Έναν οικονομικό εφιάλτη ζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται φορτηγά πλοία και ειδικά οι εισηγμένες στα χρηματιστήρια.
Σε δεινή θέση οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης πλοίων ξηρού χύδην φορτίου, οι οποίες βλέπουν τη μετοχής τους στον πάτο του βαρελιού σε σύγκρισης με την τιμή που είχαν όταν εισήχθησαν στη χρηματιστηριακή αγορά. Οι ζημιές που κατέγραψαν στο τρίτο τρίμηνο του 2015 είναι μεγάλες.
Μάλιστα, σε κάποιες από αυτές τις εταιρείες, μεταξύ των οποίων και δυο ελληνικών συμφερόντων, η Dryships και η Ρaragon Shipping, έγινε έξωση από τις κύριες αγορές σε μικρότερες.
Όσον αφορά στον δείκτη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου έχει συμπληρώσει ένα μήνα που διαπραγματεύεται κάτω από τις 500, στα χαμηλά των 400 µονάδων, έχοντας ένα συνεχόµενο σερί κατάρριψης του ιστορικού χαµηλού.
«Στην πραγµατικότητα, στο σημείο που έχουµε φτάσει, το αν πέσει ο δείκτης κάτω από τις 300 µονάδες ή όχι δεν αποτελεί και σηµαντική διαφορά και το ζητούµενο είναι για πόσο διάστηµα ο BDI θα βρίσκεται σε χαµηλά επίπεδα και όταν λέµε χαµηλά επίπεδα εννοούµε το ιδιαίτερα µετριοπαθές όριο των 500 – 600 µονάδων θεωρώντας µάλιστα το επίπεδο των 600 µονάδων σαν το ψυχολογικό όριο της αγοράς.
«Στην πραγµατικότητα, στο σημείο που έχουµε φτάσει, το αν πέσει ο δείκτης κάτω από τις 300 µονάδες ή όχι δεν αποτελεί και σηµαντική διαφορά και το ζητούµενο είναι για πόσο διάστηµα ο BDI θα βρίσκεται σε χαµηλά επίπεδα και όταν λέµε χαµηλά επίπεδα εννοούµε το ιδιαίτερα µετριοπαθές όριο των 500 – 600 µονάδων θεωρώντας µάλιστα το επίπεδο των 600 µονάδων σαν το ψυχολογικό όριο της αγοράς.
Να υπενθυµίσουµε ότι ο BDI την τελευταία φορά που διαπραγµατευότανε περί των 600 µονάδων ήταν στις αρχές Νοεµβρίου του 2015, όπως όµως οφείλουµε να υπενθυµίσουµε ότι σε λιγότερο από ένα µήνα, στις 7 Φεβρουαρίου, θα ξεκινήσουν οι αργίες στην Κίνα για τον εορτασµό του Νέου Έτους, περίοδο που ιστορικά επιδρά αρνητικά στην αγορά» επισημαίνει σε ανάλυσή του, ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Η απάντηση, των πολλών εκατομμυρίων, στην ερώτηση το πώς θα κινηθεί η αγορά το 2016, µάλλον αρνητική προµηνύεται καθώς τα επίσηµα στοιχεία για προσφορά και ζήτηση συνεχίζουν να µην αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για την αγορά, δεδοµένου φυσικά και του ευµετάβλητου και εύθραυστου κλίµατος που επικρατεί στην παγκόσµια οικονοµία και το Παγκόσµιο Εµπόριο. Το 2015 ήταν και οι λόγοι ήταν , η αύξηση της προσφοράς του στόλου των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου κινήθηκε στο 2,4% περίπου από 757,9 εκ. τόνους το 2014 στους 776,1 εκ. τόνους, µετά διαλύσεων οι οποίες έκλεισαν στους 30,4 εκ. τόνους, ενώ η αύξηση του Dry Bulk Seaborne Trade την ίδια περίοδο ήταν 0% και έκλεισε στους 4,681 εκ. τόνους.»
Για το 2016 οι προγραµµατισµένες παραδόσεις πλοίων είναι στη χωρητικότητα των 92,7 εκ. Τόνων, ενώ αν ο αριθµός των διαλύσεων κινηθεί στα ίδια επίπεδα µε το 2015, τότε το καθαρό ποσοστό αύξησης του στόλου για φέτος θα κυµανθεί στους 50 εκ. τόνους, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 6,5%.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.