Toυ Μιχαήλ Λάμπρου
Γενικού Διευθυντή
MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC.
Είναι καθαρά πλέον αποδεκτό
ότι η οικονομία μας έχει εστιάσει τις ελπίδες της για την ενίσχυση και
ενδυνάμωση σε δύο παράγοντες, στον Τουρισμό και στην Κρουαζιέρα.
Είναι ευχάριστο και
συγχρόνως αξιοπρόσεκτο ότι τον τελευταίο καιρό εμφανίζονται διάφοροι φορείς
αποκαλούμενοι ως πρεσβευτές της Κρουαζιέρας, και διοργανώνουν συναντήσεις στις
οποίες ακούγονται διάφορες προτάσεις καθώς επίσης και προβλέψεις για την
ανάπτυξη του κλάδου, άλλες θετικές και άλλες αρνητικές.
Όλες αυτές οι προσπάθειες
και οι κριτικές είναι ευπρόσδεκτες, όμως πολλές φορές απέχουν πολύ από την
πραγματικότητα.
Διαβάσαμε πρόσφατα τις
ανακοινώσεις της CLIA
για τον ετήσιο απολογισμό του τομέα της Κρουαζιέρας για το έτος 2014, καθώς επίσης και τις
προσδοκίες για το έτος 2015 σε διεθνή κλίμακα.
Οι αισιόδοξες προβλέψεις
αναφέρουν αύξηση επιβατών σε διεθνές επίπεδο για το 2015 σε περίπου 23 εκατομμύρια και όπως
πάντα κατατάσσουν την Καραϊβική ως την πρώτη επιλογή επιβατών κρουαζιέρας, με δεύτερη
τη Μεσόγειο, ενώ ακολουθούν οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης και οι ραγδαία
αναπτυσσόμενες περιοχές της Ασίας και της Αυστραλίας. Δεν ακούσαμε όμως κάτι θετικό
για την περιοχή μας, για την Ανατολική Μεσόγειο.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά
σε παγκόσμια κλίμακα, οι σειρήνες ηχούν στα αυτιά όλων μας για την κατάσταση
της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο για το έτος 2015, κάτι που μας αφορά
άμεσα διότι το λιμάνι του Πειραιά και
όλα τα άλλα Ελληνικά λιμάνια και τα νησιά μας αποτελούσαν και εξακολουθούν να
αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή μας.
Δυστυχώς οι μέχρι σήμερα
προκρατήσεις για το 2015 είναι πολύ λιγότερες από το έτος 2014. Στον
Πειραιά μέχρι το τέλος Ιανουαρίου είχαμε προκρατήσεις 700 πλοίων έναντι της
ιδίας περιόδου του 2014 που ήταν 850.
Δυσκολευόμεθα να πιστέψουμε
ότι από τώρα μέχρι την έναρξη των θερινών κρουαζιερών θα έχουμε τόσο μεγάλη αύξηση
κρατήσεων ούτως ώστε να μπορέσουμε να
ξεπεράσουμε τις περσινές αφίξεις πλοίων και επιβατών, οι οποίες όπως όλοι
γνωρίζουμε ήσαν πολύ χαμηλότερες εκείνων του έτους 2013.
Η χώρα μας εξακολουθεί να
υστερεί σημαντικά έναντι των γειτόνων μας στον τομέα home porting επιβατών.
Η εταιρεία Celestyal,
πρώην LOUIS
CRUISES,
είναι σχεδόν η μοναδική που εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τα Ελληνικά λιμάνια ως home ports και καταβάλλει υπεράνθρωπες
προσπάθειες για να αυξάνει τον αριθμό
των επιβατών επιλέγοντας νέους προορισμούς,
όπως εφάρμοσε την περσινή περίοδο και όπως έχει ήδη εξαγγείλει για το
έτος 2015. Όμως δε φτάνουν αυτές οι προσπάθειες. Χρειάζεται σωστός συντονισμός
από έναν φορέα που θα δημιουργηθεί και που θα απαρτίζεται από στελέχη που έχουν
άμεση σχέση με την κρουαζιέρα. Οι προηγούμενοι Υπουργοί Ναυτιλίας και Τουρισμού
είχαν εξαγγείλει τη δημιουργία αυτού του φορέα.
Ελπίζουμε ότι ο νέος
αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ο κύριος Θ. Δρίτσας, ο οποίος έχει
πολυετή εμπειρία από τα τεκταινόμενα στον Πειραιά και στο λιμάνι, θα συμφωνήσει για την άμεση
δημιουργία αυτού του φορέα, ο οποίος πρέπει να ξεκινήσει δραστηριότητες και
επαφές αμέσως με όλες τις ξένες εταιρείες Κρουαζιεροπλοίων ούτως ώστε να
συμπεριλάβουν τα ωραία μας νησιά στα προγράμματα τους, φυσικά από το έτος 2016
και μετά.
Εάν δεν κινητοποιηθούμε
όλοι όσοι ασχολούμεθα με τον τομέα της Κρουαζιέρας ξεκινώντας από τον
κατ΄εξοχήν αρμόδιο φορέα την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων
Ναυτιλίας, κάτω από μια τέτοια επιτροπή, πολύ φοβούμεθα ότι οι γείτονες μας θα
μας παίρνουν την μπουκιά από το στόμα και θα δυσκολευτούμε πολύ για να δούμε
αυξητικά νούμερα πλοίων και επιβατών τα προσεχή χρόνια παρά την διεθνή ετήσια
αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας κατά 5 – 7%.
Τη φετινή χρονιά θα είμεθα
πολύ τυχεροί αν φτάσουμε τους περσινούς αριθμούς πλοίων και επιβατών, κάτι
εξαιρετικά δύσκολο με τις παρούσες συνθήκες ανταγωνισμού ιδιαίτερα από τα κράτη
της Ασίας και της Αυστραλίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.