Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα, Τετάρτη 21-3-2018, η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής
Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) και αναγράφονται στην ετήσια
έκθεσή της.
Κατά 63 πλοία ή 1,5% αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος το χρονικό διάστημα από τον Μάρτιο του 2017
έως τον Μάρτιο του 2018 και μετράει
πλέον 4.148 «κομμάτια» χωρητικότητας άνω των 1.000 gt το καθένα. Ο
ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό πλοίων αντιπροσωπεύει το 7% του παγκόσμιου
στόλου και το 16,6 βάση της χωρητικότητας.
Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα, σήμερα Τετάρτη 21-3-2018 η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής
Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) και αναγράφονται στην ετήσια
έκθεσή της.
Επίσης, αυξήθηκε η χωρητικότητα κατά 13,1 εκατομμύρια τόνους dw φθάνοντας τα 341,9 εκ.
και κατά 6,8 εκατ. gross tonnage
αγγίζοντας τα 199,2 εκατομμύρια.
Τα πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό
νηολόγιο μειώθηκαν κατά 23. Συνολικά υπό
ελληνική σημαία ταξιδεύουν 723 πλοία
συνολικής χωρητικότητας 74,5
εκατομμυρίων τόνων dw, μόλις το 17,4% του ελληνόκτητου στόλου. Παρ’ όλα αυτά το ελληνικό νηολόγιο παραμένει πρώτο με βάση τη χωρητικότητα με ποσοστό 21,8% του συνόλου του ελληνόκτητου
στόλου.
Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 41 νηολόγια. Τα περισσότερα
είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας, 19% και των Νησιών Μάρσαλ 19%. Τα ο ελληνικό νηολόγιο είναι στην Τρίτη θέση με τη Μάλτα που έχει επίσης το 17% και
ακολουθούν ο Παναμάς με 9%, η Κύπρος με 7% και οι Μπαχάμες με 6%.
Στο νηολόγιο της Λιβερίας τα ελληνόκτητα
πλοία αυξήθηκαν κατά 49, των Νησιών
Μάρσαλ και 33, της Μάλτας κατά 23 και της
Κύπρου κατά τρία.
Ανά τύπο πλοίου
Αυξήθηκαν: - Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια
αυξήθηκαν κατά 63 και κατά 11,4 εκ.
τόνου
- Τα μεταφοράς χημικών μόλις κατά δύο αλλά
μειώθηκε η συνολική χωρητικότητα κατά 433.777 τόνους
-Τα υγραεριοφόρα κατά επτά
-Τα φορτηγά κατά 25 με 2,7 εκατομμύρια τόνους
χωρητικότητα
Μειώθηκαν: - Τα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
κατά επτά
-Τα cargo κατά
18 συνολικής ενώ η χωρητικότητα μειώθηκε
κατά 238.565 τόνους
-Τα επιβατηγά κατά ένα
Οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 26,4% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων
και το 16,% των φορτηγών πλοίων και
μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε
ελαφρώς φθάνοντας τα 10,6 έτη όμως είναι κατά 2,8 χρόνια νεότερος από τον μέσο όρο
του παγκόσμιου στόλου που είναι τα 13,4 έτη.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.