Στην Κρήτη και πιο συγκεκριμένα στα Χανιά αναμένεται να αναζωπυρωθεί η επιχειρηματική κόντρα στην ελληνική ακτοπλοία.
Μόλις κατακάθισε η σκόνη από την ανακοίνωση της επέκτασης συνεργασίας
της ΑΝΕΚ με τον Όμιλο Attica και από την, μετά από λίγες ημέρες,
λεκτική αντεπίθεση του Εμάνουλε Γκριμάλντι από την Ελούντα σε βάρος των
δύο εταιρειών, φάνηκε που θα κονταροκτυπηθούν οι δύο πλευρές. Στα Χανιά,
εκεί που έως τώρα δραστηριοποιείτο μόνο η ΑΝΕΚ.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η επέκταση της συνεργασίας
ΑΝΕΚ-Superfast που είναι θυγατρική του ομίλου Attica, στοχεύει στην
δρομολόγηση πλοίου της δεύτερης στα Χανιά και απόσυρση ενός εκ των δύο
της πρώτης ώστε να φαίνονται δύο εταιρείες στη γραμμή.
Σκοπός είναι να μην εισέλθει και τρίτη εταιρεία που δεν είναι άλλη
από τη Minoan Lines, αφού όπως ισχυρίζεται η μια πλευρά υπάρχει πλήρης
κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της συγκεκριμένης γραμμής με καθημερινά
δρομολόγια.
Όμως ο Ιταλός πλοιοκτήτης δείχνει αποφασισμένος να ξαναπροσπαθήσει να
βάλει πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά. «Αργά ή γρήγορα θα μπούμε στα
Χανιά» είναι το moto του Εμάνουλε Γκριμάλντι. Μάλιστα για το θέμα αυτό
έχει προσφύγει στην Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, μετά την απόρριψη από το
Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της αίτησης της Minoan για έκτακτη
δρομολόγηση πλοίου στη δυτική Κρήτη και περιμένει την απάντηση
προκειμένου να δει με το επιτελείο του πως θα κινηθεί.
Ο Εμ.Γκριμάλντι ήδη από πέρσι είχε στρέψει τα βέλη του και προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Από τα Ίσχια όπου είχε γίνει τέλη Οκτωβρίου του 2013 το συνέδριο για
τις θαλάσσιες μεταφορές που διοργανώνει κάθε χρόνο ο ιταλικός όμιλος,
είχε τονίσει: «Είναι περίεργο που πρέπει να πάρεις άδεια από τον
υπουργό Ναυτιλίας. Λες και κάποιοι λένε στον υπουργό τι να κάνει. Δεν
ξέρω για ποιο λόγο δεν μας εγκρίνουν το αίτημα. Έχουμε προσφύγει στην
Ε.Ε.».
Φέτος από την Ελούντα της Κρήτης όπου φιλοξενήθηκε το συνέδριο
επανήλθε στο θέμα. Αφού υπογράμμισε ότι τρεις υπουργοί Ναυτιλίας έχουν
ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα, δηλαδή της δρομολόγησης πλοίου της
Minoan στα Χανιά, χωρίς να δοθεί λύση, προσέθεσε ότι η Ελλάδα είναι η
μοναδική χώρα της Ευρώπης όπου για το αν θα δρομολογηθεί ένα πλοίο και
σε ποια γραμμή «το αποφασίζει μια παρέα φίλων».
Η Minoan έχει προσπαθήσει τρεις φορές να μπει στη γραμμή. Η
τελευταία αφορά ήταν τον περασμένο Δεκέμβριο σε μια θυελλώδη συνεδρίαση
του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών όταν απορρίφθηκε το αίτημα για
έκτακτη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή από τον Ιούνιο του 2014 με
προοπτική τακτικής δρομολόγησης από την 1η Νοεμβρίου του ίδιου έτους με
σκοπό την εξυπηρέτηση της δυτικής Κρήτης με ένα σύγχρονο πλοίο όπως
τόνισε ο εκπρόσωπος της Minoan. Τότε η ΑΝΕΚ είχε αντεπιτεθεί με τον
εκπρόσωπό της να αντιτείνει ότι ο όμιλος Γκριμάλντι δεν έχει σκοπό να
καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες στη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά να
κυριαρχήσει στην Αδριατική, να εξοντώσει οικονομικά την ΑΝΕΚ και να
διαλύσει την ελληνική ακτοπλοΐα.
Μια μόνο φορά από τις τρεις έγινε δεκτό αίτημα της Minoan, όμως η
απόφαση εκδόθηκε επτά μήνες από την κατάθεσή του. Ο Όμιλος Γκριμάλντι
δεν μπορούσε να περιμένει αφού έχανε χρήματα και για αυτό είχε ναυλώσει
το πλοίο στο εξωτερικό και το δρομολόγιο δεν έγινε ποτέ.
Κύκλοι της ελληνικής ακτοπλοϊας χαρακτηρίζουν «μπλόφα» την κίνηση του
Ιταλού για τα να μπει στα Χανιά και υποστηρίζουν ότι σκοπός του είναι
να αναγκάσει τους δύο ελληνικούς ομίλους να αποχωρήσουν από την γραμμή
της Ανκόνα στην οποία θέλει να κυριαρχήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.