«Η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν, είναι και θα παραμείνει πρώτη στην παγκόσμια ναυτιλιακή αρένα», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης σε χαιρετισμό του στο 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
Όπως είπε ο κ.Βενιάμης, είναι ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία και να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας.
«Το επαναλαμβανόμενο επιχείρημα ότι το φορολογικό μας καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό κατέπεσε όταν παραθέσαμε στην πολιτεία συγκριτικά οικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν πόσο πιο ακριβή είναι η φορολόγηση του πλοίου και της διαχείρισής του στην Ελλάδα, ειδικά με τον εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας», πρόσθεσε.
Παράλληλα, επισήμανε ότι η ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρή και μεγάλη διάρκειας οικονομική κρίση, αλλά πρόσθεσε ότι παρόλες τις αντίξοες συνθήκες οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να διατηρούν το μερίδιο του λέοντος στην παγκόσμια ναυτιλιακή κατάταξη.
Αναλυτικά: "Καλημέρα
σας. Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, κύριε Αντιπρόεδρε της Ν.Δ., αγαπητοί
συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι. Θέλω να ευχηθώ σε όλους μας υγεία, δύναμη και
δημιουργικότητα για να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της νέας χρονιάς, μιας
χρονιάς γεμάτης σοβαρές προκλήσεις τόσο σε διεθνές, όσο και σε εθνικό επίπεδο
για τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα.
Θέλω επίσης να
ευχαριστήσω τη Ναυτεμπορική για τη συνέχιση της περσινής επιτυχημένης εκ του
αποτελέσματος πρωτοβουλίας, να διοργανώσει το 2ο Ναυτιλιακό
Συνέδριο, δίνοντάς μας την ευκαιρία να καταθέσουμε σήμερα εδώ τις σκέψεις μας
και τις ανησυχίες μας για το παρόν και το μέλλον του κλάδου μας.
Είμαι απόλυτα βέβαιος
ότι διακεκριμένοι ομιλητές που συμμετέχουν στις τέσσερις ενότητες του συνεδρίου
θα αναλύσουν καθοριστικές πτυχές των καίριων θεμάτων που αντιμετωπίζει η
ελληνική αγορά, αλλά και η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία.
Θα ήθελα όμως με το
θεσμικό μου ρόλο ως Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του
αντιπροσωπευτικού οργάνου της ελληνόκτητης ναυτιλίας, που φέτος κλείνει ένα
αιώνα ύπαρξης από την ίδρυσή του το 1916, να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις,
αλλά και συγχρόνως ανησυχίες μου.
Η ναυτιλία σε παγκόσμιο
επίπεδο βρίσκεται τα τελευταία χρόνια αντιμέτωπη με μια σοβαρή και μεγάλης
διάρκειας οικονομική κρίση, αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης ύφεσης στην παγκόσμια
οικονομία και στο εμπόριο, αλλά και της πλεονάζουσας χωρητικότητας που
επικρατεί στον παγκόσμιο στόλο, αρνητικοί παράγοντες που εντείνονται από τη
συνακόλουθη δυσπραγία για χρηματοδότηση.
Παρ’ όλες όμως τις
αντίξοες συνθήκες, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουμε να διατηρούμε το μερίδιο
του λέοντος στην παγκόσμια ναυτιλιακή κατάταξη με ένα τελευταίας τεχνολογίας
και τεχνολογικής εξέλιξης στόλο, ο οποίος σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία μας
και την άψογη υψηλής ποιότητος στην παροχή ναυτιλιακών μεταφορικών υπηρεσιών
μας, επιτρέπει να ξεπερνάμε τους σκοπέλους του διεθνούς αρνητικού οικονομικού
κλίματος.
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε
ότι φημιζόμαστε για την προσαρμοστικότητα και την ανθεκτικότητα που μας
διακρίνει σε δύσκολες εποχές. Καλούμαστε να αποδείξουμε για άλλη μια φορά ότι
στις φουρτούνες φαίνεται ο καλός ο καπετάνιος.
Όμως απαραίτητη προϋπόθεση
της επιτυχίας μας είναι να μας επιτραπεί τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές
επίπεδο η δυνατότητα να διατηρούμε το στόλο μας και τις προσφερόμενες
μεταφορικές υπηρεσίες ανταγωνιστικές, διαφορετικά ο κίνδυνος διαφαίνεται
μεγάλος.
Σε εθνικό επίπεδο θέλω
να ομολογήσω ότι η ελληνική πολιτεία με συνέπεια αποδεικνύει καθημερινώς ότι
αναγνωρίζει πλήρως τη στρατηγική, αλλά και οικονομική διάσταση της ελληνόκτητης
ναυτιλίας και την αναγκαιότητα να παραμείνει αυτή στενά συνδεδεμένη με τον τόπο
μας.
Δυστυχώς πρέπει να
αναγνωρίσουμε το γεγονός ότι λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας που
βιώνει η πατρίδα μας και της αδυναμίας της εθνικής μας οικονομίας πολλές φορές η
ελληνόκτητη ναυτιλία έγινε στόχος πολιτικής αντιπαράθεσης με κέντρα εξουσίας
στις Βρυξέλλες.
Θέλω να τονίσω ότι η
ελληνόκτητη ναυτιλία είναι ευρωπαϊκή και είναι απολύτως κοντόφθαλμο πολιτικά να
θεωρούν κάποιοι ότι εάν χτυπηθεί θα επωφεληθούν από τυχόν μετεγκατάσταση αυτής
οι δικές τους εθνικές οικονομίες και ναυτιλίες.
Το επαναλαμβανόμενο
επιχείρημα ότι τάχα το φορολογικό μας καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό,
κατέπεσε όταν παραθέσαμε στην πολιτεία μας συγκριτικά οικονομικά στοιχεία που
αποδεικνύουν πόσο πιο ακριβή είναι η φορολόγηση του πλοίου και της διαχείρισής
του στην Ελλάδα, ειδικά τα τελευταία χρόνια με τον εθελοντικό διπλασιασμό της
φορολογίας τους.
Αποτελεί μάλιστα ύψιστης
υποκρισίας των ευρωπαϊκών νομοθετικών
και ελεγκτικών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα το οποίο
οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο και μάλιστα το εξέλιξαν για να σώσουν την
ευρωπαϊκή ναυτιλία, ώστε να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής
βιομηχανίας.
Σίγουρα οι ενέργειες
αυτές με τη νομική αβεβαιότητα που προκαλούν, θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα
της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τορπιλίζουν άμεσα την ευρύτερη πολιτική της
Ευρώπης για δημιουργία ανταγωνιστικού, επιχειρηματικού και επενδυτικού
κλίματος, που θα αποφέρει τα μέγιστα στις οικονομίες των κρατών μελών.
Ίσως από λανθασμένες και
μη συντονισμένες πολιτικές κινήσεις, οι Ευρωπαίοι πολιτικοί προσφέρουν ένα
ακόμη δώρο στις φιλόξενες χώρες της Άπω Ανατολής. Πάντως θέλω να διαμηνύσω
στους ανταγωνιστές μας και σε όποιους υπονομεύουν την επιτυχία της ελληνόκτητης
ναυτιλίας, η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν, είναι και θα παραμείνει πρώτη στην
παγκόσμια ναυτιλιακή αρένα.
Κυρίες και κύριοι, η
ναυτιλία καλείται να αντιμετωπίσει μια δύσκολη χρονιά στις διεθνείς αγορές με
χαμηλούς ναύλους και υψηλές περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Είναι τραγικό να μη
μπορεί ο ναυτιλιακός επιχειρηματίας να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη διαχείριση
της επιχείρησής του για να εξασφαλίσει την επιτυχή επιβίωση αυτής, αλλά και να
κινείται σε κλίμα αβεβαιότητας που τον αναγκάζει να διαμορφώνει μια αμυντική
πολιτική για να προασπίσει τα καλώς ισχύοντα σε άλλα ναυτιλιακά κέντρα της Ευρώπης,
αλλά και διεθνώς.
Όσον αφορά την πατρίδα
μας, η ναυτιλία παραμένει κοντά στον τόπο της συνεχίζοντας να την καθιστά
ναυτιλιακή υπερδύναμη διεθνώς με αναμφισβήτητα οφέλη στρατηγικού, κοινωνικού
και οικονομικού χαρακτήρα. Και προσθέτως όλες οι φιλόδοξες δηλώσεις που
επαναλαμβάνονται κατά καιρούς από διάφορους φορείς μεγάλου ελληνικού
ναυτιλιακού κλάστερ, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι η ναυτιλία των Ελλήνων
είναι αποκλειστικά τα πλοία μας και οι άνθρωποι της θάλασσας που τα ταξιδεύουν.
Αυτά είναι η ραχοκοκαλιά
κάθε ναυτιλιακού κλάστερ και επομένως θα πρέπει να είναι το κέντρο βάρους κάθε
σχετικής πρωτοβουλίας και πολιτικής.
Και μια τελευταία
παρατήρηση. Από την αρχή της κρίσης στη χώρα μας δηλώσαμε ότι η ναυτιλία μπορεί
να αποτελέσει διέξοδο στην ανεργία που μαστίζει την κοινωνία μας, δίνοντας νέες
θέσεις εργασίας με όρους πάντοτε σύμφωνα με τα διεθνώς κρατούντα. Βρεθήκαμε
όμως αντιμέτωποι με στενές συνδικαλιστικές απόψεις και πολιτικές αντιπαραθέσεις
που στερούν το δικαίωμα εργασίας στους συμπολίτες μας.
Εμείς παραμένουμε κοντά
στην πολιτεία, στηρίζουμε τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και ζητούμε να μας
επιτραπεί η ίδρυση και ιδιωτικών σχολών προκειμένου να επαναφέρουμε τη
ναυτοσύνη στο λαό μας. Η ναυτοσύνη των Ελλήνων σε συνδυασμό με μια άρτια
ναυτική εκπαίδευση, ήταν και παραμένει υψηλή προτεραιότητα του ελληνικού
εφοπλισμού.
Αγαπητοί φίλοι, οι
δεσμοί μας με τη χώρα μας είναι στενοί και δεν πρέπει ούτε να υπονομευθούν,
ούτε να χαλαρώσουν. Θα πρέπει λοιπόν να στείλουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην
Ευρώπη και στους ανταγωνιστές μας ότι η ελληνική ναυτιλία έχει τη δυναμική να
συνεχίσει να διαπρέπει και θα είναι πράγματι κρίμα να καρπωθούν τα οφέλη της
άλλα ημισφαίρια του πλανήτη και όχι οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι πολίτες.
Ευχαριστώ πολύ για την
προσοχή σας και θα παρακαλέσω τον Υπουργό Ανάπτυξης, τον κ. Γιώργο Σταθάκη να
ανέβει στο βήμα.
Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.