23 Δεκ 2014

Ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση των 230 εκατ. της Cosco στον Πειραιά


Του
ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ 
Καθημερινή 
 

«Πλώρη» για την κατάληψη της πρώτης θέσης μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου, αναφορικά με τον αριθμό των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων ετησίως, βάζει το λιμάνι του Πειραιά, μετά την κύρωση της νέας σύμβασης εκμετάλλευσης μεταξύ ΟΛΠ και Cosco από τη Βουλή.
Σε σχετική της ανακοίνωση, η ΣΕΠ, θυγατρική του κινεζικού ομίλου στην Ελλάδα, τόνισε ότι δρομολογεί την πρόσληψη 1.000 εργαζομένων, καθώς σχεδιάζει να ξεκινήσει αμέσως την κατασκευή της Δυτικής Προβλήτας ΙΙΙ του λιμανιού, επένδυση που βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συμφωνίας. Σύμφωνα με τη ΣΕΠ, η επένδυση των 230 εκατ. ευρώ θα σημάνει τη δημιουργία 200 νέων θέσεων εργασίας στο στάδιο της κατασκευής και επιπλέον 800 μόνιμων θέσεων απασχόλησης κατά το στάδιο της λειτουργίας της νέας προβλήτας, η οποία θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα των εγκαταστάσεων που τελούν υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ (Προβλήτα ΙΙ και Ανατολική και Δυτική Προβλήτα ΙΙΙ) σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων σήμερα. Ταυτόχρονα, όπως γνωστοποίησε χθες η ΣΕΠ, επεξεργάζεται ένα πλήρες σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, το οποίο θα καταθέσει για διαβούλευση σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τις αρμόδιες αρχές, μόλις αυτό ολοκληρωθεί.
Σε σχετικές δηλώσεις του, ο υπ. Ναυτιλίας, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στάθηκε στο οικονομικό όφελος που προκύπτει για τον ΟΛΠ από τη νέα συμφωνία, καθώς όπως προβλέπεται, το 2021, όταν αναμένεται να λειτουργήσει η νέα Δυτική Προβλήτα ΙΙΙ, ο Οργανισμός προβλέπεται να εισπράττει ετήσια κεφάλαια ύψους 109,3 εκατ. ευρώ από τη ΣΕΠ, μέγεθος που ισοδυναμεί με το σύνολο του φετινού κύκλου εργασιών. Σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, με τον τρόπο αυτό η αξία της σύμβασης με την Cosco αναμένεται να διπλασιαστεί από τα 560 εκατ. ευρώ σήμερα σε 1,1 δισ. ευρώ. Κατά τον ίδιο, η επέκταση του λιμανιού ήταν άκρως απαραίτητη, δεδομένου ότι ήδη σήμερα ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων λειτουργεί στο 85% της ετήσιας δυναμικότητάς του, με τη ΣΕΠ Α.Ε. να διακινεί φέτος περί τα 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Πάντως, η ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος) συνεχίζει τις αντιδράσεις της στην περαιτέρω επέκταση του λιμανιού. Χθες ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην κατάθεση αίτησης ακύρωσης και αναστολής κατά του Φιλικού Διακανονισμού που κυρώθηκε από τη Βουλή. Οι εν λόγω αιτήσεις θα εκδικαστούν τους προσεχείς μήνες (Φεβρουάριο και Μάιο), ενώ εκκρεμεί και η εκδίκαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής της ΟΜΥΛΕ ενάντια στην πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.