Ανάλυση
G.Moundreas.SA
Για άλλη μία φορά αποδεικνύεται το πόσο πολύ-παραγοντικός είναι ο κλάδος της ναυτιλίας και
πόσες μεταβλητές πρέπει να εξετασθούν και αναλυθούν πριν κανείς αποφασίσει να εισέλθει στην
ναυτιλία, όπως τα επενδυτικά κεφάλαια, ή ακόμη και παραδοσιακές εταιρείες οι οποίες λαμβάνουν
την απόφαση ανάπτυξης του στόλου τους πιστεύοντας σε βελτίωση της αγοράς.
Αναφορικά με τα
επενδυτικά κεφάλαια, το 2013 όπου τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού
φορτίου έδειχναν ισχυρά, υπήρξε αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον στον κλάδο, με την πεποίθηση ότι
η αγορά το 2015 θα κινηθεί με θετικό πρόσημο. Προς απογοήτευση των επενδυτών, η πεποίθηση
αυτή όχι μόνο δεν βγήκε αληθινή αλλά αντίθετα σήμερα τα επενδυτικά κεφάλαια μετράνε τις ζημιές
τους. Χαρακτηριστική είναι η σχετική δήλωση του Paddy Rodgers, CEO της Euronav, λέγοντας ότι
είναι εύκολο να γίνεις πλοιοκτήτης αλλά είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις να είσαι, εννοώντας να
αποκομίσεις γρήγορα κέρδη και να βγεις από τη ναυτιλία.
Αντίστοιχες όμως κινήσεις έχουν γίνει και από εταιρείες, όπως για παράδειγμα την Scorpio Bulkers
η οποία παρά το γεγονός ότι μετράει σχεδόν 20 μήνες «ζωής» έχει ένα τεράστιο βιβλίο παραγγελιών.
Χαρακτηριστικά, έχει 5 πλοία ήδη στο νερό και 68 παραγγελίες – 22 Capes, 19 Kamsarmaxes και 27
Ultramaxes- που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το Q3 του 2016. Δεδομένης της πτωτικής αγοράς
του Dry, η εταιρεία προχώρησε στην αλλαγή των 9 από τα παραγγελθέντα πλοία σε Product Tankers
ώστε να γίνει «διάχυση» του ρίσκου. Το αποτέλεσμα όμως είναι ότι η Scorpio αναμένεται να
παραλάβει ένα μεγάλο αριθμό πλοίων σε μία αρνητική και κορεσμένη αγορά από θέμα προσφοράς
πλοίων, έχοντας σαν αποτέλεσμα η μετοχή της εταιρείας από τα $ 9,75 που είχε κατά την εισαγωγή
της πριν περίπου ένα χρόνο, σήμερα να βρίσκεται σχεδόν στα $ 2, απογοητεύοντας έτσι τους
επενδυτές, αλλά και υποχρεώνοντας την εταιρεία προς αναζήτηση κεφαλαίων σε μία δύσκολη εποχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.