Τα πρώτα αποτελέσματα της σπέκουλας των προηγούμενων εβδομάδων από την πλευρά των Cash
Buyers είναι αρνητικά, καθώς λόγω των φθηνών εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα, οι End Buyers
δεν μπαίνουν καν στον κόπο να προσφέρουν σε τόσο υψηλές τιμές και φυσικά το αποτέλεσμα είναι το πρόβλημα να μεταφέρεται στους πλοιοκτήτες οι οποίοι σιγά – σιγά έρχονται αντιμέτωποι με τη
λογική των επαναδιαπραγματεύσεων ;h ακόμα και των ακυρώσεων.
Οι φθηνές εισαγωγές από την
Κίνα επίσης έχουν αρνητικό αποτέλεσμα και στα αποθέματα των End Buyers τα οποία έχουν «κτίσει»
από προηγούμενες αγορές σε υψηλές τιμές, με αποτέλεσμα οι τιμές του σιδήρου που ζητάνε για να
πουλήσουν να είναι υψηλότερες και άρα απαγορευτικές συγκριτικά με αυτές των εισαγωγών από Κίνα.
Αναμένουμε να δούμε αν οι κυβερνήσεις θα προχωρήσουν στην επιβολή δασμών στις εισαγωγές από
την Κίνα, σε μία προσπάθεια τόνωσης των εγχώριων αγορών τους.
Η Ινδία, συνεχίζει να είναι αντιμέτωπη με τα γνωστά προβλήματα της νομισματικής ισοτιμίας, με
την ρουπία να έχει χάσει έδαφος και να βρίσκεται για αρκετές ημέρες πάνω από τις 61 ρουπίες προς
το δολάριο ενώ ταυτόχρονα οι τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και έχουν πτωτική πορεία και είναι
θέμα ημερών να τις δούμε να διορθώνουν έως και $ 20 τον τόνο από τα υψηλά που είχαν φτάσει πριν
2 - 3 μήνες περίπου.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής, τις τελευταίες εβδομάδες ήτανε ο
ηγέτης στην αγορά και ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ, αλλά και εδώ η αγορά αρχίζει και
γίνεται επιφυλακτική λόγω των εξελίξεων και στις υπόλοιπες αγορές, οι οποίες αν συνεχιστούν για
λίγο ακόμη, σίγουρα δεν θα το αφήσουν ανεπηρέαστο καθώς ήδη την προηγούμενη εβδομάδα οι τιμές
του σιδήρου άρχισαν να παρουσιάζουν μία μικρή μεταβλητότητα.
Το Πακιστάν, το οποίο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Ινδίας, παρακολουθεί και αυτό τις
εξελίξεις και ενδεχομένως λόγω των αργιών του Diwali στην Ινδία να δούμε μια πιο έντονη
κινητικότητα τις επόμενες ημέρες αν και το άκουσμα κάποιων επαναδιαπραγματεύσεων πρόσφατα
και μάλιστα από γνωστούς Cash Buyers να λειτουργήσει αποτρεπτικά στους πλοιοκτήτες.
Στην Κίνα, η επανάληψη του έργου με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες, καλά κρατεί, με
αποτέλεσμα ακόμη και πλοία μικρότερου τονάζ να προτιμούν τις υπόλοιπες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 941,890 DWT, εκ των οποίων το
48% (451,904 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 52% ( 489,285 DWT) δεξαμενόπλοια, και το
0% (0 DWT) Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.