Σερί αρνητικών ρεκόρ συνεχίζει να καταρρίπτει ο δείκτης ξηρού
φορτίου, ο BDI, κλείνοντας στις 3 Φεβρουαρίου στις 577 μονάδες κάτω από
το ψυχολογικό όριο των 600 μονάδων. Πρόκειται για το χαμηλότερο σημείο
των τελευταίων 29 χρόνων, αφού στις 3 Φεβρουαρίου του 2012 είχε κλείσει
στις 647 μονάδες.
Οι αναλυτές δεν μπορούν να υπολογίσουν την
την πτωτική του δυναμική και αυτό γιατί λόγω των αργιών στην Κίνα δεν αναμένεται να υπάρξει αύξηση της ζήτησης.
«Οι αρχικές εκτιμήσεις για το 2015 κάνουν λόγο ότι σε γενικές γραμμές
η αγορά θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2014 αλλά με έντονη
μεταβλητότητα κατά τη διάρκεια του χρόνου. Εκτιμάται πως η Κίνα, ο
μεγαλύτερος εισαγωγέας Iron Ore και Coal, θα αυξήσει τις εισαγωγές της
στα δύο αυτά
εμπορεύματα κατά 6% από 8,7% το 2014, πιέζοντας έτσι τα
έσοδα των Capes και των Panamax» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής
ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Ο συνολικός όγκος των
εμπορευμάτων χύδην φορτίων που εκτός από τα προαναφερόμενα
συμπεριλαμβάνει και όλα τα υπόλοιπα, όπως Grains, Steel, Sugar και Scrap
Metal κλπ. αναμένεται να αυξηθεί κατά 4%, συνολικά 4,67 δισ. τόνους,
δηλαδή στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2014, ενώ η αύξηση του στόλου των
πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα αυξηθεί περίπου κατά 5%».
Σύμφωνα με την ανάλυση η χαμηλότερη των προσδοκιών αγορά το 2014 δεν
άφησε ανεπηρέαστη και την αγορά των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων.
Συγκριτικά
με το 2013, το 2014 οι συνολικές παραγγελίες για όλους τους κλάδους των
πλοίων μειώθηκαν κατά 41%, κλείνοντας στις 1.749 παραγγελίες για όλο το
έτος. Από το σύνολο των παραγγελιών το 2014, το 44% τοποθετήθηκε το
πρώτο τρίμηνο ενώ τους υπόλοιπους μήνες η τάση ήταν σαφέστατα πτωτική με
το δεύτερο εξάμηνο να έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 521 πλοία,
μείωση 60% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο.
Αντίστοιχη πορεία ακολούθησαν και οι παραγγελίες στον κλάδο μεταφοράς
ξηρού φορτίου, όπου το 2014 μειώθηκαν κατά 50% περίπου, στα 677 πλοία
από 1.253 το 2013.
«Παρά το γεγονός ότι υπήρξε σημαντική μείωση, οι παραγγελίες των
πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αντιπροσώπευσαν το μεγαλύτερο ποσοστό των
συνολικών παραγγελιών για όλους τους τύπους των πλοίων, δηλαδή το 35%
περίπου.
Γεγονός είναι πως συγκεκριμένοι τύποι πλοίων θα αντιμετωπίσουν
μεγαλύτερα προβλήματα λόγω των επερχόμενων παραδόσεων» τονίζει ο
G.Moundreas SA:
«Αξίζει να αναφέρουμε πως μεταξύ των 40.000 – 65.000
DWT το βιβλίο παραγγελιών είναι στα 700 πλοία, εκ των οποίων τα 548
είναι Ultramax (60 – 65.000 DWT). Από αυτά, τα 270 θα παραδοθούν φέτος,
191 το 2016 και 44 και 3 αντίστοιχα το 2017 και 2018. Η αναμενόμενη
αύξηση των παραδόσεων των Ultramax τα επόμενα 2 χρόνια σε συνδυασμό με
την αρνητική εικόνα της αγοράς, έχει σαν αποτέλεσμα, 40 περίπου από τα
παραγγελθέντα πλοία να έχουν βγει ήδη στην αγορά σαν Re-sales. Ο
συγκεκριμένος τύπος πλοίων που συγκαταλέγονται στα ECO, όπως άλλωστε και
όλα τα ECO πλοία γενικώς, λόγω των χαμηλών τιμών
των πετρελαίων
έχουν αρχίσει και χάνουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, συγκριτικά
με τότε που η τιμή των bunkers ήτανε 700 δολάρια τον τόνο.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.