Του Δημήτρη Παφίλα
για το newmoney.gr
Αναδημοσίευση
Το μοντέλο της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και η τροποποίηση (και η
κύρωση από την Βουλή) της σύμβασης παραχώρησης του Δημοσίου είναι τα δυο
"αγκάθια" στον διαγωνισμό του ΟΛΘ. Ενώ η διοίκηση του οργανισμού έχει
εκφράσει την άποψη της για ιδιωτικοποίηση των δραστηριοτήτων του
λιμανιού σε παρόχους όπως στο λιμάνι του Πειραιά (χύδην φορτίο, γενικό
φορτίο, εμπορευματοκιβώτια), προκειμένου τα οφέλη να είναι διπλά και για
το Δημόσιο και τον υποψήφιο επενδυτή. Αντίθετα, το Δημόσιο, μέσω του
ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει την πλήρη ιδιωτικοποίηση ενός οιονεί μονοπωλίου η οποία
αντίκειται και στους ευρωπαϊκούς νόμους.
Το 2014 θα αποτελέσει την καλύτερη χρονιά από την ίδρυση του Οργανισμού
Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όπως εκτίμησε η διοίκηση σε παρουσίαση την
περασμένη Παρασκευή. Συγκεκριμένα, η διοίκηση του ΟΛΘ είπε ότι κατά το
τρέχον έτος, θα διακινηθούν περί τα 350.000 εμπορευματοκιβώτια από το
λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ το συμβατικό φορτίο εκτιμάται ότι θα
αγγίξει τους 4,6 εκατ. τόνους. Η αύξηση αυτή συνδυαστικά με τα υψηλά
ταμειακά διαθέσιμα και τον μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, θα φέρει
αποτελέσματα τα οποία θα είναι τα καλύτερα διαχρονικά.
Επενδύσεις 315 εκατ. ευρώ
Η νέα διοίκηση έχει ετοιμάσει business plan ύψους 315 εκατ. ευρώ για
την επέκταση της πέμπτης και έκτης προβλήτας.(γερανογέφυρες, εξοπλισμός
κα). Δεδομένου ότι, τα ταμειακά διαθέσιμα του οργανισμού είναι υψηλά (
88 εκατ. ευρώ ) οι επενδύσεις θα μπορούσαν να ξεκινήσουν άμεσα και να
πολλαπλασιάσουν την δυναμικότητα του λιμανιού έναντι των ανταγωνιστικών
λιμανιών σε Αδριατική, Βαλκάνια. Σε σχετική παρουσίαση των εξελίξεων στο
λιμάνι της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της περιόδου 2010-2014, ο
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης,
υπογράμμισε ότι από τις πλέον σημαντικές κινήσεις ήταν η επαναπροσέλκυση
του συνόλου των φορτίων που «χάθηκαν» το 2008, όταν λόγω των μεγάλων
απεργιακών κινητοποιήσεων, το λιμάνι υπολειτουργούσε.
Σημαντικά ορόσημα για τη σημερινή βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του
λιμανιού αποτέλεσαν επίσης η σημαντική ενίσχυση του μηχανολογικού
εξοπλισμού του λιμανιού, όπως επίσης και η διαμόρφωση του νέου σταθμού
στάθμευσης των αυτοκινήτων και πρατηρίου καυσίμων. Ο κ. Αγγελούδης
τόνισε επίσης στην απόκτηση όλων των περιβαλλοντικών αδειών στις
λιμενικές λειτουργίες και τις εγκαταστάσεις, που ανέδειξαν τη
Θεσσαλονίκη σε πράσινο λιμάνι, όπως επίσης και στην ανάπλαση της Α΄
προβλήτας και την απόδοση του χώρου στους πολίτες και τους επισκέπτες
της Θεσσαλονίκης, επαναπροσδιορίζοντας με αυτό τον τρόπο τη σχέση πόλης -
λιμανιού. Τέλος, σημαντική ήταν και η πραγματοποίηση των απαιτούμενων
κινήσεων προκειμένου να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη λιμάνι προορισμού
επιβατών κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Ποιοι διεκδικούν το λιμάνι
Για τον διαγωνισσμό ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ και συγκεκριμένα στη
δεύτερη φάση, έχουν προκριθεί και οι οκτώ όμιλοι και κοινοπραξίες που
εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Ο λόγος για τις APM Terminals, Deutsche Invest
Equity Partners, GmbH, DufercoParticiption Holding, SA, ICTSI, Mitsui
& Co. Ltd, P&O Steam Navigation Company (DP World), Russian
Railways/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Yilport Holding Inc.
Τραγελαφικές αντιδράσεις από το ΣΥΡΙΖΑ
Ο ΟΛΘ προχώρησε σε δυο διαγωνισμούς για την κατασκευή και εκμετάλλευση
Μαρίνας 220 θέσεων και 13-15 megayachts. Στους δυο διαγωνισμούς
προσήλθαν δυο εταιρίες (στον δεύτερο), αλλά τελικώς η επένδυση συνάντησε
την ισχυρή αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των τοπικών
φορέων που δεν ήθελαν να περάσει σε ιδιώτες η εκμετάλλευση του λιμανιού.
Τελικώς, κάτω από τις διαμαρτυρίες, τις επερωτήσεις στην βουλή οι δυο
εταιρίες αποχώρησαν και ακυρώθηκε μια επένδυση η οποία θα προσέλκυε και
περισσότερους επιβάτες απο τον τομέα της κρουαζιέρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.