Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας ολοκλήρωσης της πώλησης του ΟΛΠ σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ αναμένει ορισμένα απαραίτητα έγγραφα από την Cosco προκειμένου να μεταβιβάσει τον φάκελο του διαγωνισμού στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, αλλά και να ανακηρύξει και επισήμως την κινεζική εταιρεία ως «Προτιμώμενο Επενδυτή», σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού.
Παράλληλα το υπουργείο Ναυτιλίας έως τις αρχές Μαρτίου, αναφέρουν πληροφορίες, θα έχει προχωρήσει στη σύσταση δημόσιας αρχής λιμένος, που θα έχει την εποπτεία του λιμανιού, αν και από το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι δεν έχει κάποια επίσημη ενημέρωση για τα χρονοδιαγράμματα του υπουργείου.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας στη διάρκεια χθεσινής συνάντησής του με τους ναυτικούς επανέλαβε για μία ακόμη φορά ότι έστειλε επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ από το οποίο ζητεί όλα τα στοιχεία και δεδομένα της απόφασης για την πώληση του ΟΛΠ στην Cosco.
Στο μεταξύ με ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση πουλάει το λιμάνι και χαρίζει δισεκατομμύρια στην Cosco. Η ΟΜΥΛΕ επισημαίνει ακόμη ότι κακώς συνδέεται η πώληση του ΟΛΠ με τη χρηματιστηριακή αξία της μετοχής, σε μια περίοδο όπου το Χ.Α., αλλά και άλλα χρηματιστήρια βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά. Αυτό αποτελεί οικονομικό έγκλημα σε βάρος του ΟΛΠ τονίζει η συνδικαλιστική οργάνωση. Επίσης αναρωτιέται πώς πωλείται ολόκληρος ο ΟΛΠ έναντι 280,5 εκατ. ευρώ, όταν -σύμφωνα με στοιχεία της κυβέρνησης- η Καθαρή Παρούσα Αξία (ΚΠΑ) της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ και εν συνεχεία του Προβλήτα ΙΙΙ ήταν 1,05 δισ. ευρώ.
Το ΕΒΕΠ
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά με την πώληση του ΟΛΠ ότι «αν και επιλογή του ΕΒΕΠ θα ήταν η μακροχρόνια μίσθωση, αντί για την πώληση, τουλάχιστον επαναφέρουμε την πρότασή μας για αγορά μετοχών του ΟΛΠ μέρους του υπόλοιπου 7%, που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, από τοπικούς θεσμικούς επιχειρηματικούς φορείς και Επιμελητήρια, ως συμβολική κίνηση διατήρησης της σύνδεσης του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά και των χρηστών ναυτιλιακών υπηρεσιών με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας».
Στο project της Κίνας για τον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» και την ανάπτυξη των θαλάσσιων υποδομών, όπου από την Ασία μέχρι την Ευρώπη αναμένεται να επενδυθούν ίσως και περισσότερα από 100 δισ. δολάρια, το λιμάνι του Πειραιά πρέπει και αξίζει να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για την οικονομία, την κοινωνία και τη χώρα, προστίθεται στη δήλωση του κ. Κορκίδη.
Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. στην κινεζική Cosco εκφράζει με δημόσια δήλωσή του ο πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου Κωνσταντίνος Γιαννίδης και επισημαίνει ότι η Κίνα και η Cosco δίνουν σταθερά ψήφο επενδυτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.