12 Απρ 2018
Ο Τράμπ, η Κίνα και η ελληνική ναυτιλία
Η διελκυστίνδα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και οι επιπτώσεις από έναν επικείμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ των αυτών κολοσσών είναι αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των υψηλόβαθμων στελεχών της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Σε πρόσφατο συνέδριο τοποθετήθηκαν σε καίρια θέματα της επικαιρότητας, που αφορούν τις γεωπολιτικές ανησυχίες και τα χρηματοοικονομικά δεδομένα ο Σταμάτης Τσαντάνης - CEO της Seanergy Maritime Holdings, ο Τζέρυ Καλογηράτος - CEO & CFO της Capital Partners, και ο Φίλιππος Προκοπάκης.
Σταμάτης Τσαντάνης: Υπάρχει νότα αισιοδοξίας για την ναυλαγορά. Δραστηριοποιούμαστε ως εταιρεία κυρίως στα capes που κατά κύριο λόγο μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα. Θεωρούμε ότι όταν οι ΗΠΑ θα έχουν επενδύσεις υποδομών της τάξεως ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων, ακόμα και τα μισά να γίνουν, είναι ένα τεράστιο πόσο και η Κίνα από την άλλη έχει σε εξέλιξη το one belt-one road-τον δρόμο του Μεταξιού που θα είναι άλλα 500 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις και καμία χώρα δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλη παραγωγή σε σιδηρομετάλλευμα, δεν βλέπω πόσο πολύ θα επηρεάσουν σε πρώτη φάση την αγορά τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ για τις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα.
Τζέρυ Καλογηράτος: Αν δει κανείς που βρίσκεται η ναυτιλία κατά μέσω όρο είμαστε καλύτερα από ό,τι πριν από 1 ½ -2 χρόνια. Δυστυχώς για τα δεξαμενόπλοια βρισκόμαστε σε χρονική στιγμή ιδιαίτερα δύσκολη. Υπήρχε πληθώρα παραγγελιών που επηρέασαν αρνητικά την αγορά. Μεσομακροπρόθεσμα πιστεύω ότι θα υπάρξει ανάκαμψη αφού η προσφορά χωρητικότητας καλυτερεύει λόγω της πώλησης πλοίων στα διαλυτήρια. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι πλοιοκτήτες με τα έσοδα να είναι μικρότερα από τα έξοδα ενός πλοίου, αιμορραγούν. Πρέπει να υπάρξει αντοχή.
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ είναι ένας άνθρωπος που ξέρει να κάνει διαπραγματεύσεις όπως κάνουν στο real estate. Έχει κοινά η ναυτιλία με το real estate. Έχει δείξει ότι δεν φοβάται να βάλει πράγματα στο τραπέζι και μετά να τα βγάλει. Δεν ξέρουμε αν θα υπάρξει κατά μέτωπο αντιπαράθεση ή πρόκειται για μία απειλή αλλά πιστεύω ότι είναι περισσότερο το δεύτερο. Γιατί τα συμφέροντα ΗΠΑ-Κίνας σε πολλά είναι κοινά. Οι κινέζοι παίρνουν περισσότερο πετρέλαιο από τις ΗΠΑ. Αν οι Κινέζοι θέλουν να δείξουν καλή διάθεση για να καθησυχαστεί ο αμερικάνος πρόεδρος ένας τρόπος είναι να εισάγουν περισσότερο πετρέλαιο από την αμερική.
Φίλιππος Προκοπάκης: Έχουμε ως Danaos 50 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Όλοι ξέρουμε ότι το 2016 ήταν μια χρονιά καμπή λόγω της χρεοκοπίας του κορεατικού κολοσσού της Hajin. Βλέπουμε πλέον φως στο τούνελ. Το 2018 έχει ξεκινήσει καλύτερα. Υπάρχει μία ισορροπία όσο αφορά τον αριθμό των πλοίων που θα πέσουν στο νερό έως και το 2020. Για το μετά και αυτό έχει σχέση πόσες παραγγελίες θα δοθούν τώρα. Βάζουν παραγγελίες κυρίως οι ναυλωτές μας και το θέμα είναι κατά πόσο θα συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός. Γενικά είμαστε αισιόδοξοι τουλάχιστον, μακροπρόθεσμα.
Το θέμα των δασμών ΗΠΑ-Κίνας έχει δημιουργήσει μία νευρικότητα. Το γύρισμα της ανάπτυξης της αγοράς των containers προήλθε, όχι κατά βάση, στις εμπορικές διαδρομές που είχαν σχέση με τις διαδρομές στη δυτική και ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Οπότε θα πρέπει να δούμε με μεγάλη προσοχή αν θα υπάρξουν επιπτώσεις στις μεταφορές μεταξύ Κίνας-ΗΠΑ που απορρόφησαν τα τελευταία χρόνια τα πλοία που πέφτουν στο νερό.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.