Θέση για το αίτημα των Ευρωπαίων εταίρων να αυξηθεί η φορολόγηση της ναυτιλίας στην Ελλάδα πήρε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών , Τρύφων Αλεξιάδης, προτάσσοντας την ανταγωνιστικότητα του κλάδου προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.
«Σε ό,τι αφορά τώρα τη μεγάλη συζήτηση που γίνεται για τα θέματα της φορολόγησης της ναυτιλίας. Το έχω πει κι άλλη φορά δημόσια και θα το πω και σήμερα και δεν φοβάμαι να υποστώ οποιαδήποτε κριτική ένθεν και ένθεν. Βασικό κριτήριο για τη φορολογία της ναυτιλίας στην Ελλάδα πρέπει να είναι το εάν επηρεάζεται ή όχι η ανταγωνιστικότητά της» επεσήμανε μιλώντας στο 2ο
Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής:
«Όποιοι έρχονται και λένε για θέματα αύξησης της φορολογίας της ναυτιλίας, πρέπει να μας απαντήσουν. Αύξηση της φορολογίας μέχρι ποιο σημείο; Διότι εάν η φορολογία της ναυτιλίας στην Ελλάδα περάσει από ένα επίπεδο και πάνω που αντέχει η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, τότε θα εξυπηρετηθούν άλλα συμφέροντα και η κουβέντα δεν θα γίνεται με κίνητρο να αυξήσουμε τα δημόσια έσοδα, διότι θα χάσουμε έστω και αυτά τα έσοδα που έχουμε. Η κουβέντα θα γίνεται με κίνητρο να ωφεληθούν άλλες χώρες και άλλες ναυτιλίες.
Άρα να ξεκαθαρίσουμε τις προθέσεις και να ξεκαθαρίσουμε και το περιεχόμενο και να ξεκαθαρίσουμε και τον στόχο. Για μας επειδή η ναυτιλία έπαιζε και παίζει κυρίαρχη θέση και θέλουμε να την ενισχύσουμε, δεν υπάρχει περίπτωση να φέρουμε οποιεσδήποτε φορολογικές ή άλλες ρυθμίσεις που θα δημιουργεί προβλήματα στην ανταγωνιστικότητά της, θα της στερεί ανταγωνιστικότητα και θα την κάνει σε σχέση με άλλες χώρες ή με άλλους κλάδους να είναι σε δυσμενέστερο επίπεδο.»
Στη συνέχεια επεσήμανε ότι από το 2012 έως το 2015 σημειώθηκε μία μεγάλη φορολογική επιβάρυνση στον ναυτιλιακό κλάδο η οποία οδήγησε σε αύξηση των εσόδων του κράτους:
«Άλλωστε –και αυτό σας το λέω μετά λόγου γνώσεως- έχω τα σχετικά χαρτιά, δεν έχω το νομικό δικαίωμα να τα δημοσιοποιήσω. Μετά λόγου γνώσεως εάν δείτε τα στοιχεία της φορολογικής επιβάρυνσης της ναυτιλίας το 2013, το 2014 και το 2015 θα δείτε ότι υπάρχει μια μεγάλη αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης, υπάρχει μια μεγάλη αύξηση των εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών από τη φορολογία γενικά στο χώρο της ναυτιλίας.
Πιθανά αυτό να πρέπει να είναι μεγαλύτερο. Πιθανά δηλαδή να πρέπει να αυξηθεί κι άλλο σε σχέση με ορισμένους τομείς, με ορισμένες δραστηριότητες. Αλλά πάντοτε με το όριο της ανταγωνιστικότητας με λογική διαλόγου και κυρίως με το τι ισχύει σε άλλες χώρες» και προσέθεσε:
«Εδώ έχουμε το παράδοξο χώρες οι οποίες μας κουνούν το δάχτυλο για τη φοροδιαφυγή και τον φορολογικό ανταγωνισμό και όταν μελετήσεις προσεκτικά τις φορολογικές διατάξεις που έχουν στο χώρο της ναυτιλίας, θα δεις ότι οι χώρες που κατηγορούν την Ελλάδα για ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς, έχουν σε ειδικές φορολογίες ευνοϊκότερες διατάξεις από ό,τι έχει η Ελλάδα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.