Σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης, αντιπολίτευσης και
εργαζομένων ξεκίνησε με την κατάθεση στη Βουλή της πρόσκλησης εκδήλωσης
ενδιαφέροντος για την πώληση μετοχών του Ο.Λ.Π.
Υπήρξαν δύο βασικές τροποποιήσεις στο τελικό κείμενο. Ειδικότερα,
στην τελική Σύμβαση Πώλησης Μετοχών το συνολικό τίμημα, ενδέχεται να
συμπεριλαμβάνει την καταβολή ορισμένων ποσών υπό τον όρο να υπάρχουν
θετικές εξελίξεις σε καθορισμένα μελλοντικά γεγονότα, όπως για
παράδειγμα με το φιλικό διακανονισμό με την Cosco. Στην ουσία, το
Δημόσιο θα καρπωθεί ένα ποσοστό από ποσά που ενδεχομένως θα προκύψουν
από το φιλικό διακανονισμό.
Επίσης, υπήρξαν κάποιες αλλαγές στις τεχνικές προδιαγραφές ώστε να
δοθεί η ευκαιρία σε παραπάνω σχήματα να συμμετέχουν και να
μεγιστοποιηθεί ο ανταγωνισμός. Με δεδομένο ότι οι κύριες δραστηριότητες
του ΟΛΠ αφορούν στην παροχή υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης
εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου, φορτοεκφόρτωσης και αποθήκευσης
αυτοκινήτων/οχημάτων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών προς επιβάτες και
επιχειρήσεις κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας, δίνεται η δυνατότητα για
συμμετοχή σε επενδυτές που εναλλακτικά είτε έχουν εξειδίκευση σε
φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, είτε σε παροχή υπηρεσιών σε
επιχειρήσεις κρουαζιέρας, είτε παροχή υπηρεσιών σε επιχειρήσεις
ακτοπλοΐας.
Δηλαδή:
«Κάθε επενδυτής θα πρέπει να τεκμηριώσει ότι πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις, σωρευτικά:
Κατά τη διάρκεια των πλέον πρόσφατων τριών (3) ετών έχει λειτουργήσει
τουλάχιστον δύο (2) τερματικούς σταθμούς, σε τουλάχιστον δύο χώρες, οι
οποίοι εμφάνισαν:
(α) συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον ενός και ημίσεος εκατομμυρίου
(1.500.000) TEU για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον ένα
σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση επτακοσίων πενήντα (750.000)
TEU και άνω,
ή, εναλλακτικά,
(β) συνολικό ετήσιο όγκο τουλάχιστον τετρακοσίων χιλιάδων (400.000)
μονάδων RoRo/οχημάτων για όλους τους τερματικούς σταθμούς και
τουλάχιστον ένα σταθμό με ετήσια κίνηση διακοσίων χιλιάδων (200.000)
μονάδων RoRo/οχημάτων και άνω,
ή, εναλλακτικά,
(γ) συνολικό ετήσιο όγκο τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου (1.000.000)
επιβατών για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον ένα σταθμό
με ετήσια κίνηση πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) επιβατών και άνω.
Στο πλαίσιο της Διαδικασίας, προβλέπεται ότι η Σύμβαση Παραχώρησης
του Ελληνικού Δημοσίου θα αποτελέσει αντικείμενο αναδιαπραγμάτευσης, και
ενδεχομένως τροποποίησης, με σκοπό, μεταξύ άλλων θεμάτων:
(i) να εισαχθούν περισσότερο λεπτομερείς παράμετροι και
προδιαγραφές σχετικά με τις τρέχουσες υποχρεώσεις του ΟΛΠ να παρέχει,
φιλοξενεί ή/και υποστηρίζει μια πλήρη σειρά από λιμενικές υπηρεσίες και
δραστηριότητες εντός του Λιμένος Πειραιώς,
(ii) να διατηρηθεί η θέση και ο ρόλος του Λιμένος Πειραιώς και
να επιτηρηθεί η κεφαλαιώδης εθνική σημασία του ως κύριου θαλάσσιου
λιμένα που συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά του Αιγαίου,
(iii) να ενθαρρυνθεί η επένδυση προκειμένου να βοηθηθεί η
αναζωογόνηση των περιοχών / δραστηριοτήτων κατασκευής και επισκευής
πλοίων,
(iv) να στηριχθεί η ισόρροπη ανάπτυξη των διάφορων λειτουργιών και δραστηριοτήτων εντός του Λιμένος Πειραιώς,
(v) να προσδιοριστεί λεπτομερώς η κατάλληλη διαδικασία για τον
καθορισμό και την έγκριση από το Ελληνικό Δημόσιο των τιμολογίων που
σχετίζονται με τις δραστηριότητες ακτοπλοΐας, λαμβάνοντας υπόψη τις
εθνικές, κοινωνικές και δημογραφικές παραμέτρους,
(vi) να προκύψουν κατάλληλα κίνητρα και μηχανισμοί
αναπροσδιορισμού που να καθορίζουν τα επίπεδα των χρηματικών
ανταλλαγμάτων παραχώρησης καταβλητέα από τον ΟΛΠ στο Ελληνικό Δημόσιο,
και
(vii) να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του
Πειραιά. Οι ακριβείς όροι των τροποποιήσεων της Σύμβασης Παραχώρησης
Ε.Δ. και οι εμπορικές συνέπειες των εν λόγω τροποποιήσεων θα
προσδιοριστούν στη Δεύτερη Φάση της Διαδικασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.