Ο
BDI ουσιαστικά βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με αυτά που
βρισκότανε στα μέσα Αυγούστου, όπου στις 15 Αυγούστου έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 1.000 μονάδων, ύστερα από
3 μήνες. Xθες έκλεισε στις 1.037 μονάδες μειωμένος κατά τρεις.
«Η
Moore
Stephens, στην τελευταία της τριμηνιαία έκθεση όπου προσμετρά τον δείκτη εμπιστοσύνης στην
ναυτιλία (Shipping
Confidence), αναφέρει ότι ο δείκτης παρουσιάζει μικρή μείωση τον Αύγουστο συγκριτικά
με 3 μήνες πριν,
δηλαδή τον Μάιο, αλλά συνεχίζει και είναι υψηλότερος από
την αντίστοιχη περίοδο του 2013» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Πιο
συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2014 ο δείκτης εμπιστοσύνης
ήτανε
στο 6,1 ελαφρώς
χαμηλότερος από το 6,3 του Μαΐου, αλλά αρκετά υψηλότερος από το 5,9 τον Αύγουστο του
2013. Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν
οι διαφοροποιήσεις
στις απόψεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, καθώς η εμπιστοσύνη των Charterers στην αγορά αυξήθηκε από το 6,1 στο 6,7 που είναι
και η υψηλότερη
μέτρηση από την «ίδρυση» του δείκτη το 2008, όπως αντίστοιχα
αυξήθηκε και η εμπιστοσύνη
από τους Owners, από το 6,1 στο 6,2.
Αντιθέτως,
μείωση εμπιστοσύνης υπήρξε από
τους Managers, από το 6,5 στο
6,2 και από τους Brokers, από το
6 στο 5,3.
Κλείνοντας
την έκθεση, ο Richard
Greiner επισήμανε ότι ο συνολικός δείκτης είναι υψηλότερος
συγκριτικά με 12 μήνες πριν αλλά το σημαντικό είναι ότι οι Charterers και οι Owners, τους οποίους
ονομάζει “Prime Movers”
- δηλαδή αυτοί που έχουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην αγορά – δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην αγορά συγκριτικά με την προηγούμενη έρευνα».
Η
ναυλαγορά δεν
έχει ακόμη επιβεβαιώσει την κυκλικότητα της
(seasonality)
όπου ιστορικά στα τέλη του χρόνου
παρουσιάζει ανοδική πορεία. Αιτία είναι
η μείωση της ζήτησης για άνθρακα από Κίνα,
Ευρώπη και Ινδία όπως
επίσης
και η απαγόρευση των εξαγωγών Bauxite και Nickel από την Ινδονησία.
Το
1ο εξάμηνο
τα φορτία Iron Ore-σιδηρομεταλλεύματος, αυξήθηκαν κατά
12% και τα σιτηρά-Grains κατά 11%.
Αντίθετα
τα φορτία του
Coal είχαν μείωση κατά 2% παγκοσμίως λόγω της μείωσης των
εισαγωγών από την Κίνα κατά 7% και 2% από την Ευρώπη και την Ινδία. Αντίστοιχα, μείωση κατά 30%
παρουσίασαν
τα φορτία
βωξίτη και 25% τα φορτία
Νικελίου
«Σχετικά με την πορεία της αγοράς, εκτιμά ότι στο άμεσο μέλλον οι εξαγωγές Iron Ore από South
America θα αυξηθούν με ταχύ ρυθμό
λόγω
της αυξημένης
παραγωγής καλύτερης ποιότητας μεταλλεύματος από την Βραζιλία όπως επίσης θα αυξηθούν και οι εισαγωγές Coal από την Ινδία και την Ευρώπη, όπου τα αποθέματα
είναι χαμηλά
και
θα χρειαστεί να αναπληρωθούν
λόγω του επερχόμενου χειμώνα» επισημαίνει ο G.Moundreas SA.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.