8 Οκτ 2014

Πειραιάς: «Ναι» στη δημιουργία Λιμενικού Ταμείου από το δημοτικό συμβούλιο

Θα ανήκει κατά 100% στο Δήμο - Αντιδράσεις από τους λιμενεργάτες και από την κίνηση «Το Λιμάνι της αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας»

Tην πρόταση του δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, για την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου που θα ανήκει κατά 100% στον δήμο Πειραιά, αλλά και την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης, από το ελληνικό Δημόσιο, της διαχείρισης της χερσαίας ζώνης του λιμανιού στο πλαίσιο των γεωγραφικών ορίων της πόλης, που θα περιλαμβάνει την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, υιοθέτησε σε χθεσινή συνεδρίασή του το δημοτικό συμβούλιο της πόλης.

Αυτή η απόφαση δίνει, πλέον, το δικαίωμα στον δήμαρχο Πειραιά να διαβουλευθεί με τους αρμόδιους φορείς (ΤΑΙΠΕΔ, ΟΛΠ) το συγκεκριμένο θέμα.

Στην εισήγησή του προς το δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Μώραλης ανέφερε ότι «βασική επιδίωξη της δημοτικής Αρχής και του δήμου Πειραιά είναι η ανάκτηση της επαφής της πόλης με τη θάλασσα και το θαλάσσιο μέτωπο σε όλες τις λειτουργίες του, από την κυκλοφοριακή μέχρι την οικονομική και από την πολιτιστική μέχρι την πολεοδομική» καθώς όπως πρόσθεσε «θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ενιαία, ώστε να εξασφαλίζεται η συνέχεια των αστικών χώρων, η συμπληρωματικότητα όλων των λειτουργιών της πόλης και η ποιότητα του περιβάλλοντος».

Επίσης, δήλωσε ότι «δεδομένων του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ, των δικαιωμάτων και των προνομίων εκμετάλλευσης που έχει επί της λιμενικής ζώνης σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης από το ελληνικό Δημόσιο, των αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% των μετοχών της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ και των νομικών εκκρεμοτήτων που θα πρέπει να ρυθμιστούν στο πλαίσιο της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας, ο δήμος Πειραιά είναι αναγκασμένος να παρέμβει, προτείνοντας μία βιώσιμη ολοκληρωμένη λύση που θα διασφαλίζει και θα εγγυάται, τόσο τη σχέση της πόλης του Πειραιά με το λιμάνι (επιβατηγό- κρουαζιέρας) και τον θαλάσσιο χώρο μπροστά από την πόλη, όσο και τις δεδομένες υποχρεώσεις και δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα για το λιμάνι του Πειραιά».

Σύμφωνα με τον δήμο Πειραιά, η πρόταση είναι σύμφωνη τόσο με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τον Καλλικράτη και τη λειτουργία της αυτοδιοίκησης όσο και με τη μέχρι σήμερα ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τη λιμενική πολιτική της χώρας.

Την πρόταση του δημάρχου Πειραιά καταψήφισαν «Το λιμάνι της αγωνίας- Πειραιάς η πόλη μας» παράταξη που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ και η «Λαϊκή Συσπείρωση Πειραιά» που πρόσκειται στο ΚΚΕ.

«Δηλώσαμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε λευκή επιταγή, ούτε να συνεργήσουμε στη διάσπαση του αγωνιστικού μετώπου για να αποτραπεί η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Αυτή η περίτεχνα αφελής και αόριστη πρόταση δεν μπορεί να εισάγεται τυχαία από μία δημοτική Αρχή, που διαφημίζει την τεχνοκρατική της επάρκεια και τον μελετημένο προγραμματισμό της δράσης της» αναφέρεται σε ανακοίνωση του συνδυασμού «Το λιμάνι της αγωνίας- Πειραιάς η πόλη μας». Ο συνδυασμός ζητεί από τον δήμαρχο Πειραιά να αποσύρει την πρόταση, να στηρίξει και να συμμετάσχει στην προσφυγή των φορέων της πόλης στο Συμβούλιο της Επικρατείας που εκδικάζεται στις 2 Δεκεμβρίου για ακύρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.

Αντιδράσεις από την ΟΜΥΛΕ


Με επιστολή της προς τον δήμαρχο Πειραιά και τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) εκφράζει την έκπληξή της για τη συγκεκριμένη πρόταση χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση, σημειώνοντας παράλληλα ότι «η οποιαδήποτε πρόταση για τη διαχείριση του Λιμανιού θα πρέπει να εντάσσεται σε μία Εθνική Λιμενική Πολιτική, η οποία θα διατηρεί το κεκτημένο του ενιαίου και μεγάλου Δημόσιου Οργανισμού ΟΛΠ, που παρέχει το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων και διατηρεί τον ρόλο Δημόσιας Αρχής Λιμένος, κυρίως όμως, θέτει ως προαπαιτούμενο την απαίτηση να σταματήσει το εγχείρημα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών».


ΠΗΓΗ: protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.