Ο πυρετός του μαύρου χρυσού έχει προσβάλει την ναυτιλία με αποτέλεσμα
να είναι σε εξέλιξη ένα κρεσέντο ναυπηγήσεων δεξαμενόπλοιων, με τους
Έλληνες πλοιοκτήτες να πρωταγωνιστούν για μία ακόμη φορά προσπαθώντας να
εκμεταλλευτούν την μοναδική συγκυρία που προσφέρει η μειωμένη τιμή του
πετρελαίου.
Η ζήτηση είναι μεγάλη αφού οι τιμές έχουν πέσει κάτω από 50
δολάρια το βαρέλι, με αποτέλεσμα τα κράτη να αποθηκεύουν μεγάλες
ποσότητες και τα δεξαμενόπλοια «να τρέχουν και να μην φθάνουν» ώστε να
εξυπηρετήσουν τις παραγγελίες.
Ήδη το 2015 αν και συμπλήρωσε μόλις έναν μήνα «ζωής», εξελίσσεται
στην καλύτερη χρονιά για τα ναυπηγεία όσο αφορά τις παραγγελίες για
κατασκευές δεξαμενόπλοιων. Περισσότερα από 50 συμβόλαια έχουν υπογραφεί
για την κατασκευή υπερδεξαμενόπλοιων, τα λεγόμενα VLCC, αλλά και
μικρότερης χωρητικότητας tankers όπως suezmax και aframax. Είναι
χαρακτηριστικό ότι οι παραγγελίες που έχουν δοθεί για VLCC
αντιπροσωπεύει το 14,9% του υπάρχοντος στόλου.
Ο ημερήσιος ναύλος για ένα VLCC κυμαίνεται από 70.000 έως 85.000
δολάρια την ημέρα έναντι 27.000 το 2014, ποσοστό αύξησης 196% και μόλις
17.000 το α' εξάμηνο του 2013, ποσοστό αύξησης 400%.
«Η πτώση των τιμών του πετρελαίου αποτελεί παράγοντα ανησυχίας για
τις χώρες που το παράγουν. Όμως οι βιομηχανίες που στηρίζονται στο
πετρέλαιο ή τα κράτη που είναι ενεργοβόρα όπως η Κίνα, ευνοούνται και
μάλιστα σημαντικά με αποτέλεσμα να αυξάνουν τα επίπεδα αποθήκευσης
πετρελαίου και παραγώγων του» επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές. Oι
κινήσεις
Μέσα στο 2015 οι Έλληνες συνεχίζουν να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για παραγγελίες και αγορές δεξαμενόπλοιων.
Η Maran Tankers του ομίλου Αγγελικούση άλλαξε την παραγγελία της για
ναυπήγηση VLCC σε κορεατικά ναυπηγεία και από δύο τα έκανε έξι.
Παράλληλα ναυπηγεί τέσσερα suezmax με option για άλλα δύο στη Ρουμανία,
στα ναυπηγεία Daewoo που έχουν συστήσει θυγατρική εταιρεία.
Η εταιρεία του Sun Enterprises του Ομίλου Λιβανού έχει παραγγείλει
δύο δεξαμενόπλοια. Tο ίδιο έχει κάνει και η Alpha Tankers της Άννας
Αγγελικούση-Κανελλάκη.
Ο όμιλος Λάτση κάνει ανανέωση στον στόλο με τα δεξαμενόπλοια του. Σε
έναν χρόνο έχει πουλήσει τέσσερα. Ο υφιστάμενος στόλος από δεξαμενόπλοια
μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων απότελείται από τέσσερα κομμάτια,
ναυπηγημένα μεταξύ 2008 και 2013 ενώ έχει πέντε υπό ναυπήγηση σε
κορεατικά ναυπηγεία με ημερομηνία παράδοσης το 2015έως το 2016. H
εταιρεία Latsco Shipping Ltd σε συνεργασία με την Consolidated Marine
Management, που έχει αναλάβει την τεχνική και λειτουργική διαχείριση,
έχουν συνολικά 14 πλοία ( 7 ΜRs, 5 VLGCs και 2 LR2s) και έχουν ήδη βάλει
παραγγελίες για άλλα 12 πλοία ( 5 ΜRs, 4 VLGCs και 3 LR2s) σε ναυπηγεία
της Κορέας με παραδόσεις έως το 2016.
Η Olympic Shipping Management του ομίλου Ωνάση, δυναμώνει συνεχώς την
παρουσία της στον κλάδο. Έχει εννέα VLCC που διαχειρίζεται.
Λόγω της χαμηλής τιμής του πετρελαίου διαπιστώνεται μια μεγάλη πτώση
των ναύλων των υπεράκτιων τρόπων εξόρυξης πετρελαίου, αφού αποτελεί
«ακριβή» εναλλακτική.
«Αυτό θα οδηγήσει προφανώς στο να χαρακτηριστούν κάποιες από τις
επενδύσεις σε πλοία εξόρυξης πετρελαίου ως περιττές ή να πρέπει να
μετατοπιστούν χρονικά» επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές.
Ίσως για τον λόγο αυτό η ναυτιλιακή εταιρεία Cardiff του Γιώργου
Οικονόμου φέρεται να άλλαξε την μία από τις τέσσερις συνολικά
παραγγελίες για ναυπήγηση drill ships που έχει δώσει σε κορεατικά
ναυπηγεία και να ζητάει την ναυπήγηση οκτώ δεξαμενόπλοιων, συνολικού
κόστους περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Παράλληλα ναυλομεσιτικοί
κύκλοι κάνουν ότι θέλει να αλλάξει και άλλη παραγγελία που έχει δώσει σε
κινεζικά ναυπηγεία και αντί για φορτηγά να κατασκευάσει δεξαμενόπλοια,
δύο στον αριθμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.