Η πορεία της ναυλαγοράς διαψεύδει όλους όσοι αισιοδοξούσαν ότι ο
δείκτης του ξηρού φορτίου θα έσπαγε το φράγμα των 1.200 μονάδων μέσα
στον Σεπτέμβριο. Δεν τα κατάφερε ούτε τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου ούτε
τις πρώτες του Οκτωβρίου αφού κινείται μεταξύ 1.000 1.100 μονάδων.
Για
τις οκτωβριανές ημέρες ο λόγος της βραδύτητας που παρουσιάζει η αγορά
είναι οι αργίες στην Κίνα και η ναυτιλιακή βιομηχανία ευελπιστεί ότι τα
επόμενες εβδομάδες θα αναστραφεί το κλίμα.
«Το ενδεχόμενο να δούμε τον δείκτη να φτάνει στις 1.500 μονάδες δεν
φαντάζει απίθανο, αλλά το πιο σημαντικό είναι η διάρκεια που θα
παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα» επισημαίνεται σε ανάλυση του διεθνούς
ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas SA.
«Τις τελευταίες εβδομάδες, τα έσοδα Capes και των Panamax κινήθηκαν
πτωτικά κυρίως λόγω της μειωμένης αύξησης στα φορτία
σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα και της χαμηλής ζήτησης για άνθρακα.
Αντίθετα, τα έσοδα των Supramax και των Handysize, παρουσίασαν οριακές
βελτιώσεις λόγω της αύξησης των εξαγωγών σε προϊόντα σιδήρου από την
Ασία, της αύξησης των φορτίων σιτηρών από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία και
τελευταία εξαιτίας της αύξηση των εξαγωγών λιπασμάτων προς την Νότια
Αμερική».
Λόγω του χαμηλού επιπέδου στο οποίο κινείται η ναυλαγορά, γεγονός το
οποίο δεν ήταν αναμενόμενο, έχει επηρεαστεί αρνητικά και ο τομέας των
αγοραπωλησιών.
«Οι εν δυνάμει αγοραστές έχουν εισέλθει σε στάση αναμονής,
περιμένοντας να δούνε πως θα κινηθεί η αγορά και παρά το γεγονός ότι οι
τιμές των πλοίων έχουν διορθώσει σημαντικά. Την μεγαλύτερη διόρθωση των
τιμών την έχουν παρουσιάσει τα «μεσαίου» μεγέθους πλοία ηλικίας 5 –10
χρόνων, καθώς οι τιμές των Pamamax, Supramax και Handymax είναι
μειωμένες κατά 25% από το υψηλότερο σημείο που είχαν φτάσει τον Μάρτιο,
ενώ αντίστοιχα οι τιμές των Capes έχουν υποστεί μικρότερη διόρθωση,
περίπου 10% - 15%» αναφέρεται στην ανάλυση του G.Moundreas SA.
Όσο αφορά τη μειωμένη ζήτηση για άνθρακα και μετά τις γιορτές στην
Κίνα δεν αναμένεται να αυξηθεί η ζήτηση η οποία είναι ήδη πολύ μειωμένη.
Και αυτό γιατί το Πεκίνο παίρνει μέτρα για μείωση της ατμοσφαιρικής
μόλυνσης στις μεγάλες πόλεις η οποία έχει φθάσει σε πολύ ψηλά επίπεδα.
Την 1η Σεπτεμβρίου, η κινεζική κυβέρνηση απαγόρευσε την πώληση και την
εισαγωγή Coal με περιεκτικότητα μεγαλύτερη του 40% σε στάχτη και 3% σε
θειάφι ενώ από 1η Δεκεμβρίου έχει προγραμματίσει να επιβάλλει και φόρο,
όπου το ποσοστό θα καθορίζεται από τις τοπικές αρχές σε μία προσπάθεια
μείωσης της υπέρ-κατανάλωσης και εκσυγχρονισμού των βιομηχανικών
μονάδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.