πέρας των αργιών του Eid και οι τιμές έχουν αρχίσει και δέχονται πιέσεις προς τα κάτω, ενώ
συνήθως όταν υπάρχει έλλειψη τονάζ οι τιμές παρουσιάζουν άνοδο.
Εκτιμάται ότι η έλλειψη τονάζ
σε μία περίοδο που η αγορά των ναύλων είναι χαμηλή και κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβαίνει αυτό,
οφείλεται στο ότι οι πλοιοκτήτες περίμεναν την αγορά να ανακάμψει, όπως συνήθως γίνεται μετά
τον Αύγουστο και γι’ αυτό το λόγο δεν έστελναν τα πλοία προς διάλυση. Σχετικά με τις πιέσεις των
προσφερόμενων τιμών, οφείλεται στο γεγονός ότι τελευταία, η εναλλακτική που προσφέρει η Κίνα
με τις εξαγωγές σιδήρου σε χαμηλές τιμές είναι πιο συμφέρουσα συγκριτικά με την αγορά σιδήρου
από διαλύσεις πλοίων, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να απέχουν από την αγορά ακόμη και
σε περιπτώσεις που τα διαλυτήρια δεν έχουν αποθέματα πλοίων.
Στην Ινδία, η μεταβλητότητα των θεμελιωδών μεγεθών, ρουπία και τιμές σιδήρου, συνεχίζεται,
κάνοντας τους End Buyers ιδιαίτερα επιφυλακτικούς στο να αγοράσουν και παρά το γεγονός, όπως
εκτιμάται, ότι πάνω από 50% του συνόλου των διαλυτηρίων παραμένουν άδεια. Ταυτόχρονα, οι
επερχόμενες εορταστικές αργίες του Diwali δεν αφήνουν περιθώρια για βελτίωση του κλίματος τον
Οκτώβριο αλλά εκτιμάται ότι από τον Νοέμβριο η αγορά θα επανακάμψει, δεδομένου και των
άδειων διαλυτηρίων, ιδιαίτερα αν τα θεμελιώδη παρουσιάσουν σταθεροποίηση.
Το Μπαγκλαντές, ήταν αυτό που κυριάρχησε στην αγορά την προηγούμενη εβδομάδα ύστερα από
ένα μεγάλο διάστημα αποχής χωρίς όμως οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers να έχουν
φτάσει στα επίπεδα σπέκουλας που προσδοκούσαν οι Cash Buyers, αλλά με τη ζήτηση για
μεγαλύτερου τονάζ πλοία και ιδιαίτερα Tankers να είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται από τους πλοιοκτήτες στην επιλογή του Cash Buyer, καθώς λόγω των
τραπεζικών προβλημάτων, ενδεχομένως να υπάρχουν καθυστερήσεις στις προθεσμίες των LC’s
αφήνοντας έτσι εκτεθειμένους τους πλοιοκτήτες.
Στο Πακιστάν, η αγοραστική διάθεση ήτανε αρκετά μειωμένη λόγω της έντονης δραστηριοποίησης
του πριν τις αργίες του Eid και με τις τιμές να διορθώνουν πτωτικά λόγω της εναλλακτικής της
εισαγωγής σιδήρου από την Κίνα σε χαμηλές τιμές.
Στην Κίνα, η επανάληψη του έργου με τις κρατικές επιδοτούμενες εταιρείες, καλά κρατεί, με
αποτέλεσμα ακόμη και πλοία μικρότερου τονάζ να προτιμούν τις υπόλοιπες αγορές. Να
υπενθυμίσουμε ότι το τέλος του προγράμματος των επιδοτήσεων θα λάβει χώρα στα τέλη του 2015.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε αμελητέος στους 49,858 DWT,
εκ των οποίων το 100% (49,858 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 - $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 - $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 460 - $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
- Κίνα: Από $ 280 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.