10 Φεβ 2015
e-ticket: Στην ηλεκτρονική εποχή εισέρχεται η ελληνική ακτοπλοΐα
Στον αστερισμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εισέρχεται η ελληνική ακτοπλοΐα, ακολουθώντας, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση τις αεροπορικές μεταφορές.
Μία κίνηση προς τα εμπρός που στόχο έχει, κατά κύριο λόγο, την ασφάλεια επιβατών, πλοίων και λιμανιών και ακολούθως τη διασφάλιση των εσόδων των εταιρειών, αλλά και του κράτους από την είσπραξη φόρων.
Η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην ακτοπλοΐα επιτρέπεται πλέον βάσει του πρόσφατου νομοθετικού πλαισίου που πέρασε από τη Βουλή και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 19 Ιανουαρίου 2015 μία εβδομάδα πριν από τη διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην εφαρμογή του αναμένεται να διαδραματίσει η εταιρεία FORTHcrs ΑΕ (θυγατρική της FORTHNET AE), ο βασικός πάροχος των υπηρεσιών διαχείρισης κρατήσεων και εισιτηρίων στην Ακτοπλοΐα από το 2000, που έχει ήδη τις τεχνολογικές λύσεις αλλά και την μοναδική εμπειρία στην λειτουργία και έλεγχο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Η υλοποίηση του βασικού κυκλώματος του e-ticket στο χώρο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας έχει ήδη γίνει από τη FORTHcrs από τα μέσα του 2014, σηματοδοτώντας την έναρξη αυτής της καινοτομικής αλλαγής στην Ακτοπλοΐα. Οι εφαρμογές αυτές συνυπήρξαν με τον υπάρχοντα τρόπο λειτουργίας. Πλέον, η FORTHcrs εξυπηρετεί το σύνολο της ελληνικής ακτοπλοΐας, υποστηρίζοντας περισσότερες από 60 ενεργές ακτοπλοϊκές εταιρείες, όλα τα ελληνικά πρακτορεία φυσικά και ηλεκτρονικά, καθώς και κάθε διεθνές πρακτορείο και GSA που εκδίδουν ελληνικό ακτοπλοϊκό εισιτήριο.
Περαιτέρω, έχει επεκταθεί στην υποστήριξη των γραμμών της Αδριατικής, σε 10 ιταλικές εταιρείες που καλύπτουν εσωτερικά δρομολόγια της χώρα, δρομολόγια Τουρκίας- Ελλάδας και στην Καραϊβική.
«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο στην Ακτοπλοΐα προδιαθέτει για σημαντικές αλλαγές στο χώρο του τουρισμού και της μεταφοράς, ίσως σημαντικότερες από αυτές που εισήγαγε το e-ticket στο χώρο της αεροπορικής μεταφοράς, λόγω των σημαντικών διαφορών που υφίστανται στους δυο αυτούς κλάδους. Το πρωταρχικό του πλεονέκτημα είναι η διευκόλυνση του ταξιδιώτη. Όμως έμμεσα φέρνει και σηματοδοτεί σημαντικές επιπλέον εξελίξεις σε θέματα ελέγχου πρόσβασης, ελέγχου επιβίβασης και αποτελεί προπομπό για την εφαρμογή εξελιγμένων τεχνολογιών στο χώρο της θαλάσσιας μεταφοράς» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της FORTHcr, Γιώργος Παπασταματίου και προσθέτει:
«Τα ηλεκτρονικά μέσα που συνοδεύουν το e-ticket για την διαδικασία έκδοσης του εισιτήριου, αποτύπωσης σε οποιασδήποτε μορφής barcode, δυνατότητα εκτύπωσης σε pdf, αλλά και του ολοκληρωμένου check-in έχουν ήδη αναπτυχθεί από την FORTHcrs από τα μέσα του 2014 και έχουν εφαρμοστεί τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ιταλία. Στην Ιταλία αλλά και στις διεθνείς πλόες, όπως γα παράδειγμα οι γραμμές της Αδριατικής, δεν είναι υποχρεωτικό το ασφαλές χαρτί που υπάρχει στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, οπότε το ζητούμενο σε αυτές τις αγορές είναι αποκλειστικά η διευκόλυνση των επιβατών, χωρίς όμως να θυσιάζεται η ασφάλεια και ο οικονομικός έλεγχος».
Όπως τονίζει ο Γιώργος Παπασταματίου «η εφαρμογή όμως των ηλεκτρονικών μέσων απαιτούν ταυτόχρονα την τροποποίηση των διαδικασιών και πρακτικών που ακολουθούνται σήμερα σε κάθε λιμάνι, όπως το γνωρίζει ο καθένας που έχει ταξιδέψει έστω και μία φορά. Είναι φυσιολογικό άλλωστε μία νέα τεχνολογία που επιφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε ένα κλάδο, να δρομολογεί και τις αλλαγές διαδικασιών, ώστε αυτές να προσαρμόζονται ανάλογα».
Η λειτουργία του check-in είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς έχει δύο διαστάσεις: την ασφάλεια και την οικονομική τακτοποίηση:
Α) Η ασφάλεια σχετίζεται με την γνώση του ποιος είναι στο καράβι όταν αυτό αποπλεύσει. Έτσι αποκλείονται οι περιπτώσεις λαθρεπιβίβασης, επικηρυγμένων κ.λπ. Ταυτόχρονα καλύπτονται περιπτώσεις ανάγκης όπου χρειάζεται να υπάρχει σαφής γνώση του ποιοι είναι πραγματικά επιβαίνοντες, με πρόσφατο παράδειγμα, το δυστύχημα με το Norman Atlantic. Ακόμη και τα δωρεάν εισιτήρια, που τυχόν παρέχει μία εταιρεία, πρέπει να εκδίδονται στο όνομα του επιβάτη με μηδενική αξία.
Β) Η οικονομική τακτοποίηση αφορά στο ότι ο κάθε επιβαίνων έχει εισιτήριο ανάλογα με το προορισμό του και ανάλογα με την θέση που έχει επιλέξει. Το check-in εξασφαλίζει τα έσοδα της ακτοπλοϊκής εταιρείας αλλά και του κράτους (φόροι, ταμεία κ.λπ).
Πλεονεκτήματα του e-ticket για όλους τους φορείς
· Ο τουρισμός και η μεταφορά
Η ευκολία έκδοσης του εισιτηρίου μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε μέσο, από τον ταξιδιωτικό πράκτορα, μέσα σε ένα κρουαζιερόπλοιο, στο ξενοδοχείο, στη διαμόρφωση μίας εκδρομής.
· Ο ταξιδιώτης
Γρήγορη και προσωπική πληροφόρηση για το ταξίδι του, μείωση του φόβου απώλειας του εισιτηρίου. Δυνατότητα να εκδώσει το εισιτήριο καθώς είναι μέσα στο ταξί πηγαίνοντας προς το λιμάνι.
· Η Ακτοπλοϊκή Εταιρεία και ο τουριστικός πράκτορας
Καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους. Μεγαλύτερη δυνατότητα ολοκλήρωσης της υπηρεσίας με μοντέρνα συστήματα loyalty διαφόρων επιπέδων και πολυπλοκότητας. Μείωση χρόνου απασχόλησης στην έκδοση του εισιτηρίου. Ευκολότερη διαχείριση εξαιρέσεων (αλλαγών εισιτηρίων, διαχείριση άκυρων εισιτηρίων κ.λπ).
· Η Ακτοπλοϊκή Εταιρεία
Εξασφάλιση του πραγματικού αριθμού επιβαινόντων και του συνεπακόλουθου εσόδου. Γρήγορη (άμεση) ενημέρωση του αριθμού των επιβαινόντων και παροχή εργαλείων για διαχείριση εξαιρέσεων χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια. Μείωση γραφειοκρατικών μεθόδων καταμέτρησης και συνεπακόλουθου κόστους.
· Το δημόσιο συμφέρον (ασφάλεια και έσοδα). Άμεσο έλεγχο επιβαινόντων. Μείωση των γραφειοκρατικών (συχνά αδύνατων) μεθόδων καταμέτρησης και επαλήθευσης επιβαινόντων.
FORTHcrs ΑΕ
Η εταιρεία FORTHcrs ΑΕ ήδη από το 2004 με την πρώτη Ελληνική εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου για λογαριασμό της Αεροπορίας Αιγαίου και κατόπιν την λειτουργία της πρώτης ελληνικής εφαρμογής e-checkin, η οποία λειτούργησε μέχρι και το 2010, η ForthCRS, αποτέλεσε και αποτελεί τον εθνικό τεχνολογικό πυλώνα στην μελέτη, ανάπτυξη και λειτουργία των νέων τεχνολογιών στον ταξιδιωτικό τομέα. Ταυτόχρονα, με την εμπειρία της από ευρωπαϊκά έργα για τον εκσυγχρονισμό των λιμένων εισόδου στις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης και το ηλεκτρονικό check-in, αλλά και την εμπειρία της από έργα διαχείρισης λιμένων όπως αυτού του λιμανιού της Ταγγέρης για λογαριασμό της TANGER-MED, έχει εδραιώσει τη θέση της στα παγκόσμια δρώμενα και εξελίξεις στον τομέα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην ακτοπλοΐα.
ΠΗΓΗ newmoney.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.