14 Φεβ 2015

Τρίτη εταιρεία στη Wall Street από τον Γιώργο Οικονόμου

Ο Ελληνας εφοπλιστής ετοιμάζεται για την εισαγωγή της εταιρείας του Tankships, η οποία διαχειρίζεται 10 δεξαμενόπλοια, στο αμερικανικό χρηματιστήριο ευελπιστώντας να αντλήσει 100 εκατ. δολάρια
Στους ρυθμούς των εξελίξεων στο μέτωπο του πετρελαίου κινείται η ναυτιλία και κατ' επέκταση η χρηματιστηριακή αγορά, ειδικά η αμερικανική. Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων είναι ο μόνος που παραμένει κερδοφόρος αυτή την εποχή αφού η υπόλοιπη ναυλαγορά καταρρέει - και ειδικά εκείνη των φορτηγών πλοίων.

Τη συγκυρία αυτή προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ο Ελληνας πλοιοκτήτης Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος ετοιμάζεται να εισαγάγει και δεύτερη εταιρεία στη Wall Street, μετά την DryShips που έχει στόλο μόνο με φορτηγά και η οποία «χτύπησε το καμπανάκι» πριν από 10 χρόνια. Επίσης, ελέγχει και την εισηγμένη Ocean Rig που διαθέτει drillships. Η εταιρεία αυτή ήταν ήδη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Οσλο όταν απέκτησε τον έλεγχό της και στη συνέχεια τη μετέφερε στον αμερικανικό χρηματιστήριο. Το νέο του εγχείρημα αφορά την Tankships Investment Holdings. Ο στόλος της αποτελείται από 10 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τέσσερα suezmax και έξι aframax, συνολικής χωρητικότητας άνω του 1,3 εκατομμυρίων τόνων, με μέσο όρο ηλικίας 2,5 ετών.
Παράλληλα, υπάρχει η προοπτική απόκτησης άλλων τριών πλοίων που ανήκουν σε πρώην συζύγους του κ. Οικονόμου. Αν τελικά η αμερικανική χρηματαγορά δώσει το πράσινο φως, θα είναι μόλις η δεύτερη εισηγμένη δεξαμενόπλοιων μετά τον Μάρτιο του 2010. Τότε είχε εισαχθεί η βελγική εταιρεία Euronav. Η Tankships παράλληλα με την εισαγωγή της, από την οποία ευελπιστεί να αντλήσει 100 εκατ. δολάρια, επιδιώκει τη σύναψη τραπεζικού δανείου ύψους περίπου 375 εκατ., το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για να αποπληρώσει τα δάνεια των πλοίων.
Κριτικές
Στο ενημερωτικό φυλλάδιο για την εισαγωγή της εταιρείας αναφέρεται ότι ο κ. Οικονόμου, ο οποίος θα είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, θα δώσει τη δυνατότητα στην Tankships να αγοράσει όλα τα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται τώρα στον ιδιωτικό του στόλο και ανέρχονται συνολικά σε 17. Οι αναλυτές τονίζουν ότι εφόσον το νέο εγχείρημα του κ. Οικονόμου στεφθεί με επιτυχία, είναι σίγουρο ότι κι άλλες εταιρείες δεξαμενόπλοιων θα επιχειρήσουν την είσοδό τους στη χρηματιστηριακή αγορά, δεδομένης και της τεράστιας δυσκολίας στην εξεύρεση τραπεζικών δανείων.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο, η εισαγωγή της βελγικής Euronav ήταν επιτυχής επειδή η εταιρεία πληρούσε τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Καλό όνομα, ικανοποιητικά μερίσματα, γενικά αυτό που λέμε καλό «business story».
Ομως, όπως επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές, το εγχείρημα του κ. Οικονόμου δεν προοιωνίζεται τα ίδια αποτελέσματα. Ο ίδιος έχει δεχτεί σκληρή κριτική για τα υψηλά έξοδα διαχείρισης των πλοίων της DryShips, τα οποία, σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, εισπράττουν δικές του ιδιωτικές εταιρείες. Η πορεία της μετοχής της DryShips χαρακτηρίζεται ως η χειρότερη όλων των εισηγμένων από το 2005, με ζημίες της τάξης του 86%. Η τιμή της τώρα βρίσκεται στα 0,96 δολάρια από 131,48 τον Οκτώβριο του 2008.
Το ξεκίνημα
Γεννημένος στην Αθήνα στις αρχές της δεκαετίας του '50, από εύπορη οικογένεια, ο Γιώργος Οικονόμου μεγάλωσε με όλες τις ανέσεις. Τα θεμέλια για την πορεία του προς την κορυφή μπήκαν το 1976. Αριστος και ευφυής μαθητής του Κολλεγίου Αθηνών, κατάφερε να γίνει δεκτός από το περίφημο αμερικανικό Massachusetts Institute of Technology (ΜΙΤ), απ' όπου πήρε δύο master ως μηχανολόγος/ναυπηγός. Δεν περιορίστηκε όμως εκεί. Συνέχισε τις σπουδές του και πήρε άλλο ένα master στο Shipping and Shipbuilding Management. Εργάστηκε για λίγα χρόνια στη Νέα Υόρκη. Κάποια στιγμή αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα όπου ξεκίνησε να εργάζεται στη ναυτιλιακή εταιρεία-κολοσσό Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου. Εκεί βίωσε τη μεγάλη κρίση της παγκόσμιας ναυτιλίας τη δεκαετία του '80. Παρακολουθεί και μαθαίνει από τις επιδέξιες κινήσεις-αποφάσεις των έμπειρων Μαρτίνων, οι οποίοι κουμαντάρουν επιδέξια τη Thenamaris μέσα στην κρίση. Γνώσεις που θα του φανούν χρήσιμες στο μέλλον. Μετά το τέλος της κρίσης του '80 αποφασίζει να κάνει το δικό του βήμα και να δοκιμάσει τις δυνάμεις του. Το 1986 ιδρύει τη δική του εταιρεία, την Cardiff Marine. Το 2004 θεωρείται η «χρυσή χρονιά» του Γιώργου Οικονόμου. Ενα όνειρό του γίνεται πραγματικότητα. Ιδρύει την εταιρεία DryShips, με σκοπό την εισαγωγή της σε αμερικανικό χρηματιστήριο. Η εταιρεία εισήχθηκε, τελικά, στο NASDAQ της Νέας Υόρκης τον Φεβρουάριο του 2005 καταφέρνοντας να «σηκώσει» 269,1 εκατ. δολάρια. Η τιμή εισαγωγής της μετοχής της ήταν 18 δολάρια, ενώ ο στόλος της εταιρείας ανερχόταν σε 17 πλοία.
Ελέγχει τέσσερις εταιρείες
Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΟΥ
Ο Γιώργος Οικονόμου ελέγχει τέσσερις εταιρείες και συνολικά διαθέτει 115 πλοία χωρητικότητας 13,4 εκατομμυρίων τόνων.
Το 2014 βρέθηκε στη 16η θέση παγκοσμίως, και τέταρτη για Ελληνα στη λίστα, με τους 100 πιο ισχυρούς παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας, την οποία επιμελείται η ηλεκτρονική ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyd's List. Δύο χρόνια νωρίτερα βρισκόταν στο Top 5 της συγκεκριμένης λίστας για το 2012.
Από τις κινήσεις του φαίνεται ότι «παίρνει» θέση σε όλες τις ναυτιλιακές αγορές: από τα κλασικά φορτηγά, δεξαμενόπλοια και containerships μέχρι και τα τελευταίας τεχνολογίας drillships και LNG carriers.
Στις 21 Φεβρουαρίου 2012 έγινε ο πρώτος Ελληνας πλοιοκτήτης που υπέγραψε δανειακή σύμβαση με την China Development Bank για λογαριασμό της εταιρείας DryShips.
Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Στην Αθήνα το αρχηγείο του βρίσκεται στο κτίριο Omega Building στο Μαρούσι. Από εκεί ελέγχει τον στόλο του.
Στη Νέα Υόρκη διαθέτει τέσσερα πολυτελή διαμερίσματα στο Νο 525 της Park Avenue, μιας από τις ακριβότερες λεωφόρους του κόσμου και συγκρότημα κατοικιών που ετοιμάζει στο Σεν Τροπέ. Διαθέτει μια εξωτική βίλα στο Σεν Μπαρθς της Καραϊβικής, ιδιωτικό lear jet, ένα υπερσύγχρονο
όσο και υπερπολυτελές 50μετρο mega sailer.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.