26 Ιαν 2016

Αδ.Γεωργιάδης: "είναι πολύ βολικό ιδεολογικό σχήμα στην Ελλάδα να είναι οι κακοί εφοπλιστές που γλιτώνουν τους φόρους"



Ομιλία Άδωνη Γεωργιάδη αντιπροέδρου
στο 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο
«Τέσσερις προκλήσεις για τη ναυτιλία:
απασχόληση, περιβάλλον, χρηματοδότηση, ναυτιλιακό κέντρο Πειραιά»
Θα τολμούσα να πω μετά την ομιλία του συμπαθεστάτου Υπουργού ότι όλα πάνε περίφημα, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Αν κάτι σας έχει διαφύγει είναι η εικονική πραγματικότητα.
Δεν είναι εδώ χώρος για αντιπολίτευση, αλλά μόνο τρία στοιχεία, απλώς για να μπαίνουν τα πράγματα σε μια σειρά και μετά θέλω να σας πω τις απόψεις της Νέας Δημοκρατίας για τη Ναυτιλία.

Δείτε τι ωραία που το είπε ο Υπουργός, «προσδοκούσαμε, ή περιμέναμε ύφεση 2,5% αλλά τελικώς θα κλείσουμε περίπου στο μηδέν». Θέλω να υπενθυμίσω ότι το 2015 ήταν μια χρονιά που προσδοκούσαμε ανάπτυξη 2,7%. Άρα, ακόμα και αν υποτεθεί ότι θα πάμε στο μηδέν, είμαστε μείον 2,7% απ’ αυτό που θα είχαμε αν δεν είχε γίνει τι; Η ομιλία του κ. Υπουργού αξίζει να προβληθεί σήμερα στα κεντρικά δελτία ειδήσεων. Ξεκίνησε όλη η ομιλία από τον Ιούλιο και μετά.
Κύριε Υπουργέ ξεχάσατε το α’ εξάμηνο, το α’ εξάμηνο λείπει τελείως από την ομιλία σας. Αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Και θα ερευνηθεί και εκεί που πρέπει το α’ εξάμηνο, μην έχετε καμία αμφιβολία.
Δεύτερον: Άλλη ωραία φράση –εγώ θαυμάζω τον κ. Σταθάκη γιατί είναι πραγματικά εντυπωσιακός: «Από τη σκοπιά των χρημάτων που χρειάστηκαν για την ανακεφαλαιοποίηση μ’ αυτό το κριτήριο, ήταν μια πολύ επιτυχημένη ανακεφαλαιοποίηση». Πράγματι, από αυτή τη σκοπιά ήταν πολύ επιτυχημένη. Αν βέβαια πάρουμε ως σκοπιά την αξία των τραπεζικών μετοχών μέσα σ’ ένα χρόνο, π.χ. η Εθνική Τράπεζα έχει χάσει το 98% της αξίας της, από αυτή τη σκοπιά κάτι δεν έχει πάει καθόλου καλά κ. Υπουργέ.
Και καλό είναι εμείς οι πολιτικοί να έχουμε στις ομιλίες μας και κάποιο στοιχείο αυτοκριτικής, γιατί για να έχει χάσει κάποιος το 98% της αξίας του, κάπου έχει γίνει κάποιο λάθος.
Και τρίτον, ως προς την αναβάθμιση από την SΜP: Ακούστε, δεν ήταν η πρώτη φορά μετά από χρόνια, πριν από ενάμιση χρόνο οι αναβαθμίσεις από τους οίκους αξιολογήσεως γίνονταν περίπου ανά τρίμηνο. Μόνο που τότε, όταν ανακοινώνονταν η αναβάθμιση από τους διεθνείς οίους, κάποιοι, δε λέω ονόματα, υπολήψεις δε θίγω τώρα, θεωρούσαν αυτές τις αναβαθμίσεις στημένες από τους λύκους των αγορών
Τώρα βεβαίως η αναβάθμιση είναι καλοδεχούμενη αλλά προσέξτε κ. Υπουργέ το μείζον, για να μπούμε τώρα λίγο στα σημερινά: Ελπίζω και είμαι βέβαιος ότι κι εσείς διαβάσατε το σκεπτικό της αναβαθμίσεως. Γιατί η αναβάθμιση δεν έγινε έτσι, καλοδεχούμενη αναβάθμιση και ευτυχώς που έγινε.
Αλλά το βασικό της σκεπτικό ποιο ήταν: Η επιτυχής αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ και η επιτυχής αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων. Δύο ιδιωτικοποιήσεων τις οποίες πολέμησε σφοδρά ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση. Και γράφει το σκεπτικό της αναβαθμίσεως κ. Υπουργέ, ότι η πολιτική βούλησης της κυβερνήσεως Τσίπρα να προχωρήσει με θάρρος στις ιδιωτικοποιήσεις, αποτελεί παράγοντα αισιοδοξίας για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.
Και εκεί ποντάρει και κάνει αναβάθμιση και βεβαίως, επιπροσθέτει την επιτυχή ψήφιση του Ασφαλιστικού από την ελληνική Βουλή σ’ επικείμενη συνεδρίαση.
Άρα, η αναβάθμιση έρχεται γιατί αρχίζουμε ν’ ασκούμε κατά τους διεθνείς αυτούς οίκους που καλοδεχθήκατε, μια πολιτική ιδιωτικοποιήσεων και μια πολιτική φιλελεύθερη. Καλοδεχούμενο το κάνετε, εγώ προσωπικά δεν έχω καμία αντίρρηση, καμία στενοχώρια αν θα κάνετε τις ιδιωτικοποιήσεις εσείς ή εμείς. Εγώ θέλω να γίνουν ιδιωτικοποιήσεις. Κάντε τις κι εμείς θα σας χειροκροτήσουμε.
Πάμε τώρα στα της Ναυτιλίας. Κυρίες και κύριοι, αυτή η κρίση είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για να μπορέσουμε όλοι μας να ωριμάσουμε ως κοινωνία. Και θα φέρω ένα παράδειγμα: Επί σειρά ετών ακούμε στα κανάλια, στη Βουλή, στις δημόσιες δηλώσεις, το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς των εφοπλιστών, βάσει των οποίων έχουν διάφορα προνόμια και βεβαίως την ελληνική πολιτεία η οποία και τα τελευταία χρόνια είδε περίπου τον ελληνικό εφοπλισμό σαν ένα χώρο που θα μπορούσε ενδεχομένως να βρει την κότα με τα χρυσά αυγά.
Αναρωτιέμαι αν εμείς οι πολιτικοί έχουμε κοιτάξει να δούμε και τα προβλήματα της ναυτιλίας, ότι το dry φορτίο τώρα έχει τους χαμηλότερους ναύλους των τελευταίων δεκαετιών και τις ζημιές που γράφουν δεκάδες πλοιοκτήτες, αναρωτιέμαι αν έστω κι ένας πολιτικός έχει αναρωτηθεί αν τις αναφέρει. Ποτέ.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί είναι πολύ βολικό ιδεολογικό σχήμα στην Ελλάδα να είναι οι κακοί εφοπλιστές που γλιτώνουν τους φόρους. Όμως στην πραγματικότητα, εάν θέλουμε να ενισχύσουμε ως ελληνική πολιτεία την ελληνική Ναυτιλία η οποία ευτυχώς τα καταφέρνει πολύ καλά και χωρίς το ελληνικό κράτος και αυτό είναι πολύ ευτυχές, όσο λιγότερο μπλέκει το κράτος στα πόδια σου τόσο το καλύτερο, αλλά εν πάση περιπτώσει, αυτό που εμείς θέλουμε να κάνουμε, είναι πολύ σαφές.
Ναι, η ελληνική Ναυτιλία αποτελεί βασικό και θεμελιώδη κλάδο της οικονομία μας κ. Πρόεδρε. Βασικό και θεμελιώδη κλάδο της οικονομίας μας, τον οποίο εμείς θέλουμε και να ενισχύσουμε και να προστατεύσουμε. Και φυσικά, και στα πλαίσια της διαπραγματεύσεως με την τρόικα, πολλά από τα εγχώρια επιχειρήματα για το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς των εφοπλιστών, υιοθετήθηκε από την τρόικα εξ ολοκλήρου.
 Και χρησιμοποιήθηκε αυτή όλη η εικόνα που υπάρχει στην Ελλάδα ως μοχλός πιέσεως, στην πραγματικότητα από ανταγωνιστές μας μέσα στην Ευρώπη. Ας μην ανοίξουμε τώρα το κεφάλαιο ποιων, αλλά θα φέρω ένα παράδειγμα: Την ίδια στιγμή που η τρόικα ζητούσε κεφαλαιώδεις αλλαγές στη φορολογική αντιμετώπιση του ελληνικού εφοπλισμού, την ίδια ακριβώς στιγμή η καγκελάριος Μέρκελ στη Γερμανία ανακοίνωνε δεκάδες φορολογικές απαλλαγές για όσους ασχολούνται με τον εφοπλισμό στη Γερμανία. Τυχαίο;
Κάποτε πρέπει να καταλάβουμε ότι βεβαίως υπάρχει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά μέσα σ’ αυτή την Ευρωπαϊκή Ένωση το κάθε κράτος με πάθος προασπίζεται εκείνους τους τομείς της οικονομίας του τους οποίους θεωρεί προνομιακούς. Άρα, ασφαλώς το ίδιο πρέπει να κάνει και η Ελλάδα. Και αυτό δεν είναι καθόλου αντιευρωπαϊκό. Αντιθέτως, είναι πολύ ευρωπαϊκό. Το κάνουν και οι υπόλοιποι, πρέπει να το κάνουμε κι εμείς χωρίς κόμπλεξ.
Και φυσικά, προσθέτω ότι έχει έρθει η ώρα να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση μεταξύ της ελληνικής πολιτείας, των συνδικαλιστικών Σωματείων και του ελληνικού εφοπλισμού για το πώς θα μπορέσετε στ’ αλήθεια να προσλάβετε Έλληνες ναυτικούς στα πλοία σας.
Είναι πολύ μεγάλης σημασίας σήμερα με την ανεργία στο 25%, να άρουμε όλα εκείνα τα εμπόδια τα οποία δεν επιτρέπουν σε Έλληνες εφοπλιστές που θέλουν να προσλάβουν ελληνικά πληρώματα, να γεμίσουν τα πλοία τους με Έλληνες ναυτικούς.
Η Νέα Δημοκρατία αυτό θα το κάνει και το κάνει μετά πάθους. Όπως επίσης φυσικά υποστηρίζουμε αναφανδόν τη δημιουργία των ιδιωτικών σχολών όπως είπατε κ. Πρόεδρε.
Βεβαίως και πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα και σε ιδιωτικές σχολές ν’ αναβαθμίσουμε τη ναυτική εκπαίδευση και να στρέψουμε ξανά τους Έλληνες σ’ έναν παραδοσιακό χώρο της οικονομίας τους, εκεί που τόσους αιώνες θριαμβεύαμε και που τα τελευταία χρόνια αρχίσαμε να απέχουμε, όχι εσείς οι εφοπλιστές ή οι πλοιοκτήτες που ασχολούνται με τη θάλασσα, αλλά η ευρύτερη ελληνική κοινωνία.
Αυτό δεν είναι καλό για την Ελλάδα και σίγουρα η Νέα Δημοκρατία θα είναι στο πλευρό και της Ενώσεως και όλων των φορέων και όλων των υπολοίπων οι οποίοι θα θελήσουν να κάνουν μια σοβαρή και συγκροτημένη τέτοια προσπάθεια.
Όπως φυσικά κλείνοντας, να πω ότι θα ήταν εξαιρετικά συμφέρον για τη χώρα, να γίνει μια οργανωμένη συζήτηση με τα Συνδικάτα, τις εταιρείες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος και του ελληνικού εφοπλισμού, για το πώς θα μπορέσουμε επιτέλους ν’ αναγεννήσουμε τη Ζώνη. Είναι κάτι το οποίο το χρειαζόμαστε, μπορεί να γίνει εάν καθίσουμε σ’ ένα τραπέζι και συνεννοηθούμε.
Σε όλα αυτά, θα βρείτε τη Νέα Δημοκρατία αρωγό και τον Πρόεδρό της, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, σύμμαχο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.