Με κατάρρευση απειλείται η ραχοκοκαλιά της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, την οποία αποτελούν παραδοσιακές οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Η κρίση που έχει πλήξει την ναυλαγορά και ειδικά το ξηρό φορτίο, δηλαδή τη φορτηγό ναυτιλία, οδηγεί σε λουκέτο πολλές ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρείες ενώ προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι εισηγμένες αφού οι περισσότερες από αυτές βλέπουν τη μετοχή τους να έχει κατρακυλήσει κάτω από το ένα δολάριο και είναι ορατός ο κίνδυνος της διαγραφής τους από τα χρηματιστήρια.
Το 2015 αποτέλεσε μία από τις χειρότερες της τελευταίας δεκαετίας για τον κλάδο του ξηρού φορτίου σύμφωνα με τους αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς.
Οι θετικές προοπτικές που διαφαίνονταν στις αρχές του έτους διαψεύστηκαν στην πορεία, ενώ ενισχύονται οι φόβοι για παράταση της κρίσης και το 2016, αφού οι προσδοκίες ότι η διάλυση των παλαιοτέρων πλοίων θα οδηγούσε σε αποσυμφόρηση της αγοράς λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας, δεν επαληθεύτηκαν.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, ιδιωτικές ή εισηγμένες, που δραστηριοποιούνται στην αγορά του ξηρού φορτίου, αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα, εξαιτίας των συνθηκών της αγοράς και της αβεβαιότητας που τη διέπει. Από τη μια η έντονη κάθοδος των τιμών των εμπορευμάτων, εξαιτίας διαφόρων παραγόντων, πρωτίστως όμως εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης από την Κίνα και την παράλληλη πτώση του ρυθμού ανάπτυξης του «Κόκκινου Δράκου». Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά χωρητικότητας δημιουργούν τέτοιες συνθήκες, ώστε η έξοδος από τη σημερινή κρίση να φαντάζει ιδιαιτέρως δυσχερής, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.