18 Οκτ 2014

Καθυστερούν οι παραδόσεις πλοίων

Αρκετοί οίκοι και αναλυτές  εκτιμούν ότι το ισοζύγιο
προσφοράς και ζήτησης φέτος θα είναι ισοσταθμισμένο, περίπου στο 5%, η ελαφρώς υπέρ της ζήτησης, ενώ για το 2015 η εικόνα θα λίγο καλύτερη ακόμη. 


Σε καμία περίπτωση δεν αμφιβάλλουμε
ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα αυξημένης προσφοράς, η οποία κυρίως όμως οφείλεται σε
αυξημένο αριθμό παραδόσεων την τελευταία 5αετία ιδιαίτερα την τριετία 2010 – 2012 όπου η
αύξηση του στόλου κινήθηκε σε διψήφια ποσοστά κάθε χρόνο, 14.9% - 15.2% και 12.9%
αντίστοιχα.

Σύμφωνα με στοιχεία από την Market Realist, τους πρώτους 7 μήνες του έτους παραδόθηκαν 30.6
εκατομμύρια τόνοι (DWT) από τους αρχικά εκτιμώμενους 47.6 εκατομμύρια τόνους (DWT). Εν
ολίγοις το ποσοστό των μη παραδόσεων (Non-Delivery Rate) μέχρι και τα τέλη Ιουλίου έφτασε στο
36% ενώ το σύνολο των παραδόσεων για το 2014 εκτιμάται ότι θα κυμανθεί λίγο πάνω από τους 50
εκατομμύρια τόνους (DWT). Στις αρχές του 2014 οι εκτιμώμενες παραδόσεις ήταν περίπου 75.1 εκ.
τόνους (DWT) και υπολογίζοντας ένα 30% που δεν θα παραδοθεί, καταλήγουμε στους 52.5 εκ. τόνους
που θα παραδοθούν φέτος. Να σημειώσουμε ότι οι προβλέψεις για τις παραδόσεις το 2015, κάνουν
λόγο για 46.1 εκατομμύρια τόνους.
Αναφορικά με τις διαλύσεις, μέχρι και τα μέσα Αυγούστου περίπου 9.2 εκατομμύρια τόνοι (DWT)
αποσύρθηκαν από την αγορά, δηλαδή περίπου 1.3% του συνολικού στόλου σε DWT. Η εκτίμηση για
τον συνολικό αριθμό διαλύσεων για όλο το 2014 τοποθετείται στους 14.8 εκατομμύρια τόνους, δηλαδή
περίπου το 2% του συνολικού στόλου σε DWT. Να επισημάνουμε πως περίπου το 10% του
συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου είναι πάνω από 20 χρονών,
δημιουργώντας περίπου 72.5 εκατομμύρια τόνους υποψήφιους προς διάλυση στο άμεσο μέλλον.


ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.