Εναλλακτικούς προορισμούς αναζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας στην
Ελλάδα σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες και να
μπορέσουν να πουλήσουν περισσότερα πακέτα των εν πλω διακοπών. Κίνηση η
οποία μόνο οφέλη θα έχει για την ελληνική οικονομία.
Τα τμήματα marketing των κολοσσών της κρουαζιέρας πάντα αναζητούν
νέους προορισμούς, τους οποίους προτείνουν στην πολυπληθή
επαναλαμβανόμενη πελατεία τους. Όμως ενώ η Ελλάδα θα είχε συγκριτικό
πλεονέκτημα έναντι άλλων χωρών της Μεσογείου, δεν μπορεί ακόμη να το
εκμεταλλευτεί. Φέτος το καλοκαίρι έγινε μια πιο δυνατή προσπάθεια και
στο «χάρτη» μπήκαν νησιά όπως η Μήλος, η Σάμος, η Ίος, η Σύρος, η Χίος,
η Σύμη, η Κως τα οποία επισκέφθηκαν χιλιάδες τουρίστες.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται η Μήλος όπου φέτος το Louis
Cristal προσέγγισε συνολικά εννέα φορές δηλαδή ένα κατάπλου κάθε
εβδομάδα για δύο μήνες, με ένα μέσο όρο 1.200 επιβάτες και πλήρωμα με
σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.
«Οι έρευνες έχουν καταδείξει ότι οι περισσότεροι ξένοι θέλουν να
έρθουν και να γευτούν διαφορετικές εμπειρίες από αυτές που έχουμε για
χρόνια ως χώρα προωθήσει, δηλαδή τους κλασικούς γνωστούς προορισμούς.
Θέλουν να ανακαλύψουν την εμπειρία της «άλλης Ελλάδας», αυτής που δεν
έχει ανακαλυφτεί ακόμα και είναι ένας καλά κρυμμένος θησαυρός, ένας
μικρός παράδεισος με απίστευτη φυσική και πολιτιστική ποικιλία»
υπογραμμίζουν στελέχη της αγοράς κρουαζιέρας:
«Επιπλέον για να στηριχτεί η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
απαιτείται η δημιουργία πολλών «πόλων» προσέλκυσης επιβατών και
ουσιαστικά πρέπει να απεγκλωβιστεί από τους 4 γνωστούς προορισμούς».
Ο κ. Γεράσιμος Αναστασιάδης Διευθύνων Σύμβουλος της Louis Cruises
της μόνης προς το παρόν εταιρείας που ξεκινάει κρουαζιέρας από ελληνικά
λιμάνια κάνοντας homeporting αποτύπωσε τις εντυπώσεις αυτού καλοκαιριού
από τις νέες προσεγγίσεις:
« Είμαστε ικανοποιημένοι για τη θετική ανταπόκριση τόσο των επιβατών
όσο και των συνεργατών μας στα νέα πιλοτικά προγράμματά κρουαζιέρας που
για πρώτη φορά φέτος ξεκινήσαμε. Πιστεύουμε ότι οι επιβάτες μας είχαν
την ευκαιρία να δουν προορισμούς που δεν έχουν ξαναδεί, και κυρίως να
νιώσουν τον απλό και αυθεντικό τρόπο ζωής και φιλοξενίας. Για αυτό το
λόγο θα συνεχίσουμε να χτίζουμε προς αυτή την κατεύθυνση των νέων
προορισμών αλλά και της υγιούς και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης»
«Η πρώτη σεζόν ήταν επιτυχημένη και αυτό δεν το λένε μόνο τα νούμερα
αλλά και τα σχόλια του κόσμου μετά το πέρας των εκδρομών. Ελπίζουμε ότι
καταφέραμε να εδραιώσουμε το νησί σαν ένα νέο προορισμό στις κρουαζιέρες
και να πετύχουμε ένα σημαντικό στοίχημα για όλους τους επαγγελματίες
του νησιού. Η Louis στην Μήλο κατάφερε να συνδυάσει μοναδικά ηφαιστειακά
τοπία, κρυστάλλινα αιγιοπελαγίτικα νερά, βαθιά ιστορία, πολιτισμό και
αυθεντική ελληνική φιλοξενία δίνοντας ένα πλήρες νόημα στο "Καλημέρα"
που διαφημίζει η εταιρεία στους επιβάτες της σε όλο τον κόσμο» δήλωσε ο
τουριστικός πράκτορας Αντώνης Μάλλης.
«Η μοναδική δυσκολία είχε να κάνει με το κατά το πόσο το νησί μπορεί
να διαχειρισθεί τον πολύ κόσμο που κατεβαίνει από το πλοίο, και
ιδιαίτερα όσους δεν έχουν κλείσει εκδρομή από πριν. Δυσαρεστούνταν
επειδή δεν μπορούσαν να ενοικιάσουν εύκολα, αυτοκίνητα, μηχανάκια, ή
ακόμα και να βρουν ταξί», πρόσθεσε.
Ο Κώστας Σύκαλος τουριστικός πράκτορας στη Σύμη επεσήμανε:
«Η προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στο νησί σίγουρα δεν είναι κάτι εύκολο
, διότι ο χώρος του λιμανιού είναι μικρός και υπήρχε αναμονή έως ότου
αναχωρήσει το πλοίο της γραμμής για να προσδέσει το κρουαζιερόπλοιο.
Η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική
ανάπτυξη του νησιού. Υπάρχει θετική ανταπόκριση από τις εμπορικές
επιχειρήσεις, τουριστικά μαγαζιά, καφετέριες, εστιατόρια, τουριστικό
τρένο. Ο αριθμός των επισκεπτών είναι συνήθως 800-850 και το πλήρωμα
300, δίνουν ζωή σε ένα μικρό νησί» και συμπλήρωσε:
«Ελπίζουμε ότι και την επόμενη χρονιά να έχουμε τον ίδιο αριθμό
αφίξεων και πιστεύουμε ότι το νέο λιμάνι να παραδοθεί σε λειτουργία το
επόμενο καλοκαίρι ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα που τυχόν
δημιουργήθηκαν».
Πρωτόγνωρη εμπειρία χαρακτήρισε την επίσκεψη κρουαζιερόπλοιου στην Ίο ο τουριστικός πράκτορας Μάκης Δεναξάς:
«Πρόκειται για μια νέα εμπειρία για τους κατοίκους και επιχειρηματίες του νησιού, που μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει.
Σίγουρα μέσα από αυτή και όπως με κάθε νέα εμπειρία, μαθαίνουμε
πράγματα συνεχώς με στόχο να γίνουμε ακόμα καλύτεροι. Το σίγουρο είναι
πως αυτό το καταγάλανο νησί προσφέρει μια ποικιλία δραστηριοτήτων σε
όλους τους επισκέπτες του, ανεξαρτήτως ηλικίας αλλά και σε οικογένειες
από όλον τον κόσμο».
Ικανοποιητικά κρίνονται τα πρώτα αποτελέσματα και στη Χίο: «Ήταν πολύ
θετικές για το νησί μας οι προσεγγίσεις της κρουαζιέρας για το 2014.
Ειδικά γιατί στην περιοχή μας οι προσεγγίσεις ήταν κατά τη διάρκεια της
χαμηλής περιόδου, Μάιος -Ιούνιος και Σεπτέμβριος -Οκτώβρης. Σε γενικές
γραμμές δεν υπήρχαν δυσκολίες. Οι δυσκολίες που έχουμε αφορούν τους
ξεναγούς, μιας και στο νησί δεν υπάρχουν πολλοί ξεναγοί και το μικρό
χρόνο παραμονής του πλοίου γιατί οι εκδρομές βγαίνουν οριακά και δεν
υπάρχει αρκετός χρόνος. Δεν υπήρχε πρόβλημα με τις υποδομές του λιμανιού
γιατί το μέγεθος του πλοίου ήταν κατάλληλο για το λιμάνι μας» δήλωσε ο
Θόδωρος Μιχαλάκης επίσης τουριστικός πράκτορας.
Η πορεία της ελληνικής κρουαζιέρας
Η εικόνα της Ελλάδας έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια
και αυτό φαίνεται στις κρατήσεις για την κρουαζιέρα που ξεκινά από την
Ελλάδα και πραγματοποιεί δρομολόγια από Πειραιά, Λαύριο και ελληνικά
νησιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Louis Cruises η οποία το 2013
διακίνησε 454.318 επιβάτες με 659 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια,
κατέχοντας το 90% του home porting στην Ελλάδα με 95.557 επιβάτες. Η
πρόβλεψη για φέτος είναι περί τις 820.000 επισκέψεις επιβατών σε
ελληνικά λιμάνια από τους οποίους οι 150.000 είναι home porting.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.