει σήμερα.
- Να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή εκπροσώπων των κατά τόπους Συλλόγων των Ναυτικών Πρακτόρων στις Επιτροπές των Λιμενικών Ταμείων, που συστήνονται ανά Περιφέρεια.
Από τις έξι οργανικές θέσεις, που προβλέπονται από την Πλοηγική Υπηρεσία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε σχετικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλης Καμπάκης, είναι στελεχωμένες μόνο οι τέσσερις και στην πράξη το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λειτουργεί πολύ συχνά με μόλις τρεις πλοηγούς σε τρεις βάρδιες, δηλαδή με μόλις έναν πλοηγό σε κάθε βάρδια, με αποτέλεσμα τις πολύωρες καθυστερήσεις στις πλευρίσεις των εμπορικών πλοίων, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ίδιων των πλοηγών και την καλή συνεργασία των ναυτικών πρακτόρων με τον Λιμενάρχη.
Οι εν λόγω πολύωρες καθυστερήσεις, όπως πρόσθεσε ο κ. Καμπάκης, αποτελούν εδώ και έναν τουλάχιστον χρόνο όχι την εξαίρεση, αλλά τον κανόνα, και παρά τις επανειλημμένες επιστολές τόσο της προηγούμενης, όσο και της παρούσης διοίκησης του Συλλόγου προς τη διοίκηση της Πλοηγικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, όχι μόνο δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα με κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων και αύξησή τους σε επτά, όπως έχει ζητήσει ο ΣΝΠΘ, αλλά αντιθέτως με προ ολίγων ημερών απόφαση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας μειώνονται από έξι σε πέντε οι προβλεπόμενες οργανικές θέσεις πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Πρόβλημα, όπως σημείωσε επίσης ο κ. Καμπάκης, δημιουργείται επίσης και στην εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων, την ίδια ώρα μάλιστα που η διοίκηση του ΟΛΘ καταβάλλει αξιέπαινες προσπάθειες να αυξήσει το κομμάτι της κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο το κράτος υφίσταται πρόσθετο κόστος από τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των δεξαμενόπλοιων καυσίμων και με την επίλυση του προβλήματος, ο ΟΛΘ θα μπορούσε να
αυξήσει περαιτέρω τις εργασίες του και να μη δημιουργείται δυσάρεστη εικόνα για τον ΟΛΘ σε διεθνές επίπεδο.
Αίτημα του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης προς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η ανάκληση της απόφασης μείωσης των οργανικών θέσεων πλοηγών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο η κάλυψη αυτών (με διαγωνισμούς για πρόσληψη πλοηγών για μερικούς μόνο μήνες, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν), αλλά η αύξησή τους σε αριθμό ικανό να ανταπεξέλθει στην αυξανόμενη εμπορική κίνηση στον ΟΛΘ. Ο Σύλλογος και η Ομοσπονδία καλούν το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να μεριμνήσει άμεσα για την επίλυση του προβλήματος, εάν και εφόσον όντως βλέπει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια ως ένα σημαντικό λιμάνι- πύλη εισόδου στη Βαλκανική και τη ΝΑ Ευρώπη.
Θέματα Ο.Ν.Π.Ε.
Περαιτέρω, ο κ. Καμπάκης υπό την ιδιότητά του ως Προέδρου της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδας (ΟΝΠΕ) επεσήμανε δύο αιτήματα της Ομοσπονδίας:
- Να ισχύσουν για τους Ναυτικούς Πράκτορες οι ίδιες διατάξεις με τους υπόλοιπους κλάδους όσον αφορά τις εργοδοτικές εισφορές, δηλαδή να υποχρεούνται σε καταβολή εισφορών για 12 μισθούς και όχι για 14, όπως ισχύει σήμερα.
- Να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή εκπροσώπων των κατά τόπους Συλλόγων των Ναυτικών Πρακτόρων στις Επιτροπές των Λιμενικών Ταμείων, που συστήνονται ανά Περιφέρεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.