Μεγαλώνει η ισχύς των Ελλήνων εφοπλιστών στον τομέα των πλοίων
μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και υγροποιημένου αερίου
πετρελαίου (LPG). Το 2013 έκαναν παραγγελίες ρεκόρ ενώ στο ίδιο μοτίβο
συνεχίζουν και το 2014. Ειδικότερα, επένδυσαν τέσσερα δισεκατομμύρια
δολάρια σε αυτού του τύπου εξειδικευμένα πλοία υπογράφοντας συνολικά
51 συμβόλαια με ναυπηγικές μονάδες κυρίως κινεζικές.
Με βάση των αριθμών πλοίων οι Έλληνες κατέχουν το 6% του
υφιστάμενου στόλου LNG και την έβδομη θέση στην παγκόσμια κατάταξη.
Κατέχουν όμως την πρώτη θέση σε νέες παραγγελίες με βάση τον αριθμό των
πλοίων, με ποσοστό 33% και τη δεύτερη θέση πίσω από τους Ιάπωνες όταν
προστεθούν τα πλοία που είναι στο νερό και τα υπό ναυπήγηση. Αυτό
δείχνει τη μεγάλη δυναμική των Ελλήνων που έρχονται ταχύτατα για να
κατακτήσουν την κορυφή.
Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται σύμφωνα με την Intermodal από 60
πλοία συνολικά και αντιπροσωπεύει το 12% του παγκόσμιου στόλου.
Με τη ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) να αναμένεται τα
επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί όπως εκτιμούν οι οικονομικές αναλυτές,
ο ελληνικός εφοπλισμός όχι μόνο έχει δημιουργήσει στόλους με πλοία
μεταφοράς LNG αλλά συνεχίζει να τους ενισχύει. Οι προοπτικές είναι
ευοίωνες γιατί παρά το γεγονός ότι το 2011 και 2012 τοποθετήθηκαν
μαζικά παραγγελίες πλοίων, οι οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι
υπάρχει σημαντικό περιθώριο για περαιτέρω παραγγελίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.