Με στόχο
την ενημέρωση όλων των συναρμόδιων φορέων για θέματα λιμενικής πολιτικής,
λιμενικών υποδομών και θαλασσίου τουρισμού καθώς και την αποσαφήνιση των
διατάξεων του νόμου 4504/2017 και τις τροποποιήσεις που επιφέρει ο εν λόγω
νόμος διοργανώθηκε ημερίδα από τη
Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων
(ΓΓΛΛΠΝΕ) στην Καλαμάτα χτες Πέμπτη 26 Απριλίου 2018.
«Η ημερίδα φιλοδοξεί να ενημερώσει για τα
εργαλεία που προσφέρει ο νέος νόμος του ΥΝΑΝΠ, αλλά και να ακούσουμε εμείς τα
στελέχη της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών
Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ) τους δικούς σας προβληματισμούς και τις δικές σας
προτάσεις αναφορικά με το πως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί καλύτερα ο νέος νόμος.
Με το νόμο 4504/2017 στοχεύουμε σε διαδικασίες πιο εύκολες, ευέλικτες και πιο
αποτελεσματικές για την λειτουργία των λιμανιών» επεσήμανε ο
Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ.
Χρήστος Λαμπρίδης:
«Η
ημερίδα γίνεται σε μια κρίσιμη περίοδο για το λιμενικό σύστημα. Το λιμενικό
σύστημα μπορεί να αποτελέσει μια βασική πηγή παραγωγής πλούτου για τις τοπικές
κοινωνίες και τα λιμάνια. Μέχρι σήμερα η αξιοποίηση των λιμανιών δεν ήταν αυτή
που θα θέλαμε και που θα μπορούσε να είναι, γιατί πραγματικά τα λιμάνια μας
είναι ένας παραγωγικός συντελεστής ο οποίος μπορεί να προσφέρει ακόμη
περισσότερα.
Το
λιμενικό σύστημα σήμερα είναι σε μία φάση αναδιοργάνωσης. Ήδη για τα δύο μεγάλα
λιμάνια της χώρας, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, έχουμε προχωρήσει σε Συμβάσεις
Παραχώρησης που προβλέπουν σημαντικές επενδύσεις και διασφάλιση μιας σειράς
ζητημάτων που σχετίζονται με περιβαλλοντικά θέματα, με την εξασφάλιση των
εργασιακών δικαιωμάτων αλλά και θέματα που σχετίζονται με την τοπική
αυτοδιοίκηση» και συνέχισε:
«1.Για
τα υπόλοιπα δέκα λιμάνια που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ υπάρχει συγκεκριμένος
σχεδιασμός αξιοποίησης που δεν βασίζεται στην προηγούμενη λογική της πώλησης
των λιμανιών, αλλά σε συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα με την μορφή των
υποπαραχωρήσεων.
2. Στην
Περιφέρεια Πελοποννήσου υπάρχουν Λιμενικά Ταμεία, κρατικά και δημοτικά, που
αποτελούν την ραχοκοκκαλιά του λιμενικού συστήματος. Μεγάλη πλειοψηφία των
λιμανιών σήμερα υπάγεται στην τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία προσπαθεί να τα
λειτουργήσει και να έχει οφέλη στις τοπικές κοινωνίες από αυτά.
Όλα
αυτά συμβαίνουν μέσα σε ένα πλαίσιο στο οποίο υπάρχουν αρκετά προβλήματα λόγω
της μη ευελιξίας των διαδικασιών και σε ένα σκηνικό κατακερματισμένο από Φορείς
Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων (ΦΔΕΛ). Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι από 51
Φορείς που είχαμε το 2001, φτάσαμε σήμερα να έχουμε 102, κατάσταση η οποία έχει
οδηγήσει στην υποστελέχωση των Λιμενικών Ταμείων και στην πράξη ακόμα και η είσπραξη
των λιμενικών τελών παρουσιάζει δυσκολίες εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.
3.
Εξαιτίας των ανωτέρω ξεκινήσαμε μια διαδικασία διαβούλευσης για το λιμενικό
σύστημα με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, καταλήξαμε σε συγκεκριμένα
αποτελέσματα και την προηγούμενη εβδομάδα υπεγράφη σύμβαση με εξειδικευμένο
σύμβουλο, προκειμένου το επόμενο διάστημα να έχουμε συγκεκριμένα σενάρια για να
αλλάξει το λιμενικό σύστημα διακυβέρνησης. Φιλοδοξούμε να έχουμε ένα νέο
λιμενικό σύστημα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας και της
οικονομίας.
4.
Ωστόσο, όλο αυτό το διάστημα δεν μπορούσαμε να παραμείνουμε ανενεργοί και
έπρεπε να προχωρήσουμε σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις που θα έδιναν μια
πραγματικά διαφορετική δυνατότητα στα λιμάνια της χώρας, προκειμένου να μπορούν
να λειτουργήσουν και να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
5.
Ταυτόχρονα προσπαθούμε να μεγενθύνουμε το εργαλείο που έχουμε ήτοι τη
χρηματοδότηση έργων συντήρησης και επισκευής των λιμανιών μέσω του Προγράμματος
Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Καταγράψαμε το σύνολο των αναγκών όλων των λιμανιών
της χώρας και μέσα από μια διαδικασία προτεραιοποίησης χρηματοδοτήθηκαν το 2017
έργα ύψους 4,8 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το 2018 προχωράμε σε χρηματοδότηση έργων
ύψους περίπου 7 εκατομμυρίων ευρώ και έχουμε ζητήσει την αύξηση αυτού του ποσού
κατά 5 εκατομμύρια ευρώ. Στα λιμάνια της Πελοποννήσου έχουν χρηματοδοτηθεί έργα
το 2017 και προβλέπεται αρκετά να χρηματοδοτηθούν και το 2018.
6. Τέλος
η ΓΓΛΛΠΝΕ προσπάθησε να εξασφαλίσει χρήματα από κοινοτικούς πόρους, μέσω του προγράμματος
ΥΜΕΠΕΡΑΑ του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, με το οποίο θα
χρηματοδοτηθούν έργα ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν το Διεθνή Κώδικα
για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code).»
Στην
ημερίδα ενημέρωσης πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις από στελέχη της Γενικής
Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων για θέματα
λιμενικών υποδομών και τις απαιτούμενες ενέργειες για την σύνταξη και υλοποίηση
των Master Plan, ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας λιμένων, το υφιστάμενο
νομικό πλαίσιο για τις παραχωρήσεις χερσαίων ζωνών λιμένων, θέματα θαλασσίου
τουρισμού και το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την εν λόγω δραστηριότητα, καθώς
και όλες τις τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου της ΓΓΛΛΠΝΕ έπειτα από την έκδοση
του νόμου 4504/2017.
Παρευρέθηκαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Δήμαρχος
Καλαμάτας Νίκας Παναγιώτης,
οι Διοικήσεις και εργαζόμενοι των Φορέων Διοίκησης και
Εκμετάλλευσης Λιμένων της Πελοποννήσου (Λιμενικά και Δημοτικά Ταμεία), ο
Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Τατούλης Πέτρος, ο Διοικητής 5ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αρχιπλοίαρχος ΛΣ
Κοντομάρης Παναγιώτης, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Καλαμάτας Αντιπλοίαρχος ΛΣ
Δουμάνης Αντώνιος, ο Λιμενάρχης Γυθείου Πλωτάρχης ΛΣ Γιαννουράκος Παναγιώτης, ο
Λιμενάρχης Κορίνθου Αντιπλοίαρχος ΛΣ Πολυζωϊδης Παναγιώτης, ο Λιμενάρχης Πύλου
Αντιπλοίαρχος ΛΣ Παπακωνσταντίνου Νικόλαος και ο Υπολιμενάρχης Ναυπλίου
Πλωτάρχης ΛΣ Κοντός Παναγιώτης, εκπρόσωποι των τεχνικών υπηρεσιών των οικείων
δήμων, εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ναυτικοί πράκτορες και εκπρόσωποι
παραγωγικών φορέων της πόλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.