26 Ιαν 2016

Μιχ.Σακέλλης: «Στρέβλωση του ανταγωνισμού σε βάρος των ακτοπλοϊκών εταιρειών»




 Την στρέβλωση του ανταγωνισμού μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και ακτοπλοϊκών σε βάρος των θαλασσίων μεταφορών και των νησιωτών κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων  Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, δίνοντας μία άλλη διάσταση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω της κρατικής παρέμβασης.


«Η κρατική παρέμβαση στη λειτουργία των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών και η διακριτική αντιμετώπιση των αερομεταφορών αποτελεί απαράδεκτη παρέμβαση στον υγιή ανταγωνισμό και βλάπτει τα συμφέροντα των εταιρειών μας. Είναι καιρός πλέον να επανεξετάσουμε το θεσμικό μας πλαίσιο ούτως ώστε η κρατική παρέμβαση να περιοριστεί στον συντονιστικό της ρόλο απαλλάσσοντας τον κλάδο από παράλογες παρεμβάσεις και την επιβολή υποχρεώσεων» τόνισε μιλώντας στο 2ο  Ναυτιλιακό Συνέδριο με θέμα «Τέσσερις προκλήσεις για τη ναυτιλία: απασχόληση, περιβάλλον, χρηματοδότηση, ναυτιλιακό κέντρο Πειραιά.»

Ειδικότερα επεσήμανε:
«Σε αντίθεση με τις Ακτοπλοϊκές, στις Αερομεταφορές :

·       δεν επιβάλλονται υποχρεώσεις δρομολογίων
·       δεν επιβάλλονται υποχρεώσεις εκπτώσεων
·       δεν επιβάλλονται υποχρεωτικές συνθέσεις προσωπικού
·       έχουν τη δυνατότητα αλλαγών ή ακυρώσεων δρομολογίων για να στηρίξουν τα εμπορικά τους συμφέροντα
·       δεν υπάρχει κανένα Συμβούλιο να γνωμοδοτεί ή ανάγκη λήψης υπουργικών αποφάσεων για την υλοποίηση των εμπορικών τους αποφάσεων.
·       Τα Ακτοπλοϊκά δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση 44 νησιών επιχορηγούνται με 75.000.000 ευρώ σε αντίθεση με τις αερομεταφορές και τις χερσαίες που επιχορηγούνται με 300.600.000 ευρώ. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι το πρόβλημα είναι τα νησιά μας, τα οποία αδικούνται και όχι οι εταιρείες γιατί απλώς εκτελούνται λιγότερα δρομολόγια» και συμπλήρωσε:

«Πρέπει να γίνει επιτέλους κατανοητό ότι οι Αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν ανταγωνιστικά με τις θαλάσσιες. Η διακριτική μεταχείριση και αντιμετώπιση στρεβλώνει τον ανταγωνισμό σε βάρος των θαλάσσιων συγκοινωνιών».

Στη συνέχεια ο Μιχάλης Σακέλλης αναφέρθηκε στις θεσμικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν:
« 1.Σε ό,τι αφορά στις υποχρεώσεις δρομολόγησης των συμβατικών πλοίων προτείνουμε την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης   και αντ’ αυτής να συζητήσουμε τη δωδεκάμηνη δρομολόγηση, με την προϋπόθεση ότι η υποχρέωση αυτή αφορά την Εταιρεία και όχι το πλοίο. Επίσης πρέπει να συζητήσουμε και τη δυνατότητα ανακοίνωσης δρομολογίων για περισσότερα από ένα χρόνια.

Με την υλοποίηση των παραπάνω προτάσεών μας οι εταιρείες αποκτούν  ευελιξία στη διαχείριση των πλοίων τους και επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας ενώ ταυτόχρονα διευκολύνεται η δρομολόγηση νέων πλοίων και αυξάνονται οι διαθέσιμες χωρητικότητες την υψηλή περίοδο.

2. Επίσης πρέπει να βρεθούν λύσεις για τις εκπρόθεσμες ετήσιες δρομολογήσεις πλοίων, δηλαδή τις δρομολογήσεις που ανακοινώνονται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε χρόνου και οι οποίες κανονικά εγκρίνονται μόνον εφ όσον διαπιστώνονται συγκοινωνιακές ανάγκες.
Τη διαπίστωση όμως των συγκοινωνιακών αναγκών υπεισέρχονται υποκειμενικοί παράγοντες.

Για κάποιους συγκοινωνιακή ανάγκη δεν υπάρχει όταν οι διαθέσιμες χωρητικότητες εξυπηρετούν την προβλεπόμενη κίνηση.
Αλλά αυτό αμφισβητείται γιατί κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την κίνηση. Εξάλλου έχει αποδειχτεί ότι οι νέες δρομολογήσεις πάντα συμβάλλουν στην αύξηση της κίνησης.

Συγκοινωνιακή ανάγκη όμως είναι και η αναβάθμιση των υπηρεσιών όπως και η κάλυψη νέων ωρών ή ημερών αναχώρησης,  κτλ.
Σύμφωνα με όλα αυτά δεν είναι δυνατόν να ορίσουμε τη συγκοινωνιακή ανάγκη, συνεπώς πολλές φορές μη εγκρίνοντας δρομολογήσεις στερούμε τα νησιά μας από χρήσιμες υπηρεσίες παρεμβαίνοντας και στην ανάπτυξη των εταιρειών» και κατέληξε λέγοντας:

«Η αλλαγή της νομοθεσίας για την αποδοχή των εκπρόθεσμων ετήσιων δρομολογήσεων με κάποιους ίσως περιορισμούς σε ότι αφορά στις ώρες αναχώρησης σε σχέση με τα εμπρόθεσμα δρομολόγια είναι απαραίτητη.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η οποία πρέπει να αναβαθμιστεί με ταυτόχρονο περιορισμό των μελών αλλά και συμμετοχής εξειδικευμένων συμβούλων νομικών ή άλλων.
Τέλος είναι σημαντικό να απαλλαχθούν από ποινικές ευθύνες οι εταιρείες αλλά και οι πλοίαρχοι και να εφαρμόζεται ότι ακριβώς ισχύει και με τα άλλα μέσα μεταφοράς».

ΠΗΓΗ: newmoney.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.