Είτε ως ιδιωτικού χαρακτήρα, είτε ως δημοσίου αντιμετωπίζεται η ελληνική ακτοπλοΐα, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στον κλάδο.
Τη διπολικότητα αυτή επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης. «Η εξάρτηση της ακτοπλοΐας από τον ιδιωτικό τομέα είναι μεγάλη λαμβανομένου υπόψη ότι με τις ελεύθερες δρομολογήσεις καλύπτεται σχεδόν το 97% της συνολικής κίνησης. Η παρέμβαση του κράτους για την εξυπηρέτηση 44 μικρών νησιών είναι μεγάλης εθνικής και οικονομικής σημασίας αλλά αφορά το 3% της συνολικής Ακτοπλοϊκής κίνησης, η οποία επίσης καλύπτεται από πλοία που ανήκουν σε ναυτιλιακές εταιρείες.
Δεν υπάρχει λοιπόν καμία αμφιβολία για τη μεγάλη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην Ακτοπλοΐα»και προσέθεσε μιλώντας στη διάρκεια του 2ου ναυτιλιακού συνεδρίου της Ναυτεμπορικής:
«Παρόλα αυτά επικρατεί μεγάλη σύγχυση με αποτέλεσμα αναλόγως των περιστάσεων να αλλάζει ο χαρακτήρας της Ακτοπλοΐας. Έτσι όταν αντιμετωπίζονται προβλήματα, κυρίως οικονομικά, η Ακτοπλοΐα θεωρείται ιδιωτικού χαρακτήρα οπότε παραμένει αβοήθητη, ενώ τη θεωρούμε Δημοσίου χαρακτήρα όταν θέλουμε να επιβάλουμε Δημόσια Υπηρεσία. Ταυτόχρονα δεν αναγνωρίζονται ίσα δικαιώματα σε σχέση με άλλους κλάδους. Για παράδειγμα στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες επιβάλλονται υποχρεωτικές εκπτώσεις ενώ στα supermarkets- και πολύ σωστά- όχι».
Τα λιμάνια
Στη συνέχεια ο Μιχάλης Σακέλλης αναφέρθηκε στις δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
«Η δημιουργία του ακτοπλοϊκού μας στόλου και η λειτουργία του βασίζεται στον ιδιωτικό τομέα και βέβαια στους ναυτικούς οι οποίοι καταφέρνουν να εκτελούν τα δρομολόγια σε λιμάνια προβληματικά. Οι υπηρεσίες αυτές θεωρούνται δεδομένες με αποτέλεσμα να μην ανησυχούμε και να μην κάνουμε τίποτα για τη διατήρησή τους ή και τη βελτίωσή τους.
Αυτές τις ημέρες μιλάμε για υδατοδρόμια, για τη βελτίωση των λιμανιών μας για να υποδέχονται κρουαζιερόπλοια και μάλιστα πολλές φορές σε βάρος της εξυπηρέτησης των Ακτοπλοϊκών πλοίων. Κανείς δεν αμφισβητεί την αναγκαιότητα των έργων αλλά όμως δεν είναι δυνατόν να μην ενδιαφέρεται κανείς για τη βελτίωση των Ακτοπλοϊκών λιμανιών θεωρώντας δεδομένη την εκτέλεση δρομολογίων» και κατέληξε:
«Επίσης είναι πολύ περίεργη η επιβολή προστίμων και ποινικών ευθυνών στις εταιρείες και στους πλοιάρχους για διάφορες αιτίες, μεταξύ των οποίων και καθυστερήσεις οι οποίες είναι σπάνιες στην Ακτοπλοΐα, ενώ είναι συχνότατες συνοδευόμενες μάλιστα με πολλές ακυρώσεις δρομολογίων στα άλλα μέσα μεταφοράς, στα οποία καμία ποινή ή ευθύνη δεν καταλογίζεται».
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.