22 Οκτ 2014

Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος»:“Shipping in the 21st Century–Preparing the Industry for the Future”



Το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» – Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης διοργάνωσε σε συνεργασία με την Capital Link το Διεθνές Συνέδριο με τίτλο “Shipping in the 21st Century–Preparing the Industry for the Future”. Το εν λόγω Συνέδριο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου, 2014 στο Ευγενίδειο Ίδρυμα με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή που ξεπέρασε τους 850 παρευρισκομένους ενώ πλέον των 600 το παρακολούθησαν μέσω διαδικτύου σε ζωντανή αναμετάδοση.


ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Το Συνέδριο είχε σκοπό να δώσει την ευκαιρία, σε Έλληνες και ξένους ειδήμονες της Ναυτιλίας, να εξετάσουν και αναλύσουν θέματα που σχετίζονται με την παρούσα και μελλοντική κατάσταση στο χώρο της διεθνούς βιομηχανίας, των θαλασσίων μεταφορών, υπό το καθεστώς των ραγδαίων πολιτικών, οικονομικών και τεχνολογικών εξελίξεων που παρατηρούνται σε παγκόσμια κλίμακα.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ
Το Συνέδριο διοργανώθηκε από το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» – Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης, σε συνεργασία με την Capital Link.

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» Ευθύμιος Η. Μητρόπουλος αιτιολόγησε την οργάνωση του Συνεδρίου σαν μία ευκαιρία για την ανάλυση και εξέταση των παρατηρούμενων εξελίξεων στη βιομηχανία των θαλασσίων μεταφορών υπό το καθεστώς των ραγδαίων οικονομικών, χρηματοπιστωτικών, γεωπολιτικών, τεχνολογικών και περιβαλλοντικών αλλαγών που βιώνει η διεθνής κοινότητα σε καθημερινή βάση.
Φιλοδοξία των οργανωτών ήταν να συμβάλουν σε μια καλύτερη κατανόηση των διαφόρων τάσεων και προκλήσεων που, στο σύνολό τους, διαμορφώνουν την ναυτιλία του σήμερα και έχουν την δυνατότητα να επηρεάσουν την ναυτιλία του αύριο.
Στις εισαγωγικές του ομιλίες, τόσο στην πρωινή όσο και στην απογευματινή συνεδρία, έδωσε έμφαση στην ανάγκη προσέλκυσης στο ναυτικό επάγγελμα και επαρκούς εκπαίδευσης στη συνέχεια υψηλού επιπέδου ναυτικών (χωρίς τους οποίους η ναυτιλία δεν μπορεί να λειτουργήσει), στην τεχνολογική υπεροχή των σύγχρονων πλοίων και, γενικώτερα, στην σπουδαιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει στην παγκόσμια οικονομία και το διεθνές εμπόριο η ναυτιλία.
Κατέληξε πλέκοντας το εγκώμιο των ομιλητών για την άρτια προπαρασκευή τους και την παρουσίαση ιδιαίτερα επιτυχημένων θεμάτων.

Ο κύριος Νίκος Μπορνόζης, Πρόεδρος της Capital Link ανέφερε ότι η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σήμερα σ’ ένα στάδιο αλλαγών το οποίο αντανακλά τους γεωπολιτικούς κινδύνους, τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, τη διαθεσιμότητα των άρτια εκπαιδευμένων ναυτικών, τις προκλήσεις σε θέματα ασφάλειας και την εξέλιξη νέων εμπορικών διαδρομών. Οι παγκόσμιες οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τη ζήτηση ενώ το μέγεθος και η διαθεσιμότητα του παγκόσμιου στόλου επηρεάζουν την προσφορά. Αστάθειες ανάμεσα στην προσφορά και στη ζήτηση επηρεάζουν την αξία του κεφαλαίου, τους ναύλους και τα κέρδη. Οι ναυτιλιακές αγορές έχουν επιστρέψει σταδιακά στα επίπεδα που ήταν πριν την σοβαρή οικονομική κρίση του Q4 το 2008, μολονότι είναι ακόμα μακριά από τα προηγούμενα επίπεδα, δημιουργώντας μία αναζήτηση νέων ευκαιριών και προκλήσεων για τις ναυτιλιακές εταιρίες και τους επενδυτές. Καθώς η ναυτιλία είναι μια επιχείρηση κεφαλαίου έντασης, η πρόσβαση στο κεφάλαιο είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για επιβίωση και επιτυχία. Επίσης ανέφερε ότι οι ναυτιλιακές αγορές των ΗΠΑ παραμένουν ανοιχτές σε ναυτιλιακές εταιρίες για μετοχικό κεφάλαιο και χρηματοδότηση του χρέους, αλλά η πρόσβαση σ’ αυτές τις αγορές γίνεται πιο επιλεκτικά. Οι επενδυτές ψάχνουν κυρίως για εταιρίες με καθαρή και διαυγή εταιρική δομή, μια καλά διαμορφωμένη επιχειρηματική στρατηγική και έναν ευμεγέθη στόλο που δημιουργεί οικονομίες κλίμακας και δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.
Τέλος, και το προφίλ του πλοιοκτήτη αλλάζει καθώς όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρίες εισάγονται στα χρηματιστήρια ενώ ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια και άλλοι επενδυτές παίζουν έναν αυξημένης σημασίας ρόλο ως πάροχοι κεφαλαίου και ενεργοί μέτοχοι.

Της Πρωινής Συνεδρίας προήδρευσε ο Γάλλος οικονομολόγος κ. Pascal Lamy, μέχρι πρότινος Εκτελεστικός Διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου – World Trade Organization, πρώην Επίτροπος Εμπορίου της Ε.Ε.. και ασχολήθηκε με οικονομικά (economic & financial, τραπεζικά και χρηματοπιστωτικά) θέματα, θέματα γεωπολιτικής φύσης με επιπτώσεις στη Ναυτιλία και θέματα σχετικά με τους ναυτικούς και την ναυτική εκπαίδευση.

Ο κ. Pascal Lamy κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, με τίτλο «Η κατάσταση της διεθνούς οικονομίας και το παγκόσμιο εμπόριο» ανέφερε: 
«Τα πλοία είναι και παραμένουν οι οδηγητές της Παγκοσμιοποίησης. Ο κύριος διαμορφωτικός παράγοντας του μέλλοντος της ναυτιλίας είναι το παγκόσμιο εμπόριο. Παρόλο που η Διεθνής Οικονομία θα αναπτύσσεται με πιο αργούς ρυθμούς απ’ ότι στο παρελθόν, η ένταση του εμπορίου, όπως για παράδειγμα, ο όγκος των διεθνών συναλλαγών, θα συνεχίσει να αυξάνεται, προσφέροντας ως εκ τούτου στη ναυτιλία ένα ποσοστό ανάπτυξης 4% ανά έτος. Μέσα σ’ αυτή τη συνολική θετική προοπτική, νέες προοπτικές και εξελίξεις θα αναδειχθούν στις εμπορικές οδούς, στην τεχνολογία, στην ενεργειακή αποδοτικότητα, στο περιβάλλον ή στους κοινωνικούς κανονισμούς. Οι σημαντικότεροι κίνδυνοι που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αυτή την υπόθεση είναι (με μειούμενη σημασία): γεωπολιτικές εντάσεις γύρω από σημαντικές θαλάσσιες διαδρομές, συμφόρηση υποδομών, πολιτικές ανταγωνισμού και προστατευτισμού».

Της Απογευματινής Συνεδρίας προήδρευσε ο κ. Ευθύμιος Η. Μητρόπουλος, Πρόεδρος του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» και Επίτιμος Γ. Γραμματεύς του IMO, και ασχολήθηκε με τεχνολογικά θέματα που αφορούν στο πλοίο και στις λιμενικές εγκαταστάσεις, θέματα πηγών ενέργειας και γενικότερα θέματα που σχετίζονται με το θαλάσσιο και ατμοσφαιρικό περιβάλλον.

ΟΜΙΛΙΕΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
Το Συνέδριο τίμησαν μεταξύ άλλων, με την παρουσία και ομιλία τους, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας κ. Νίκος Δένδιας και ο Υπουργός Ναυτιλίας Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ο Υπουργός κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δήλωσε «Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, έχει ως στόχο να ενδυναμώσει το Ελληνικό Νηολόγιο το οποίο σήμερα δεν είναι “σημαία ευκαιρίας”. Σε κάθε ευκαιρία και με κάθε τρόπο αναζητούμε τρόπους για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων κάτω από την Ελληνική σημαία. Αυτός είναι ο στόχος μας, καθώς κατέχουμε το κεφάλαιο της απέραντης εμπειρίας συσσωρευμένη στη χώρα μας από την Ελληνική αιώνια ναυτιλιακή επιτυχία, καθώς παρέχουμε ναυτιλιακές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας εξαλείφοντας τα γραφειοκρατικά εμπόδια και καθώς συμμετέχουμε ως αντιπρόσωποι σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς παγκοσμίως. Αυτός είναι ο βασικός στόχος μας καθώς το κεντρικό στοιχείο της πολιτικής μας είναι να εγγυηθούμε την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και των ελλήνων ναυτικών. Για εμάς η ναυτιλία έχει έναν θεμελιώδη ρόλο και την απαραίτητη δυναμική για ακόμα μεγαλύτερη πρόοδο στο μέλλον για την διαμόρφωση του νέου “Εθνικού Μοντέλου Ανάπτυξης” της χώρας μας».

Ο Υπουργός κ. Νίκος Δένδιας ανέφερε «Η ελληνική οικονομία έχει ξεκινήσει να δείχνει ενθαρρυντικά σημάδια εξισορρόπησης και ανάπτυξης εξαιτίας των θυσιών του ελληνικού λαού. Η ελληνική κυβέρνηση είναι πλήρως δεσμευμένη στην εκπλήρωση όλων των εναπομείναντων δομικών μεταρρυθμίσεων και φορολογικών προσαρμογών. Η Ελλάδα έχει μετατραπεί επιτυχώς από μια κλειστή οικονομία βασισμένη στην κατανάλωση σε  μια ανοιχτή οικονομία βασισμένη στις εξαγωγές και στις ξένες επενδύσεις. Νέοι νόμοι και κανονισμοί χρησιμοποιούνται ως αγωγός για την μείωση την γραφειοκρατία και την επιτάχυνση της περαιτέρω διαδικασίας επενδύσεων. Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας αυτή τη στιγμή εφαρμόζει ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης που στοχεύει να μεταμορφώσει την Ελλάδα σε ένα μοντέρνο, φιλικό στην επιχειρηματικότητα και δημοσιονομικά σταθερό περιβάλλον. Επεξεργαζόμαστε και πολύ σύντομα θα αναπτύξουμε ένα επιπρόσθετο σετ από ρεαλιστικές, στοχευόμενες θεσμικές πρωτοβουλίες με μετρήσιμα αποτελέσματα για να απομακρύνουμε εντελώς τα γραφειοκρατικά εμπόδια, να παρέχουμε ρευστότητα στην πραγματική οικονομία, να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις και να προωθήσουμε της Ελληνικές εξαγωγές. Το νέο μοντέλο ανάπτυξης στην πράξη σημαίνει μια αλλαγή από την παραγωγή μη εμπορεύσιμων αγαθών και υπηρεσιών στην αύξηση της παραγωγής, της ανταγωνιστικότητας και την προώθηση μιας Ελληνικής οικονομίας που θα στοχεύει στις εξαγωγές. Αυτή η ανάπτυξη σχετίζεται ιδιαίτερα με τις ευκαιρίες για ανάπτυξη που η Ελλάδα προσφέρει σε βασικούς τομείς όπως η ναυτιλία. Σε περιόδους κρίσεις, η ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα αποδεικνύεται να είναι ένας από τους σταθερούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας. Η ελληνική κοινωνία σε γενικές γραμμές θα πρέπει μόνο να έχει κέρδος εάν καταφέρουμε να διαχειριστούμε ένα μοντέρνο νομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον για την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία. Το συνέδριο του Ιδρύματος Μαρία Τσάκος είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για όλους τους εμπλεκόμενους στον Ελληνικό Ναυτιλιακό τομέα να ανταλλάξουν απόψεις σε μελλοντικές προοπτικές και προκλήσεις».      

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ
Την Κεντρική Ομιλία του Συνεδρίου πραγματοποίησε ο κ. Noboru Ueda, Chairman and President, του ιαπωνικού νηογνώμονα ClassNK, ο οποίος τόνισε τα εξής: «Το μέλλον της ναυτιλίας πρέπει να είναι ασφαλέστερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον και οι κανονισμοί υποδεικνύουν πως επιτυγχάνεται αυτό. Οι ανάγκες της βιομηχανίας για καινοτομία γέννησαν νέες τεχνολογίες που μας επιτρέπουν να συμμορφωθούμε με τους νέους κανονισμούς. Τώρα, οι Νηογνώμονες οφείλουν να γίνουν ένας καλύτερος και πιο ενεργητικός εταίρος της βιομηχανίας και να αποτελέσουν την απαρχή για καινοτομίες. Δεν υπάρχει τέλος στην προσπάθεια για την επιδίωξη ενός ασφαλέστερου και βιώσιμου μέλλοντος. Για την πραγματοποίηση συνεχούς καινοτομίας, η ClassNK θα συνεχίσει να επενδύει και να εμπλέκεται στην εξέλιξη της έρευνας και της ανάπτυξης αυτής της βιομηχανίας».

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, υπήρξαν παρουσιάσεις από τους ακόλουθους:

κ. Σπύρο Πολέμη, Immediate Past Chairman, International Chamber of Shipping & President, International Shipping Federation, με τίτλο ομιλίας: «Shipping, The driving force of world trade»
κ. Richard Paniguian, Non-Executive Director, Tsakos Energy Navigation, με τίτλο ομιλίας: «Γεωπολιτικές εξελίξεις με επιρροή στο εμπόριο και την ναυτιλία» και
κ. Nigel Lowry, Greece Correspondent, Lloyds List, με τίτλο ομιλίας: «The image of Shipping»

ΠΑΝΕΛ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ
Υπήρχαν διάφορα panels συζητήσεων, ως ακολούθως:

“Seafarers: Shipping's sine qua non factor”      
Συντονιστής: κ. Michael Grey, London correspondent of BIMCO

Συνομιλητές:
κ. Philip Wake, Chief Executive, The Nautical Institute, με τίτλο ομιλίας: "Seafarers' Education and Training"
Καθηγητής Στράτος Παπαδημητρίου, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς με τίτλο ομιλίας: "Preparing shipping's future workforce

“The state of shipping markets - Future prospects”
Συντονιστής: κ. Νίκος Π. Τσάκος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Tsakos Energy Navigation (TEN)

Συνομιλητές:
κ. Jeremy Penn, Chief Executive, The Baltic Exchange με τίτλο ομιλίας: "Η αγορά ξηρού φορτίου"
κ. Lars Dencker Nielsen, CEO, Jellicoe Tankers και
κα. Σταυρούλα Μπετσάκου, Head, Tanker Research, ICAP - με τίτλο ομιλίας: "The tanker market"
κ. Keith Bainbridge, Managing Director, CS LNG Ltd, με τίτλο ομιλίας: "The LNG market"
κ. Tom Strang, Senior Vice President, Marine Operations, Costa Crociere SpA, με τίτλο ομιλίας: "The state of the cruise shipping market"

“Bank shipping finance & capital markets”
Συντονιστής: κ. Costas Grammenos, Pro-Vice Chancellor, City University London, Deputy Dean, Cass Business School

Συνομιλητές:
κ. Andy Georgiou, Head of Greek Shipping, The Royal Bank of Scotland
κ. Νίκος Μπορνόζης, Πρόεδρος, Capital Link, Inc.
κ. Eric H. Schless, Managing Director, Wells Fargo Securities LLC

“The rush for energy efficiency & its impact on ships”
Συντονιστής: κ. Nick Brown, Marine Chief Operating Officer, Lloyd's Register

Συνομιλητές:
κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης, Managing Director, Maran Gas Maritime Inc.
κ. Ιωάννης Ψαρρός, Project Leader, The Boston Consulting Group
κ. Dragos Rauta, Technical Director, Intertanko

“A regulatory update (including air pollution prevention, ballast water management and ship recycling)”
Συντονιστής: κ. Ανδρέας Χρυσοστόμου, former Chairman, IMO Marine Environment, Protection Committee

Συνομιλητές:
Καθηγητής Ντίνος Αρκουμάνης, Ambassador of the Hellenic Republic
Δρ. Ιωάννης Κοκαράκης, Αντιπρόεδρος, Hellenic Bureau Veritas, με τίτλο ομιλίας: "LNG as ships' fuel and the development of the IGF Code"

 “Oceans, shipping and the environment - Looking to the future”
Συντονιστές:
κα. Kirsi Tikka, President & COO Europe Division, με τίτλο ομιλίας: “New Sea Routes and Their Impact
on Shipping and the Environment – The Development of the Polar Code”. 
κ. Pascal Lamy, Member of the Global Ocean Commission, με τίτλο ομιλίας: "Shipping: A friend of the Oceans"

Συνομιλητές:
κ. Απόστολος Μπελόκας, Managing Editor, GREEN4Sea με τίτλο ομιλίας: "The impact of shale oil and gas production on shipping and the environment".
κ. Διαμαντής Μανός, Managing Director, Costamare, με τίτλο ομιλίας: "Ports and offshore terminals: adjusting to the needs of mega ships and related developments"

Οι εργασίες του Συνεδρίου έκλεισαν με την καταληκτική ομιλία του Καπτ. Παναγιώτη Τσάκου, ο οποίος δήλωσε:
«Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω κάποιες από τις σκέψεις μου και τα συμπεράσματά μου για περαιτέρω εξέταση.

Πρώτον, θα ήθελα να αναφέρω ότι όλοι πρέπει να επενδύσουμε χρόνο και προσπάθεια και να διοχετεύσουμε τους πόρους μας προς μία και μόνο προτεραιότητα: το ανθρώπινο στοιχείο, τους ναυτικούς μας που είναι πράγματι το πιο σημαντικό κεφάλαιο που έχουμε. Νομίζω ότι θα συμφωνήσετε πως οι επιδεξιότητες και η ναυτοσύνη των
ναυτικών μας είναι το κλειδί για να επιτύχουμε μια ασφαλή και βιώσιμη ναυτιλία. Η δουλειά του ναυτικού θα πρέπει να είναι ένα υψηλής εκτίμησης επάγγελμα που θα παρέχει ευχαρίστηση, ασφάλεια, θα ανοίξει
νέους ορίζοντες, θα είναι μια απασχόληση με υψηλό ενδιαφέρον και ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ θα παρέχει το αίσθημα ότι όλοι ανήκουμε σε μία οικογένεια που περικλείει την στοργή όλων των μελών της, την αγάπη και την αφοσίωση ανεξαρτήτως εθνικότητας και αρμοδιότητας, είτε αυτή είναι στα πλοία είτε είναι στην στεριά.

Δεύτερον, θα πρέπει να φροντίσουμε εμείς οι ίδιοι οι μελλοντικές επενδύσεις να γίνονται με μέτρο και σωφροσύνη. Μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ναυτικής βιομηχανίας. Επιπροσθέτως, είναι ανάγκη ο ανθρώπινος παράγοντας να εξοικειωθεί με τη σύγχρονη τεχνολογία του εξοπλισμού των πλοίων μας, πράγμα που απαιτεί εκπαίδευση, κατάρτιση και χρόνο.

Τρίτον, θα πρέπει τo επίπεδο της ασφάλειας και η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος να αποτελεί πρωταρχική μέριμνα μας. Προτεραιότητα που προκύπτει άλλωστε από την αγάπη μας για τη θάλασσα και τον σεβασμό στον πλανήτη μας.

Τέλος, ως ναυτικός νιώθω ότι θα πρέπει να εκφράσω τις ανησυχίες μου για τους συνεχώς αυξανόμενους κανονισμούς, όχι μόνο σε αριθμούς αλλά και σε πολυπλοκότητα. Πιστεύω πως έφτασε ο καιρός να αρχίσουμε να  σκεφτόμαστε όχι μόνο την υιοθέτηση νέων κανονισμών αλλά και πώς να εφαρμόσουμε πρακτικά και αποτελεσματικά τους ήδη υπάρχοντες».

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΥΡΙΟΥΣ P. LAMY & ΕΥΘΥΜΙΟ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ
κ. P. LAMY:
Το κύριο συμπέρασμα αυτής της συναρπαστικής ημέρας συνοψίζεται ως εξής: «H αναζήτηση της ισορροπίας ανάμεσα στις θαυμάσιες ευκαιρίες και στο πραγματικό ρίσκο απαιτεί συνολική δράση της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε πολλά μέτωπα. Μια από τις προτεραιότητες, κατά την άποψη μου, θα μπορούσε να είναι η ενασχόληση με την κοινωνία των πολιτών και την κοινή γνώμη που, όλο και περισσότερο απασχολούνται με ηθικές αξίες, ώστε να διαμορφώσουν μια ακόμα πιο φιλική εικόνα. Η διαφάνεια σ’ όλη την "αλυσίδα δράσεων αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο προς αυτόν τον σκοπό».

κ.ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Η Απογευματινή Συνεδρία ασχολήθηκε κυρίως με τεχνολογικά και περιβαλλοντολογικά θέματα.
«Δύο υπουργοί τίμησαν το Συνέδριο:
ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, o οποίος παρουσίασε τη θέση της Ελληνικής Ναυτιλίας στο Παγκόσμιο Εμπόριο και στην Παγκόσμια Οικονομία και,
ο Υπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, κ. Νίκος Δένδιας, ο οποίος αναφέρθηκε στην Ελληνική Ναυτιλία και την Ελληνική Οικονομία.
Ο κ. N. Ueda, Πρόεδρος της, ClassNK, πραγματοποίησε την Κεντρική Ομιλία και αναφέρθηκε σε θέματα θαλάσσιας ασφάλειας.  Στην συνέχεια το Συνέδριο ασχολήθηκε με ένα ευρύ φάσμα θεμάτων όπως:
1. Ο αντίκτυπος των τεχνολογικών εξελίξεων στη ναυτιλία
2. Η τάση για ενεργειακή απόδοση και η επίδρασή της στα πλοία
3. Ενημέρωση για τους ισχύοντες κανονισμούς καθώς και αναφορά στις εξελίξεις των προσπαθειών της ναυτιλιακής κοινότητας για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και,
4. Οι πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τους ωκεανούς, την ναυτιλία (κυρίως το άνοιγμα της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας και του βορειοδυτικού περάσματος), τα λιμάνια και τους σταθμούς ανοιχτής θαλάσσης και το περιβάλλον.

Το Συνέδριο καταδίκασε κάποιες πρόσφατες αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που πραγματοποιήθηκαν σε ορισμένα μέρη του κόσμου, διά των οποίων τα δεξαμενόπλοια θεωρήθηκαν αποκλειστικά υπεύθυνα για ζημιές σε τερματικούς σταθμούς πετρελαίου».

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΙΛΗΤΩΝ στον κ. Γιάννη Κοτζιά
Στα Highlights του Συνεδρίου περιλαμβάνονται οι τηλεοπτικές συνεντεύξεις των ομιλητών που πραγματοποιήθηκαν από τον κ. Γιάννη Κοτζιά, Director Sales and Purchases at Intermodal Shipbrokers Co. & Πρόεδρο του Σωματείου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων, και τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε αναλυτικά στην επίσημη ιστοσελίδα του συνεδρίου:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.