8 Δεκ 2014

Μ.Βαρβιτσιώτης: Νέες επενδύσεις, αύξηση και γιγάντωση της οικονομίας

«Ομιλία ΥΝΑ, στη Βουλή κατά τη συζήτηση για την κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού 2015»

To Σάββατο 6 Δεκεμβρίου, αργά το βράδυ, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών ορισμένων ειδικών ταμείων και υπηρεσιών οικονομικού έτους 2015» ανέφερε τα εξής:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το πρόβλημα, για εμάς δεν είναι αν υπάρχει ζωή πέρα από το μνημόνιο. Για μας υπάρχει και ζωή και πρόταση. Ποιος θα είναι ο κακός τον οποίο μεθαύριο θα στιγματίζετε; Ποια θα είναι η διαφορετική πολιτική την οποία θα ακολουθήσετε;
Εδώ είναι το μεγάλο σας πρόβλημα, γι’ αυτό έχετε και τη μεγάλη αγωνία να προκαλέσετε εκλογές με κάθε δυνατό τρόπο: εκβιάζοντας, προπηλακίζοντας, δημιουργώντας σκιές, να εκβιάσετε τη Βουλή να μην ψηφίσει Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να μη χάσετε το δημοσκοπικό σας momentum.
Γιατί φοβάστε να πάμε σε εκλογές το 2016, γιατί φοβάστε ότι πράγματι θα πετύχουμε τους στόχους μας, στόχους που έχουμε πετύχει τα τελευταία δύο χρόνια. Δύο χρόνια πετυχαίνουμε όλους τους στόχους και τους ξεπερνάμε κιόλας, αυτούς τους δημοσιονομικούς που βάζουμε με τους προϋπολογισμούς. Φοβάστε ότι του χρόνου θα πετύχουμε και τον αναπτυξιακό στόχο, ότι θα πετύχουμε τη σημαντική μείωση της ανεργίας και ότι θα πετύχουμε και το στόχο των επενδύσεων που έχουμε βάλει, παρά τη συστηματική σας προσπάθεια να δημιουργήσετε κλίμα κινδύνου σε οποιονδήποτε θέλει να επενδύσει σε αυτή τη χώρα.
Θα είμαι πολύ πιο σαφής, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γιατί εδώ θα κάνουμε και απολογισμό για τα έργα που έχουμε κάνει την περασμένη χρονιά. Συζητάμε όλοι για το αναπτυξιακό έλλειμμα της χώρας και συζητάμε για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και συζητάμε για την αύξηση του ΑΕΠ, πάνω στην οποία θα βασιστεί και ότι οι κοινωνικές δαπάνες θα είναι σαν απόλυτο νούμερο, θα αυξηθούν το 2018 και δεν θα μειωθούν. Πώς θα έρθει αυτή η ανάπτυξη; Ένας είναι ο τρόπος: Νέες επενδύσεις, αύξηση και γιγάντωση της οικονομίας.
Εμείς, στο Υπουργείο Ναυτιλίας έχουμε προχωρήσει σε ένα σαφή στρατηγικό σχεδιασμό για την αξιοποίηση της λιμενικής υποδομής της χώρας. Προχωρήσαμε πρόσφατα στην επέκταση της σύμβασης της COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά. Είναι μία επένδυση 230 εκατομμυρίων ευρώ που θα δημιουργήσει 700 θέσεις εργασίας, που στο στάδιο κατασκευής θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας.
Τα νούμερα είναι συντριπτικά για το τι έχουμε καταφέρει σε μία επένδυση, σε δύο μόνο προβλήτες του Λιμανιού του Πειραιά για την εθνική οικονομία. Το 2008 από τον Πειραιά περνούσαν 400.000 χιλιάδες κοντέινερ, φέτος θα αγγίξουμε τα 3.500.000. Η δυναμικότητα του συγκεκριμένου λιμανιού έχει φτάσει στο 85% και χρειαζόμαστε και άλλους χώρους. Θα φέρουμε προς κύρωση της συμφωνία την άλλη εβδομάδα στη Βουλή. Τι λέτε εσείς γι’ αυτή; Όχι, να μην γίνει. Να μην δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, να μην αυξηθεί η κίνηση στο Λιμάνι του Πειραιά, να μην δημιουργήσει διεθνείς συνεργασίες η χώρα.
Πώς θα χρηματοδοτήσετε λοιπόν το κοινωνικό σας πακέτο χωρίς να μεγαλώσετε την πίτα; Με κρατικοδίαιτη ανάπτυξη; Με δημοσίους υπαλλήλους λιμενεργάτες; Με δημοσιοϋπαλληλικές σχέσεις; Με τη διαφθορά ή τη σπατάλη την οποία συνεπάγεται η οποιαδήποτε τέτοιου είδους διαχείριση; Εμείς έχουμε ένα σαφή στόχο. Τα επόμενα χρόνια να έρθουν μόνο από την αξιοποίηση της λιμενικής περιουσίας Θεσσαλονίκης και Πειραιά 2.000.000.000 ευρώ νέες επενδύσεις στη χώρα, είτε με τα επενδυτικά προγράμματα, είτε μέσα από τη συγκέντρωση χρημάτων από την πώληση των πλειοψηφικών πακέτων των μετοχών, την αύξηση που προβλέπουμε στην κίνηση γι’ αυτά τα λιμάνια μέσα από τις διεθνείς συνεργασίες.
Τι λέτε εσείς; «Όχι. Διατήρηση του κρατικού μονοπωλίου. Καμία αλλαγή, καμία παραχώρηση, καμία ιδιωτικοποίηση, καμία προσέλκυση ξένων επενδύσεων».
Από πού θα χρηματοδοτηθεί, λοιπόν, η ανάπτυξη; Πώς θα τη χρηματοδοτήσετε; Με τους πεπερασμένους πόρους του ΕΣΠΑ που, όπως πολύ καλά ξέρετε, περιορίζονται οι τομείς της δράσης του.
Χωρίς διεθνείς συνεργασίες θα αυξήσετε την κίνηση; Νομίζετε ότι η εθνική οικονομία είναι ικανή να καταστήσει τα λιμάνια μας πρωταγωνιστές; Ο Πειραιάς πριν μερικά χρόνια ήταν τελευταίος στις λίστες της κίνησης της Μεσογείου. Σήμερα είναι τρίτος και φιλοδοξούμε να τον κάνουμε πρώτο. Πώς; Φέρνοντας ξένες εταιρείες, οι οποίες εγκαθίστανται εδώ, φτιάχνουν τα διακομεταμιστικά τους κέντρα, η SONY, η HEWLLET PACCARD, η ZTE, η HUAWEI, η SAMSUNG, οι διεθνείς κολοσσοί.
Σας παρακαλώ, κύριε Δρίτσα, πηγαίνετε να πείτε στους Πειραιώτες ότι εσείς δεν θέλετε να δώσετε δουλειές, ότι εσείς δεν θέλετε να αυξηθεί η κίνηση του Πειραιά, ότι εσείς δεν θέλετε να δουλεύουν τα πρακτορεία, τα ρυμουλκά, οι καβοδέτες, οι πλοηγοί, ότι εσείς δεν θέλετε να δουλεύουν οι εταιρείες τροφοδοσίες πετρελαίων ή τροφοδοσίας των πλοίων.
Έχει αυξηθεί η κίνηση του Πειραιά σε ρυθμό που έχει γίνει πρωτοφανής η πορεία των πλοίων που έρχονται και διέρχονται και το βλέπει ο καθένας. Και ένα λιμάνι σε μία χώρα που έχει οικονομική ύφεση, δείχνει ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα έχετε μόνο να πείτε υποσημειώσεις, πάνω στις οποίες κανείς δεν δίνει βάση, το μόνο όμως που καλλιεργείτε είναι κλίμα ανασφάλειας σε αυτούς που θέλουν να επενδύσουν εδώ. Αυτή είναι μία κάκιστη εθνική υπηρεσία.
Εμείς προσπαθούμε να προσελκύσουμε επενδύσεις σε όλους τους κλάδους. Έχουμε μεγάλη αύξηση της κρουαζιέρας. Κάποιοι πανηγύριζαν όταν βγήκε η πρόβλεψη ότι φέτος το 2014 θα είχαμε μείωση της κρουαζιέρας, των αφίξεων, η οποία δεν προερχόταν από δικές μας αβλεψίες, αλλά από τη γεωπολιτική αστάθεια της περιοχής. Αντιθέτως κι εκεί έχουμε αύξηση. Κλείνουμε μία χρονιά με πολύ μεγάλη αύξηση που αγγίζει το 13%.
Αύξηση έχουμε και στον εθνικό στόλο, πάνω από 1 εκατομμύριο κόρους ολικής χωρητικότητας καινούργιους στο εθνικό νηολόγιο. Έχουμε αύξηση στα πλοία, τα οποία διαχειρίζονται οι ναυτιλιακές εταιρείες από την Ελλάδα. Έχουμε φοβερή αύξηση στο ναυτιλιακό συνάλλαγμα, από 5,8 δισεκατομμύρια πέρσι, φτάνουμε στα 7,5 φέτος, σε μία χρονιά στην οποία αμφισβητήθηκε και αμφισβητήθηκε από εσάς το συνταγματικό καθεστώς της φορολόγησης της ναυτιλίας, το οποίο θεωρούμε ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία της ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας και το γεγονός ότι περίπου τέσσερις χιλιάδες πλοία δηλώνουν έδρα διαχείρισής τους την Ελλάδα.
Ξέρετε κάτι; Εμείς ήρθαμε σε συμφωνία με την ναυτιλιακή κοινότητα. Ήρθαμε σε συμφωνία με τους εφοπλιστές και τους βάζουμε να πληρώσουν έξτρα, οικειοθελώς, χωρίς να αλλάξουμε αυτό το συνταγματικό καθεστώς άλλα 420 εκατομμύρια φόρους. Όμως, αυτό το οικοδόμημα, ένα οικοδόμημα που εξήντα χρόνια από όταν που το έφτιαξε η Ελλάδα το έχουν μιμηθεί σχεδόν όλες οι χώρες του πλανήτη, εσείς θέλετε να το γκρεμίσετε. Έτσι είπε χθες από αυτό εδώ το Βήμα ο υπεύθυνος ναυτιλίας σας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είμαι απ’ αυτούς που θέλουν συνέχεια να δημιουργούν εντάσεις ή αντεγκλήσεις ή να κάνουν εύκολα σχόλια απ’ αυτό το Βήμα.
Θεωρώ, όμως, ότι πρέπει να υπερασπιστώ μια πολιτική που έχει φέρει αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα: Στον θαλάσσιο τουρισμό, όπως σας είπα πριν για την κρουαζιέρα, έχουμε αύξηση 13%. Στα σκάφη αναψυχής -ένα νόμο τον οποίο καταψηφίσατε- φέτος έχουμε μια αύξηση στα mega yachts που προσεγγίζουν τη χώρα.
Μάλιστα, πάρα πολλά από αυτά θα μείνουν για δώδεκα μήνες στη χώρα, γιατί δημιουργήσαμε ένα ελκυστικό περιβάλλον αναπτύσσοντας την περιφέρεια, τις μαρίνες, τις επισκευαστικές ζώνες, τις τροφοδοσίες και βέβαια τον ποιοτικό και υψηλού εισοδήματος τουρισμό. Χωρίς να κάνουμε καμμία δημόσια επένδυση, δημιουργώντας μόνο ένα φιλικό, ελκυστικό περιβάλλον, χωρίς να ξοδέψουμε ένα ευρώ, προσελκύουμε χρήματα, αυξάνουμε το τουριστικό μας εισόδημα, δημιουργούμε κίνηση στη ναυτιλιακή μας βιομηχανία. Χωρίς να ξοδεύουμε ένα ευρώ! Ούτε αυτό το θέλετε.
Θα σας πω πάλι ότι εμείς προσπαθούμε να αναπτύξουμε λιμάνια σε όλη τη χώρα, όχι μόνο στον Πειραιά, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, το Ηράκλειο και τη Ρόδο, τους γνωστούς προορισμούς. Γι’ αυτό και έχουμε ξεκινήσει μεγάλα έργα στις ακτές της Πελοποννήσου, στο Κατάκολο, στην Κέρκυρα, στο Γύθειο. Ανοίξαμε την πύλη εισόδου στη Μυτιλήνη, στην Πέτρα, καθώς και στη Λέρο και θα συνεχίσουμε αυτή την πολιτική να δημιουργούμε πολλούς προορισμούς κρουαζιέρας και πολλούς χώρους υποδοχής σκαφών αναψυχής.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
όλα αυτά τα κάνουμε προσπαθώντας να περιορίσουμε το κόστος. Μέσα σε μια χρονιά καταφέραμε, παρότι αυξήθηκε το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος, να μειώσουμε τις δομές του. Μειώσαμε τον αριθμό των Ναυάρχων. Μειώσαμε τους κλάδους από οκτώ σε τέσσερις, τις διευθύνσεις από τριάντα δύο σε δέκα έξι. Εξορθολογήσαμε την παρουσία μας σε όλη τη χώρα με ένα λιμενικό «Καλλικράτη», με στόχο τον περιορισμό του κόστους και τη βελτίωση των υπηρεσιών.
Σήμερα, αυτό το καινούργιο σύστημα, με τη συμφωνία και όλου του προσωπικού, λειτουργεί και φέρνει αποτελέσματα. Σήμερα, που είναι του Αγίου Νικολάου, οφείλουμε να πούμε σε αυτά τα παιδιά και «χρόνια πολλά» και ένα «ευχαριστώ», γιατί κάνουν ένα μεγάλο έργο καθημερινά στα ανατολικά μας σύνορα, όπου έχουμε μια αύξηση 320% της παράνομης μετανάστευσης.
Είχα σήμερα την ευκαιρία, όχι μόνο να το επισημάνω αυτό στον Τούρκο Υπουργό Εσωτερικών, όχι μόνο να διαπραγματευτώ και να ζητήσω τη συνδρομή του, αλλά να βρούμε και συγκεκριμένους τρόπους για την περαιτέρω συνεργασία και απομείωση αυτής της ροής, που είναι βασικά ένα μεγάλο προσφυγικό ρεύμα, που προέρχεται από τη Συρία και το Ιράκ, από τις περιοχές που σήμερα μαίνονται πόλεμοι.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
η ελληνική ναυτιλία και το 2015 θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και ο δικός μας στόχος είναι να φέρουμε και προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους νέους ανθρώπους στη ναυτιλία. Γι’ αυτό και αναμορφώνουμε το καθεστώς της ναυτικής εκπαίδευσης. Γι’ αυτό και προχωράμε στην αδειοδότηση των ιδιωτικών ναυτικών εκπαιδευτικών κέντρων κατάρτισης και θα προχωρήσουμε και σε βαθιές τομές, για να κάνουμε πιο εύκολη την πρόσβαση των νέων ανθρώπων, που σήμερα είναι άνεργοι και έχουν τα προσόντα, στα πλοία. Όπως το κάναμε για τους μηχανικούς των ΤΕΙ, για τους ηλεκτρολόγους, θα πρέπει να το συνεχίσουμε και για άλλες ειδικότητες και να ανοίξουμε τις ακαδημίες, τις οποίες για πρώτη φορά αναβαθμίζουμε και με τη συνδρομή των εφοπλιστών και με τη χρήση ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Είμαι πολύ υπερήφανος για ένα ακόμα νούμερο, γιατί μέσα σε μια χρονιά καταφέραμε να απορροφήσουμε το σύνολο των διαθεσίμων σε εμάς πόρων από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πήραμε 71 εκατομμύρια ευρώ και κάναμε ένα μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα αναβάθμισης του Λιμενικού και σήμερα είμαστε έτοιμοι να πάρουμε και άλλα, δηλαδή έκτακτες χρηματοδοτήσεις.
Και είμαστε έτοιμοι με το που μπει το 2015 να προχωρήσουμε στην προμήθεια όλου του εξοπλισμού που είναι διαθέσιμο για την επόμενη προγραμματική περίοδο.
Εμείς, λοιπόν, θέλουμε αυτό το έργο και να το στηρίζετε και να μην κάνετε δηλώσεις με τις οποίες θα δημιουργήσετε την οποιαδήποτε ανασφάλεια στον ναυτιλιακό κλάδο. Και πάνω απ’ όλα να αντιληφθούμε κάτι. Για να πετύχει αυτή η χώρα, για να δώσει στους νέους ανθρώπους προοπτική και ανάπτυξη χρειάζονται δύο πράγματα.
Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει ο πολίτης να αισθάνεται ασφαλής και δεν έχω ακούσει ούτε μία λέξη καταδίκης για την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το κέντρο της Αθήνας, που έχει καταληφθεί από αναρχικά στοιχεία, για τις φθορές οι οποίες γίνονται, για την εικόνα που μεταδίδει η χώρα μετά από τόσα χρόνια, εικόνες ντροπής για μία δημοκρατία η οποία θέλει να δείχνει ότι είναι μία σοβαρή, υπεύθυνη χώρα στην οποία ο πολίτης δεν αισθάνεται ανασφάλεια να κυκλοφορήσει Σάββατο βράδυ στον κεντρικό δρόμο της πόλης του.
Και το δεύτερο: Να μην δημιουργείται ανασφάλεια σε κανέναν επενδυτή που θα έρθει και θα εμπιστευθεί τα λεφτά του σε αυτόν τον τόπο, θα εμπιστευθεί τα μυαλά αυτού του τόπου, πάνω στα οποία θέλει να επενδύσει και εσείς υπηρετώντας –δεν ξέρω ποια - συμφέροντα θα τον απειλήσετε με έξοδο, όπως κάνατε προχθές.
Γι’ αυτούς τους λόγους, κύριε Πρόεδρε, πιστεύω ότι είναι απαραίτητο να συνεχιστεί αυτό το έργο, να ψηφιστεί αυτός ο προϋπολογισμός και στο τέλος της τετραετίας να κάνουμε έναν απολογισμό και να δούμε τι παραλάβαμε και τι παραδίδουμε.
Σας ευχαριστώ πολύ.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.