Παιχνίδι στα χέρια των πολιτικών της Ε.Ε. βρίσκεται η
ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία φορτώνεται συνεχώς με νέους νόμους κυρίως για την
προστασία του περιβάλλοντος χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Και αυτό γιατί
η ναυτιλία είναι η λιγότερο ρυπογόνος βιομηχανία παγκοσμίως.
Το αξιοπερίεργο είναι
ότι οι νομοθετικές ντιρεκτίβες δεν
κατευθύνονται προς τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν τα πλοία ή προς τους ναυλωτές
που έχουν απαιτήσεις από τους πλοιοκτήτες
για να τους μεταφέρουν το εμπόρευμα ακόμη πιο γρήγορα. Αυτό έχει ως
αποτέλεσμα να πρέπει οι εφοπλιστές να προσαρμόζονται στις επιταγές επιβαρύνοντας
το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου χωρίς να υπάρχει λογική σε όλο αυτό.
Σύμφωνα με τον Ιωάννη Πλατσιδάκη, πρόεδρος της
Ιntercargo, της Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου ο βασικός λόγος που η
ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε μειονεκτική θέση είναι ότι δεν έχει πολιτικό
βάρος, όπως άλλες βιομηχανίες.
«Το 90% του
παγκοσμίου εμπορίου γίνεται δια θαλάσσης. Είμαστε μακράν το καλύτερο μέσο για
να μεταφέρεται όλος αυτός ο όγκος εμπορευμάτων συνδυάζοντας το χαμηλό κόστος
και την ασφάλεια. Η ναυτιλιακή βιομηχανία προστατεύει το περιβάλλον και είναι
υπεύθυνη μόλις για το 2% της παγκόσμιας εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.
Παρ' όλα αυτά
καλούμαστε να απολογηθούμε. Και αυτό συμβαίνει γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία
δεν έχει πολιτική βαρύτητα. Για παράδειγμα, η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία
έχει μεγάλη πολιτική βαρύτητα και σκεφτείτε αν είναι δυνατή η αλλαγή του
θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργεί. Δεν είναι ή είναι πολύ δύσκολη.
Όμως για τη ναυτιλία είναι εύκολο να της αλλάζουν οι πολιτικοί το νομοθετικό
πλαίσιο» τονίζει και προσθέτει:
« Επειδή υπάρχει διαφορά αντίληψης μεταξύ των μελών–χωρών της Ε.Ε. που βρίσκονται στον βορρά με τις χώρες του νότου, αυτό προκαλεί και τα προβλήματα στη ναυτιλία.
Όσο αφορά την αναζητήσουν καυσίμων από το 2020 με χαμηλή περιεκτικότητα θείου Επέβαλαν πολύ εύκολα το μέτρο όμως κανείς δεν μας λέει από πού θα τα προμηθευόμαστε. Γιατί άραγε οι κυβερνήσεις δεν υποχρεώνουν τα διυλιστήρια να το παράγουν; Γιατί έχουν πολιτικό βάρος οι επιχειρηματίες με τα διυλιστήρια και η ναυτιλία όχι» και καταλήγει:
«Οι ναυτιλιακές ενώσεις πρέπει να ενισχυθούν. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος μπροστά μας για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και τα προβλήματα. Να πούμε στον κόσμο ότι είμαστε εδώ για να προστατεύσουμε το περιβάλλον, όπως πάντα κάναμε.
Για τη ναυτιλία υπάρχει υπερ-πληθώρα νόμων και πολύ αυστηρή επίβλεψη και επιθεώρηση από τις αρχές. Καταπλέει σε ένα λιμάνι το πλοίο και είναι μεγάλος ο αριθμός των επιθεωρητών που ανεβαίνουν σε αυτό για να το ελέγξουν για τα πάντα».
Το όνομά του Ιωάννη Πλατσιδάκη βρίσκεται στο Top 100 της Lloyd’s List μαζί με τα κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας ναυτιλίας, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και 12 Έλληνες πλοιοκτήτες. Από το 1989 μέχρι σήμερα είναι εντεταλμένος σύμβουλος της Anangel Maritime Services Inc. και στη συνέχεια του Ομίλου Αγγελικούση.
Μέλος
της εκτελεστικής επιτροπής της Intertanko την περίοδο 2009-2015, αντιπρόεδρος
της Intercargo κατά τα έτη 2004-2012 και από τον Οκτώβριο του 2012 πρόεδρός
της, όπως επίσης ενεργό μέλος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος από το 1994
και μέλος του Δ.Σ., ο κ. Πλατσιδάκης, κρατώντας χαμηλούς τόνους, χειρίζεται
τεράστια projects απολαμβάνοντας την εμπιστοσύνη της ναυτιλιακής κοινότητας.
Ο κ. Πλατσιδάκης
δηλώνει υπερήφανος για τη συνεχή ενίσχυσή της, κάτι το οποίο αποδεικνύει ότι η
σκληρή και ουσιαστική δουλειά που γίνεται εκτιμάται από τη διεθνή κοινότητα των
πλοιοκτητών.
«Στην Intercargo δουλεύουμε για
τις λύσεις των προβλημάτων, αλλά και προληπτικά ώστε να τα αποφεύγουμε. Οι
εταιρείες έχουν πολλά οφέλη με την ένταξή τους σε αυτήν. Βρίσκουν βήμα για να
αναφέρουν τα προβλήματά τους και να βρουν λύση. Μέσω της Διεθνούς Ενωσης
Εφοπλιστών Ξηρού Φορτίου έχουν λόγο στα διεθνή φόρα», υπογραμμίζει.
H σημασία της Ιntercargo για τη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία επηρεάζεται από
τους δύσκολους καιρούς της ναυλαγοράς και του παγκόσμιου εμπορίου, παραμένει σε
υψηλό επίπεδο.
Η Ιntercargo εκπροσωπεί τα συμφέροντα των ανεξάρτητων
πλοιοκτητών ξηρού φορτίου και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στους κόλπους
του Ιnternational Μaritime Οrganization (IMO) όσο και στα διεθνή ναυτιλιακά και
ναυτικά φόρα.
Σε αυτήν είναι εγγεγραμμένα 1.510 φορτηγά πλοία σε σύνολο 10.000 πλοίων και
102 εταιρείες με αυξητική τάση. Επίσης
60 πλοία είναι στον πρoθάλαμο για να πιστοποιηθούν από την Intercargo.
Επειδή, όμως, κάθε εταιρεία-μέλος δεν υποχρεώνεται να
γράφει όλα της τα πλοία στην Ιntercargo, ο πραγματικός αριθμός του στόλου της είναι πολύ
μεγαλύτερος. Το 50% των πλοίων αυτών
είναι ελληνικών συμφερόντων και το 35% των εταιρειών επίσης.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.