7 Απρ 2018

Σ.Κοκκίνη: Πιο έντονη κινητικότητα των ελληνικών τραπεζών στο κομμάτι των χρηματοδοτήσεων



Στην αποτύπωση  της ρότας που χαράσσουν  οι ναυτιλιακές εταιρείες μέσα σε περίοδο παγκόσμιας κρίσης προχώρησε η Σοφία Κοκκίνη, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της GOLDEN DESTINY SA με τα ο 2017 να δίνει  σκυτάλη-αισιοδοξίας για το2018.

Πιο συγκεκριμένα επισημαίνει:


Ασφαλιστική αγορά

- Το 2017 ασφαλιστικά και όσον αφορά στο H&M ( ΥΣ: είναι το σκαρί του πλοίου και οι μηχανές) ήταν όπως και η προηγούμενη, μια ακόμα ζημιογόνος χρονιά για τους ασφαλιστές λόγω των πολλών και  μεγάλων απαιτήσεων, αλλά χωρίς προβλήματα και αυξήσεις για τους πλοιοκτήτες.
- Στις περισσότερες των περιπτώσεων αξιόλογες μειώσεις επιτεύχθηκαν στα ασφάλιστρα.
- Το κλείσιμο όμως του 2017 και το ξεκίνημα του 2018 βρήκε το μεγαλύτερο μέρος της πλοιοκτησίας προ αναμενόμενης εκπλήξεως, είτε με αυξήσεις στα ασφάλιστρα είτε στην καλύτερη των περιπτώσεων διατήρηση των υφιστάμενων επιπέδων και αυτό κυρίως από την αγορά των Lloyds.
- Ως εκ τούτου, κάποια καινούργια συνδικάτα των Lloyds και κάποιες κατά βάση διεθνείς ναυτασφαλιστικές αγορές, βρήκαν την ευκαιρία να κερδίσουν μερίδιο της αγοράς του Λονδίνου.  
- Όσον αφορά στο P&I, το 2017 ήταν μια σχετικά σταθερή χρονιά, καθώς δεν παρατηρήθηκαν γενικές αυξήσεις από τα Clubs του International Group.
- Κάποια από τα Clubs προχώρησαν ακόμα και σε επιστροφή ασφαλίστρων. Παρ’ όλα αυτά η χρονιά που έκλεισε, είδε την συχνότητα των μεγάλων claims -πάνω από  500.000 δολάρια για φορτία και πληρώματα κατά βάση - να αυξάνεται.
- Στην ασφαλιστική αγορά, πόσο μάλλον στην ναυτιλία σαν σύνολο, που τα πάντα αλλάζουν πιθανώς και καθημερινά, είναι πολύ δύσκολο να πούμε τι περιμένουμε για την καινούργια χρονιά.
- Οι ενδείξεις πάντως είναι πως τα ασφάλιστρα για τους πλοιοκτήτες, δεν θα είναι καλύτερα από τα προηγούμενα χρόνια.
Επενδύσεις
- Επενδυτικά τώρα, στο 2017, υπήρξε έντονη κινητικότητα στο κομμάτι των αγοραπωλησιών και ειδικά σε πλοία 10ετίας, τόσο για φορτηγά μεταφοράς χύδην φορτίου,  όσο και για δεξαμενόπλοια  και  containerships.

Στο σύνολο, καταγράφηκαν 1.581 πλοία ότι άλλαξαν χέρια σε σύγκριση με το 2016 που ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 1.355.

- Την μερίδα του λέοντος την είχαν τα φορτηγά, σε όλο το φάσμα των κατηγοριών, κάτι αναμενόμενο με δεδομένο ότι οι τιμές των πλοίων παρέμειναν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Ναυπηγήσεις

- Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση που παρατηρήθηκε στην αγορά των ναυπηγήσεων που άγγιξε το 34% και ειδικά των ελλήνων εφοπλιστών όπου από 29 καταγεγραμμένες νέες παραγγελίες το 2016, το 2017 σημειώθηκαν 115!
Ήδη για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς έχουμε καταγράψει 225 νέες παραγγελίες, ενώ για την αντίστοιχη περίοδο το 2017 ο αριθμός ήταν 144.

Διαλύσεις

- Τέλος αξίζει να αναφερθούμε και στην αγορά των διαλύσεων, όπου το 2017 καταγράφηκαν 714 διαλύσεις πλοίων στο σύνολο, έναντι 930 το 2016, με μέσο όρο ηλικίας στις 3 βασικές κατηγορίες τα 25 έτη.

Χρηματοδότηση

- Όσον αφορά το κομμάτι των εκτιμήσεων, βλέποντας τον αριθμό των εκτιμήσεων που κάνουμε για τις ελληνικές τράπεζες, διαπιστώνει κανείς την πιο έντονη κινητικότητα των ελληνικών τραπεζών στο κομμάτι των χρηματοδοτήσεων.

- Το ενδιαφέρον αναζωπυρώθηκε για καινούργια projects πέρα από τα restructuring deals, και οι τραπεζίτες έδειχναν και ανακουφισμένοι σε γενικές γραμμές με τις καινούργιες αξίες των στόλων τους.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.