2 Δεκ 2014

Τι φέρνει ο Φιλικός Διακανονισμός στο λιμάνι του Πειραιά

Η δρομολόγηση της ψήφισης  στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον Φιλικό Διακανονισμό μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ/Cosco  που θα καταθέσει  ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου  Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δημιουργεί εμπόδια για την πώληση του 67% του Οργανισμού σε ιδιώτες.

«Οι Κινέζοι αποκτώντας  τον πλήρη έλεγχο και την  διαχείριση ολόκληρης της προβλήτας ΙΙΙ  στην πράξη θα αποτρέψουν κάθε άλλον επενδυτή να μπει στο λιμάνι του Πειραιά αφού ο ανταγωνισμός θα είναι  άνισος» εκτιμούν κύκλοι της αγοράς.
Με την ολοκλήρωση της νέας συμφωνίας και την ανάδειξη  της COSCO σε κυρίαρχο ρόλο στο λιμάνι φαίνεται ότι εξυπηρετούνται πολλοί.
Κυβερνητικοί  κύκλοι   επεσήμαναν :  «Οι Κινέζοι  ισχυροποιούνται και δυνητικά αποτρέπουν την είσοδο σε έναν νέο παίκτη στο λιμάνι. Όπως όλα δείχνουν ότι δύσκολα μπορεί να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, καθώς το τίμημα θα αλλάξει μετά τη νέα παραχώρηση προς την Cosco, ενώ στενεύει ο δρόμος για τον νέο επενδυτή, καθώς τα σημαντικά τμήματα του λιμανιού τα εκμεταλλεύεται ή πρόκειται να εκμεταλλευθεί η COSCO» και προσθέτουν: 
«Η κινεζική συνεργασία που έχει λάβει στρατηγικά χαρακτηριστικά δυναμώνει κι άλλο, με την COSCO να σταθεροποιεί τη θέση της στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη. Η ιδιωτικοποίηση του υπόλοιπου λιμανιού φαίνεται να μην πατά πλέον σταθερά στα πόδια της.»
Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι η αποτρεπτική λειτουργία της ισχυροποίησης των Κινέζων  θα βοηθήσει την κυβέρνηση αφού:
1) Ούτως ή άλλως  πέτυχε τον στόχο της να υλοποιηθεί μία κεντρική επένδυση αποδεικνύοντας ότι η εμπιστοσύνη των μεγάλων επενδυτών έχει επιστρέψει για τα καλά και οδηγεί σε τόνωση της απασχόλησης και οικονομική ανάπτυξη.
2) Ο ΟΛΠ και οι εργαζόμενοι του  δεν θα δουν τις θέσεις των εργαζομένων να απειλούνται, αλλά και ούτε να χάνεται ο κρατικός χαρακτήρας του λιμανιού.
3) Ο Δήμος Πειραιά που δεν βλέπει να χάνεται η κρατική υπόσταση στο λιμάνι.
«Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος» λένε με νόημα κύκλοι του λιμανιού από το μεσημέρι της προηγούμενης Τρίτης όταν και εγκρίθηκε με περιπετειώδη τρόπο λόγω της δυναμικής αντίδρασης των εργαζομένων, η έγκριση του Φιλικού Διακανονισμού από την έκτακτη  Γ.Σ. του ΟΛΠ που πραγματοποιήθηκε τελικά  σε ένα γραφείο αντί για την κεντρική αίθουσα.
Μόνο η Coscο θα είχε νόημα να αποκτήσει το 67% της ΟΛΠ ΑΕ. Όμως οι Κινέζοι φαίνεται να μην δεν «καίγονται» κιόλας. Μόνο στην περίπτωση που εμφανιστεί δυνατά κάποιος υποψήφιος θα μπουν στο παιχνίδι αφού δεν θέλουν κανένα μέσα στα πόδια τους στον Πειραιά.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης  μιλώντας ανακουφισμένος, όπως επεσήμαναν άνθρωποι που στενού του περιβάλλοντος, από την τελική έκβαση της επένδυσης τόνισε:
«Αναμφίβολα πρόκειται για μία πολύ θετική εξέλιξη, καθώς η ολοκλήρωση της συμφωνίας σημαίνει ότι μπορεί να υλοποιηθεί η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στη χώρα κατά την περίοδο της κρίσης. Ο Πειραιάς με την επένδυση ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ μετατρέπεται σε κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου και κεντρική πύλη διεθνούς εμπορίου για την Ευρώπη, ενώ παράλληλα σηματοδοτεί ότι η χώρα είναι οι ανοικτή σε μεγάλες ξένες επενδύσεις. Πλέον, η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στις πολιτικές δυνάμεις που οφείλουν να σταθούν στο ύψος τους και να στηρίξουν τη νέα προοπτική που δημιουργείται για τα Εθνικά συμφέροντα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.